Bezbroj gigabajta ni ranije nije bilo zapravo bezbroj, ali od danas korisnici Tele2 pretplatničke tarife koja se odnosi na “pokućni internet” znaju točno koliko to “bezbroj” iznosi – 200 GB!

Korisnici koji su imali pretplatničku ugovor s teleoperaterom s tarifom Bezbroj GB nekidan su mailom informirani kako Tele2 mijenja točku 3. Uvjeta korištenja pa će od 15. listopada 2020. uvesti promjenu: “Količina podatkovnog prometa po maksimalno dostupnoj brzini iznosit će 200 GB mjesečno, što je količina koju velika većina poslovnih korisnika ne doseže u svakodnevnom korištenju. Navedena količina podatkovnog prometa je dvostruko veća u odnosu na prosječnu potrošnju poslovnih korisnika.”

Korisnike obavještavaju i kako će, za slučaj da ipak prijeđu tih 200 GB mjesečno, brzina pristupa internetu će do kraja obračunskog razdoblja biti čak 2 Mbps, dvostruko brže nego ranije…

I dalje se reklamira tarifa Bezbroj GB

Sad, u cijeloj priči je zanimljivo nekoliko momenata. Za početak, zamislite da se obratite mailom svom teleoperateru s kojim imate sklopljen ugovor i pretplatnički odnos, kako od preksutra recimo, “nakon analize korištenja, vaših potreba te ponuda na tržištu, a kako bi osigurali integritet vlastitog kućnog budgeta donosite odluku o plaćanju 70 posto dosadašnje cijene”. Parafraziramo naravno, a takva obavijest bi sasvim sigurno izazvala salve smijeha u službi za korisnike (bilo kojeg) teleoperatera…

Nadalje, zanimljivo je kako Tele2 na svojim Internet stranicama s današnjim danom reklamira tarifu Bezbroj GB (uz napomenu kako i taj bezbroj ima svoj limit, jedan TB) – dakle novi korisnici mogu sklopiti takav ugovor, no sudeći po ovakvim dopisima starim klijentima, nemaju nikakve garancije da ih za mjesec-dva neće dočekati obavijest o smanjenju na 200 GB ili, zašto ne, na 50 GB recimo.

No, vratimo se na početak priče. I što sada postojeći korisnici mogu napraviti?

“Iako ne postoji zakonsko pravo korisnika na raskid pretplatničkih ugovora bez penala, Tele2 će navedeno omogućiti korisnicima na njihov zahtjev, radi zadržavanja njihovog zadovoljstva i povjerenja.” – odgovorila nam je Julija Jerleković iz Tele2.

Evo što kaže “Splitski potrošač”

Prema Vladi Biljarskom, predsjedniku udruge “Splitski potrošač”, ipak postoje neke mogućnosti na raspolaganju klijentima teleoperatera u ovakvim slučajevima, a posebno treba naglasiti rokove kojih se moraju držati.

“Kako se ovakve izmjene Uvjeta korištenja tarife tretiraju kao izmjene Općih uvjeta poslovanja operatora, ovdje se primjenjuje članak 42. Zakona o elektroničkim komunikacijama, kojim je, između ostalog, definirano da korisnik usluga ima pravo na raskid ugovora bez naknade (penalizacije), odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog novčanog iznosa u roku od 30 dana od objave novih uvjeta, ako su nastale izmjene za korisnika nepovoljnije od ugovorenih, osim eventualno u slučajevima kada su nastale izmjene posljedica regulatornih obveza koje proizlaze iz Zakona o elektroničkim komunikacijama ili ako su posljedica izmjene veleprodajnih uvjeta na koje operator nema utjecaja.

Dakle, pretplatnici u ovakvim situacijama nažalost nemaju mogućnost tražiti zadržavanje postojećih uvjeta do isteka ugovora, već imaju samo mogućnost raskida ugovora bez naknade kada su novi uvjeti nepovoljniji od ugovorenih.

Želim ovom prilikom također naglasiti da je propisano i da operator u ovakvim slučajevima mora obavijestiti svoje krajnje korisnike pisanim ili elektroničkim putem o namjeravanim izmjenama i navedenom pravu na raskid ugovora najkasnije s trenutkom objave tih izmjena na svojim internetskim stranicama, jer od trenutka objave novih uvjeta korisnicima počinje teći spomenuti rok od 30 dana.

Također, operator ne smije primijeniti nove uvjete prije isteka roka od 30 dana od dana njihove objave, osim ako su izmjene isključivo u korist krajnjih korisnika usluga, kada se primjenjuju već s danom njihove objave. Ako operator u navedenoj situaciji nije u cijelosti postupio sukladno navedenim zakonskim obvezama, korisnicima bih savjetovao da provedu žalbeni postupak na način opisan u Općim uvjetima poslovanja operatora. S obzirom na poznavanje problematike u praksi, smatram još važnim napomenuti i da je raskid pretplatničkog ugovora ili zahtjev za povratom uvijek potrebno napraviti u pisanom obliku, odnosno tako da korisnik ima i pisani dokaz o tome, za slučaj da naknadno dođe do nekakvog spora.” – naglasio je predsjednik “Splitskog potrošača”.

 


Moja reakcija na članak je...
Vau
1
Haha
4
Hagić
1
Hmmm
2
Plač
3
Grrr
18
Molim?
3

1 KOMENTAR

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime