Mnoge je šokirala snimka koju je u svijet iz Zračne luke Split poslao jedan turist. Muškarac je platio vožnju taksijem od hotela Radisson u Splitu do aerodroma 900 kuna, a vozač ga nije odvezao do terminala zračne luke već do obližnje autobusne stanice.
Zgrožen je ponašanjem vozača koji mu je vožnju naplatio čak tri puta skuplje negoli je to uobičajeno.
STRANAC ZGROŽEN TAKSI USLUGOM Od Splita do zračne luke naplatilo mu 900 kuna
"Za ovakve slučajeve znamo od prije, ali nije nikada snimljeno kao do sada, znamo da se traži od Dioklecijanovih podruma do Radissona po 500 kuna, do Le Meridien Lava po 700 kuna, međutim nitko to nije snimio na ovakav način. Stalno dobivamo pritužbe u Udruženje obrtnika da naši ljudi neće da se voze, otegotna okolnost je što su velike gužve pa naši kolege ne mogu stići sa jednog kraja grada na drugi, ali postoji cijeli niz prijevoznika nad kojima nitko nema nikakve kontrole.
Ministarstvo prometa je, da je htjelo napraviti nešto za svoje građane, moglo napraviti jednu prometnu studiju i reći koja je minimalna, koja maksimalna cijena isplativosti i tko se hoće baviti prijevozom neka se nađe između toga. Jedan turist onda neće zateći ovakvu situaciju jer će postojati pravilnik i osobu koja je to napravila će se moći sankcionirati. Jedina mana cijele priče je što taj momak nema fiskalnu kasu nego radi na aplikaciji Uber, i kada radi na aplikaciji Uber, on ne treba imati fiskalnu kaznu jer Uber iz Nizozemske izdaje račun umjesto njega", kazao nam je Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Split.
Žao mu je da ovakve slike izlaze u javnost.
"Mi smo za liberalizaciju"
"Naša ministrica turizma se hvali kako se bore za svakog turista rukama i nogama, međutim imate jednog ministra prometa koji se hvali kako je ovo dobro i fantastično. A kad mi kažemo da to nije dobro, onda jedan ministar koji je, ne znam zbog čega, ovo napravio kaže da smo mi protiv liberalizacije. Mi smo za liberalizaciju, ali liberalizacija ne znači nered i kaos na ulicama, i doslovno bezakonje", dodao je Topić.
Da je u svemu najviše krivo Ministarstvo prometa smatra i Željko Bandić, predstavnik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Kaštela.
"Tu je najviše krivo ministarstvo koje nije propisalo standarde za minimum i maksimum cijene kilometra tako da to dovodi do kaosa. Mi upozoravamo već 2 godine na to stanje na tržištu, da je potrebno vratiti neke stavke iz staroga zakona, a to je jedna dozvola- jedno vozilo, obilježavanje vozila. Evidencija taksi vozila uopće ne postoji. To jednostavno eskalira u sezoni brojem vozila, neobilježenim voziima, danas je dovoljno imati kopiju dozvole u vozilu i vi ste taksi vozač, a to je apsurd. U drugi mjesec smo imali razgovor u ministarstvu gdje nam je obećano da će doći do tih promjena, odnosno do povratka nekih stavki iz staroga zakona koje bi uvele reda, ali izigrani smo. Na sastanku nam je obećano to, ispalo je skroz drugačije, i to dovodi do ovoga. Moguće je staviti 1000 kuna da bude 1 km i ako izdate račun to je zakonito. Samo u ovom slučaju, tu bi bila nadležna i Porezna pošto nije ni izdan račun. Svatko koristi prigodu, ali ministarstvo je to dopustilo", kaže nam Bandić.
Na problem se upozorava, kaže nam, već dvije godine.
"Ministarstvo kaže da smo mi protiv liberalizacije, da se bavimo politikanstvom, ali nismo mi protiv liberalizacije, zdrava konkurencija je dobrodošla. Potrebno je promijeniti neke stavke, znači jedna dozvola jedno auto, obilježavanje taksi vozila, jedinstvena baza podataka. Zračne luke su to prepoznale na vrijeme, uredile su taj segment. Neke stvari u zakonu je potrebno mijenjati. Ne može zakon biti dobar ako dopušta da bude cijena kilometra koliko netko želi, mora postojati minimalna i maksimalna cijena kilometra, da se pljačkanje gostiju zaustavi", kaže nam za kraj sugovornik.