-Dogradnja vanjskog veza luke otvorene za javni promet u Sućurju, projekt sufinanciran iz fondova EU vrijedan 30 milijuna kuna ide predviđenom dinamikom- rekao je to ravnatelj Lučke uprave SDŽ Domagoj Maroević koji je danas, zajedno sa županom Blaženkom Bobanom obišao radove na dogradnji koji su započeli u listopadu ove godine.
- Kao što znate, danas sam sa suradnicima posjetio djelatnike i obišao prostore u kojima rade bivši djelatnici državne uprave, sada županijski djelatnici, u gradu Hvaru. Nakon toga sam s ravnateljem županijske Lučke uprave Domagojom Maroevićem došao u posjet načelniku Ivanu Slaviću, ovdje u općini Sućuraj, gdje smo zajednički obišli radove na proširenju luke Sućuraj.
Značaj ovih radova je u tomu što će ubuduće u ovu luku, i po težim vremenskim uvjetima, moći pristajati trajekti sa stotinjak vozila. Do sada su to bili trajekti koji su mogli primiti maksimalno tridesetak vozila. Znate da su dosadašnjih godina od Drvenika do Sućurja sva plovila na ovom pravcu činila „pokretni most“. To su situacije koje zasigurno više nećemo viđati od turističke sezone 2021. godine- kazao je vidno zadovoljan viđenim, župan Boban, te je dodao
-Ponosno sam slušao starije ljude i pomorske stručnjake danas po cijelom otoku kako hvale ravnatelja LU Domagoja Maroevića i njegov stručni tim, i u pravu su kada kažu da se od vremena cara Franje Josipa nije gradilo toliko luka i pristaništa po našim otocima i u priobalju. Spomenut ću samo radove na obali u Kaštel Starom i pripreme za skori početak radova u luci Omiš. Nadam se s vama novinarima biti ovdje ponovno pred početak ljetne sezone 2021. godine kada ćemo pristati u Sućuraj s novim, puno većim trajektom.
Zadovoljstvo tempom i dinamikom izvođenja radova je iskazao i načelnik općine Sućuraj, Ivan Slavić, koji je istaknuo da će se dovršetkom radova znatno smanjiti gužve u samoj luci Sućuraj, jer će se, uz prihvat većih trajekata, omogućiti pristajanje većeg broja jahti i drugih manjih plovila.
-Područje obuhvata projekta se nalazi na prostoru vanjske strane glavnog lukobrana postojeće luke. Zahvatom se uređuje i sanira vanjska strana lukobrana dopunom obrambenog kamenometa-školjere i predviđa se izvedba nove trajektne rampe u korijenu lukobrana s mogućnošću prihvata trajekata u sezonskom ljetnom privezu – rekao je Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije.
Izvoditelj radova je splitska tvrtka Marconi inženjering, a projekt je vrijedan 30 milijuna kuna.
Dva nova gata, 80 metara duljine, 3.500 kvadrata novog platoa, te izgradnja parkinga će znatno doprinijeti manjim gužvama u ljetnoj sezoni jer će samom izgradnjom, odnosno proširenjem vanjske strane lukobrana, u luku Sućuraj moći pristati trajekt koji je znatno veći od ovih koji sada pristaju. Samim time moći će prevesti i trostruko više automobila.
Ovo je ne samo značajan projekt za sve one koji se ljeti prebacuju s kopna na otok i obrnuto, već i za same stanovnike Sućurja kojima je lakše i brže prebaciti se u Drvenik i otići do Makarske za što im je trajektom potrebno pola sata vožnje i još toliko automobilom dok im do Hvara treba sat i pol.
Luka u Sućurju najistočnija je luka na otoku Hvaru, a ujedno i najbliža luka kopnu jer je samo tri nautičke milje dijele od kopna. Dužina pristaništa do sada je iznosila 663 metra, a dogradnjom će se dobiti dodatnih 132 metra. Površina je 2.027 m² koja bi trebala narasti do 4.040 m² dok bi se površina akvatorija s postojećih 10.553 m² razvila na 36.588 m², zahvaljujući projektu dogradnje luke.