Maestro Hari Zlodre, koji će 14. srpnja na otvorenju 71. Splitskog ljeta ravnati praizvedbom opere Dioklecijan Ive Tijardovića, gostovao je u 20. epizodi kazališnog podcasta Casting Hrvatskog narodnog kazališta Split. U Godini Ive Tijardovića i Jakova Gotovca o ostavštini ta dva velika Splićanina, naročito onoj Tijardovića, govorio je dirigent s velikim iskustvom u izvođenju njihovih djela.
Osim brojnim izvedbama najpopularnijih djela Ive Tijardovića, opereta Mala Floramye i Spli'ski akvarel, maestro Zlodre dirigirao je i Tijardovićevim zanemarenim djelima. Nedavno, tako, njegovom operetom Avantura u Šangaju, a pred njim je i prva puna scenska izvedba opere Dioklecijan koju je Tijardović smatrao njegovim kapitalnim djelom.
Na pitanje zbog čega opera još nije postavljana, Zlodre odgovara: „Čini mi se da su neki moji dični prethodnici kojima je upravo Tijardović dobro armirao njihove pozicije, kad im je on predlagao, molio ih da postave Dioklecijana, u početku rekli to je fino, hvalevrijedno, moglo bi se postavit, da bi se onda najednom sjetili da im je ostao plin kod kuće upaljen“, sarkastično komentira maestro Zlodre.
O samoj operi u kontekstu opusa Ive Tijardovića Zlodre kaže: „Ako su njegova poznata djela light, nešto za široki puk, Dioklecijan je ozbiljna opera. Kao da usporedite Richarda Straussa i Johanna Straussa“. U razgovoru s urednikom i voditeljem podcasta Davorom Vukovićem, Zlodre je pričao o tome kako se još u djetinjstvu zaljubio u glazbu i dirigiranje. „Oduvijek sam bio, a i danas sam, fasciniran tom materijalizacijom zvuka koji ide s jedne točke na drugu. Kao u Gospodaru prstenova!“





