Na današnjoj konferenciji za medije kandidat za gradonačelnika Splita Zoran Đogaš, predstavio je model stopostotnog sufinanciranja javnog gradskog prijevoza za ranjive skupine građana. Ovaj model, tvrdi Đogaš, pokazat će da nova gradska uprava opet brine o svojim potrebitim građanima i jedna od mjera kojom ćemo se približiti viziji Splita koja živi pravednost. Tako bi se u potpunosti besplatni javni prijevoz uveo za većinu umirovljenika, ovisno o dohodovnom cenzusu, studente, đake, nezaposlene te osobe s malignim oboljenjima. Prema inicijalnim financijskim izračunima to bi Grad, koji već djelomično sufinancira karte za ove skupine, trebalo dodatno koštati oko 7 milijuna kuna godišnje, što je otprilike 20 posto više od iznosa s kojim se trenutno sufinancira javni gradski prijevoz.
U Splitu je trenutno 100 tisuća vozila, a svega 25 tisuća parkirnih mjesta
Za grad veličine Splita, kaže Đogaš, to nije i ne može biti puno. Mjera bi trebala zaživjeti do početka nove školske godine ili najkasnije početkom sljedeće godine.
Objašnjavajući zašto će upravo ovo biti jedna od njegovih prvih poteza ukoliko postane gradonačelnik, Đogaš je izjavio – Dužnost je odgovorne gradske uprave pokazati posebnu brigu prema ranjivim i osjetljivim skupinama, prema mladima kojima treba dati vjetar u leđa tijekom studiranja, prema umirovljenicima koji zaslužuju dostojanstveni život. Moramo poslati poruku da nova gradska uprava brine o svojim sugrađanima i da će opet postati socijalno osjetljiva – rekao je Đogaš na konferenciji te dodao kako je ova mjera dio šire teme rješavanja problema prevelikog broja automobila na cestama, a snažni javni gradski prijevoz dio je nužnog rješenja.
U Splitu je trenutno 100 tisuća vozila, a svega 25 tisuća parkirnih mjesta zbog čega su danas tri od četiri auta na zelenoj površini, nogostupu, prometnoj traci, vatrogasnom prilazu i pješačkom prelazu.
"Besplatni javni prijevoz za određene kategorije društva će umanjiti gužve"
Sve se svodi, ističe Đogaš, na manje vozila na cestama te kvalitetan i dostupan, a za mnoge i besplatan javni prijevoz. Split je grad koji treba prigrliti moderan, održiv i čim zeleniji sustav urbane mobilnosti, što podrazumijeva veće korištenje bicikala i javnog prijevoza te parkirališnu infrastrukturu na obodu grada.
– Visoki tlak se može liječiti tabletama, ali je važnije i bolje sustavno raditi na preventivi, živjeti i hraniti se zdravije. Tako se i promet u Splitu mora rješavati sustavno i dugoročno. Besplatni javni prijevoz za određene kategorije društva će umanjiti gužve i pritisak na prometnice, smanjiti zagađenje, ali i omogućiti lakšu mobilnost građanima u vremenima visokih cijena goriva – izjavio je na kraju kandidat za gradonačelnika Zoran Đogaš.