Close Menu
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
Facebook Instagram YouTube WhatsApp
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter) RSS
  • Naslovnica
  • Dalmacija
    • Split
    • Obala
    • Zagora
    • Otoci
    • Marjan
    • Naši ljudi
    • Štorije
    • Cooltura
  • Vijesti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Tech & Biznis
    • Vrijeme
    • Crna kronika
    • Znanost
    • Kultura
  • Sport
    • Hajduk
    • Nogomet
    • Košarka
    • Ostali sportovi
  • Relax
    • Glazba
    • Showbizz
    • Foto đir
    • Gastro
    • Zabava
    • Zdravlje
    • Fashion & lifestyle
  • Specijali
    • Vaše vijesti
    • Životinjski kutak
    • Vijađ
    • Dvi-tri riči
    • EX CATHEDRA
    • #TvojeMisto
    • Zdravlje - Priska Med
    • PEČAT OD VRIMENA
    • Na današnji dan
    • IZGUBLJENO-NAĐENO
    • Stara splitska prezimena
    • Razredi s osmijehom
    • Najbolje iz Dalmacije
    • Kako su nastali splitski kvartovi
  • Kolumne
    • ANTONIO KULAŠ
    • DANIJEL KRAJINOVIĆ
    • HRVOJE ZNAOR
    • JURICA GALIĆ JUKA
    • KATA MIJIĆ
    • MARIJA PARO
    • MATE BOŽIĆ
    • MARIO TOMASOVIĆ
    • MENTALNO ZDRAVLJE
    • MIRELLA MEIĆ
    • MIŠO ŽIVALJIĆ
    • NIKOLA BARBARIĆ
    • RADE POPADIĆ
    • TRINAESTO PRASE
    • ŽANA PAVLOVIĆ
DALMACIJA DANASDALMACIJA DANAS

ANALIZA TRAGIČNE NESREĆE Kad lokalni vozač zna gdje je kamera i gdje nema policije, dvostruka puna linija i ograničenje brzine ne znače ništa!

Detaljna analiza prometnog stručnjaka Željka Marušića
ŽELJKO MARUŠIĆ, autoportal.hr / Foto: Screenshot YouTube28. prosinca 2021. 08:15
Podijeli
Facebook Twitter Telegram WhatsApp E-mail adresa

Koliko (ne) vrijede edukacije i upozorenja svih vrsta na važnost poštivanja prometnih propisa, a koliki je utjecaj izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje pokazala je jučerašnja tragična prometna nesreća da D-1 u Tušiloviću kod Karlovca.

Ta je dionica dobro poznata kao jedno od najopasnijih mjesta, na hrvatskim cestama, najpoznatija “crna točka” koja je izvedbom i signalizacijom te postavljenom radarskom kamerom, nakon niza rekonstrukcija i dorada, u prometno-tehničkom smislu dovedena do optimalne izvedbe u konkretnim uvjetima.

Tekst se nastavlja nakon oglasa

U talijanskoj prometnoj terminologiji dvostruka puna linija tretira se “poput zida” (come un muro) te je pretjecanje preko dvije pune linije, uz prolazak kroz crveno svjetlo i vožnju u suprotno smjeru apsolutno najteži prometni prekršaj. Pogotovo što dinamika nakon sudara, oštećenja vozila i posljedice (dvije poginule osobe) ukazuju da se limuzina srednje klase Chevrolet Evanda, pri nepropisnom pretjecanju, na mjestu gdje je ograničenje 50, u Mercedes-Benz CLA Shooting Brake zabila brzinom od oko 90 km/h.

Krajnje neodgovorni vozač Chevroleta, lokalac, koji je opasno zlorabio dobro poznavanje prometne situacije, jer je znao gdje je postavljena radarska kamera (blizu škole) te da na drugim mjestima može nekažnjeno kršiti strogu zabranu pretjecanja i ograničenja brzine od 50 km/h. Vjerojatno mu je bilo dobro poznato svih sedam lokacija na državnoj cesti D-1, od Plitvica do Zagreba, na kojima su postavljene radarske kamere te vremena i lokacije gdje može očekivati policiju. Dakle, pred kamerom usporiti, a potom – gas, i ne obazirati se na pune linije, ograničenje brzine, uvjete na cesti.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama napravio je niz teških prometnih prekršaja, čl.65 i čl. 72 (pretjecanje) te čl. 53 (prekoračenje brzine) i čl. 51 (neprilagodbu brzine uvjetima na prometnici). Istraga će pokazali je li pritom nepropisno koristio mobitel, vozio pod utjecajem nedopuštenih sredstava (alkohol, lijekovi…) Dvije su važne pouke ove tragične nesreće u kojoj je pored vozača Chevroleta poginuo i njegov sin, a u Mercedes-Benzu su ozlijeđeni bračni par i dijete (14).

Povećanje izvjesnosti kažnjavanja za opasne prometne prekršaje, a to se odnosi na poboljšanje nadzora te pravednije i učinkovitije pravosuđe, apsolutni je prioritet. Više bi vrijedila joj jedna radarska kamera (uz postojeću u blizini škole), te češće prisustvo policije, od tisuća savjeta i apela za sigurnu vožnju.
Za vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po sustavu Euro NCAP, što po novim, strožim mjerilima znači da ima i sustave za praćenje vožnje u traci i autonomnog kočenja, treba ukinuti trošarinu, a za nesigurna vozila treba uvesti progresivni malus na osiguranje od autoodgovornosti.

Da je krajnje neodgovorni vozač korejske limuzine srednje klase Chevrolet Evanda, uvedene 2000. kao Daewoo Magnus (od 2003. do 2005. se proizvodila kao rebrendirana Chevrolet Evanda) vozio noviji automobil s pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u te sustavima za upozorenje napuštanja trake i autonomno kočenje, nesreća se vjerojatno ne bi dogodila, a ako bi se i dogodila, sasvim izvjesno, ne bi imala tragičan ishod.

Koliko vrijede sigurnosne karakteristike automobila, pokazuje i to što su u karavanu Mercedes-Benz CLA Shooting-Brake (2015.- 2019.), premda su uz nižu brzinu bio ugroženiji nego u nasuprotnom bržeg, sve tri osobe, premda teško ozlijeđene, preživjele nesreću.

autoportal.hr

Moja reakcija na članak je...
Ljubav
0
Haha
0
Nice
0
What?
0
Laž
0
Sad
0
Mad
0
Facebook Twitter Whatsapp Telegram
NAJNOVIJE VIJESTI
Kad će Lećevica? Sučeljavamo Antu Šošića i Jakova Prkića, ove subote u Dalmacija Danas DUELU
10
min
Kad će Lećevica? Sučeljavamo Antu Šošića i Jakova Prkića, ove subote u Dalmacija Danas DUELU
Raspisana tjeralica za likom koji je vrijeđao Jean-Michela Nicoliera
11
min
Raspisana tjeralica za likom koji je vrijeđao Jean-Michela Nicoliera
Na trgu Dobri postavljena zastava Gradskog kotara Grad s novim vizualnim identitetom
33
min
Na trgu Dobri postavljena zastava Gradskog kotara Grad s novim vizualnim identitetom
Od "4 kafića" do Dubrovnika: Mali balun, veliko srce...
44
min
Od "4 kafića" do Dubrovnika: Mali balun, veliko srce...
Ivošević kritizira odluku većine u Županijskoj skupštini: "Koalicija za opijanje"
59
min
Ivošević kritizira odluku većine u Županijskoj skupštini: "Koalicija za opijanje"
NAJČITANIJE VIJESTI
  • Prilično snažan potres u Dalmaciji, osjetio se u dvije države: "Bome jako, al' srećom nije toliko dugo"
    Prilično snažan potres u Dalmaciji, osjetio se u dvije države: "Bome jako, al' srećom nije toliko dugo"
    17. prosinca 2025. 23:16
  • Ogromni redovi na Kampusu, ovo morate vidjeti. Evo o čemu se radi
    Ogromni redovi na Kampusu, ovo morate vidjeti. Evo o čemu se radi
    17. prosinca 2025. 20:57
  • Pijavica stigla s mora i svom silinom "udarila" u naseljeni dio obale: Ovako je izgledalo kada se pojavila
    Pijavica stigla s mora i svom silinom "udarila" u naseljeni dio obale: Ovako je izgledalo kada se pojavila
    17. prosinca 2025. 18:26
  • Skoko: "Ovo je najtužniji advent u Splitu ikad"
    Skoko: "Ovo je najtužniji advent u Splitu ikad"
    18. prosinca 2025. 10:30
  • BEZ STRUJE Napunite baterije, veliki dijelovi Splita, ali i dijelovi Hvara, Omiša, trogirskog i imotskog područja sljedeća dva dana bez električne energije
    BEZ STRUJE Napunite baterije, veliki dijelovi Splita, ali i dijelovi Hvara, Omiša, trogirskog i imotskog područja sljedeća dva dana bez električne energije
    17. prosinca 2025. 21:41
DD Marketing 300x250
DALMACIJA DANAS
Facebook Instagram YouTube WhatsApp X (Twitter)
  • Uvjeti korištenja
  • Pravila o privatnosti
  • Prodaja i marketing
  • Impressum
  • Kontakt stranica
  • Cjenik
Copyright © 2017-2025 Dalmacija danas. Sva prava pridržana.

Upišite što tražite i kliknite na tipku Enter za početak pretrage. Kliknite tipku Esc za prekid.