Željan Rakela sa svojim prijateljima ponovno kreće u veliku moto avanturu s koje će kao i do sada izvještavati putem portala Dalmacija Danas. Evo što nam je rekao u iščekivanju polaska.

Željane, vaša zadnja velika motoavantura je bila 2013. godine kada ste obišli cijelu Australiju sami na motoru i okrenuli na kilometar satu nevjerojatnu brojku od 300.000 kilometara. Nakon toga je uslijedila pauza. Koji je bio razlog?

Pa razlog je bio što je moja supruga Ivana ostala trudna upravo prije mog polaska u Južnu Ameriku tako da sam morao otkazati taj put i biti uz nju dok je čuvala trudnoću. Nakon poroda moje kćerkice Lana Marije također sam bio više uz suprugu, nisam mogao biti toliko sebičan i ostaviti je s tek rođenom bebom, sjest na motor i krenuti na daleki put od mjesec ili dva. Sada Lana Marija ubrzo puni 3 godine i ja se ponovno ozbiljnije vraćam na cestu.

Što ste to vrijeme radili dok ste pauzirali, je li bilo teško s obzirom na to da vam je avantura i cesta u krvi već dugi niz godina?

Pa osim što sam pomagao supruzi Ivani radio sam paralelno na još par projekata, napisao sam i izdao knjigu 300.000 KILOMETARA MOTOAVANTURA i radio promociju knjige u preko 30 gradova kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu, pokrenuo sam humanitarni rally koji se održava evo 3. godinu pod nazivom ROTARY MOTO RALLY PLUS i startamo 09.05. iz Splita, a cilj je pomagati potrebitima, bez prekida sam radio i BALKAN Rally koji je svake godine, a deveti ove godine i startamo 6.09. iz Splita. Imao sam svjetsku promociju knjige na najvećem moto sajmu u svijetu koju mi je organizirala tvrtka Akrapovič početkom godine u Milanu kao i u Garmischu, također tvrtka Akrapovič mi je napravila i limitiranu seriju auspuha S-B12R1-T Adventure Rakela Limited Edition i to samo 25 komada, a taj auspuh je poznat po tome što sam s njim napravio najveći test na svijetu tj s takvim modelom auspuha sam prošao 210.000 km na 5 kontinenata. Potpisao sam ugovor s tvrtkom Ruting Honda gdje testiram motor HONDA X ADV 750. Intenzivno sam radio i u vođenju udruge BMW MK DALMACIJE koja danas prelazi 70 članova i ove godine 15.06. slavimo 10. godišnjicu kluba. Uz sve to svakodnevno držim treninge u KBK TERMINATOR i uspješno već 20 godina vodim tvrtku Protector-Rakela koja zapošljava 50-tak djelatnika.

Koji je sljedeći veći projekt vezano za moto avanture?

Ponovno krećem u moto avanturu za nepunih mjesec dana, točnije 15.05., sa svojim višegodišnjim prijateljima i članovima BMW MK DALMACIJE. Prvi projekt je moto avantura duga 10.000 km preko Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Turske, Gruzije, Azerbejdžana, Rusije, Ukrajine, Moldavije i Rumunjske u trajanju od 20 dana. Na put za sad idu Goran Filipin (BMW GSA 1200) iz Splita član BMW MK DALMACIJE inače pomorac tj. upravitelj stroja, Miro Dujmović (BMW GS 1200) iz Splita poznati splitski ugostitelj, Jure Marasović (BMW GSA 1200) iz Splita prodajni zastupnik za profesionalnu kozmetiku splitske tvrtke Kalelarga također član BMW MK DALMACIJE, Boris Mustapić (MOTO GUZZI 750) iz Splita voditelj stručnjak ZNR Tromont, Željko Morić (BMW GSA 1200) iz Šibenika vlasnik tvrtke MR-SHRINK LTD i također član BMW MK DALMACIJA i Boris Budinjaš (BMW GSA 1250) iz Daruvara direktor tvrtke SAB.

Koji su uvjeti da bi se netko prijavio i otišao na ovakav put?

U ovom slučaju radi se o mojim dugogodišnjim prijateljima, svi imaju veliko iskustvo u vožnji motorom, Morić i Budinjaš su bili i u Maroccu. Svi su sudjelovali na BALKAN Rallyju što je jedan od uvjeta da idu na ovakav put. Na tom rallyju uvidim njihove vozne i psihološke sposobnosti koje su potrebne za ovakva daleka putovanja, vjerujem u ovu ekipu i nadam se da ćemo ovaj put proći bez problema. U dosadašnjim iskustvima sam naučio da je jako bitno izabrati s kim ćeš putovati i koga voditi sa sobom. Mi idemo na ovaj put kao tim i tako se vraćamo, nema odvajanja i vozimo onako kako najlošiji vozi u tom trenutku.

Bila je najava da ove godine idete za Iran, sad vidimo da Irana nema na vašoj ruti ?

– Da, istina je, trebali smo ići za Iran, izvadili smo vize, ali prije nekoliko dana smo dobili obavijest od HAK-a da nam ne mogu više izdavati Karnet koji je obavezan za ulazak u Iran jer je trenutno na snazi zabrana ulaska motociklima preko 250 cc, zatim svim motociklima američkih proizvođača također je zabrana ulaska i svim luksuznim vozilima tipa Porsche, Maserati, Bugatti, Hummer itd. Na osnovu ovakvih podataka donijeli smo jednoglasnu odluku da izbjegnemo Iran, postojala je mogućnost i da ostavimo negdje motore pa odemo vlakom, autobusom ili rent a carom ali mi smo prvenstveno motoristi pa onda sve ostalo i gdje nismo poželjni s motorima tamo i ne idemo. Rutu smo promijenili i iz Azerbejdžana idemo kroz Rusiju, Ukrajinu i Moldaviju.

Kako vas možemo pratiti i hoće li biti kakvih izvještaja s vašeg puta ?

– Pokušat ću vam svakodnevno pisati i izvještavati vas što nam se dešava na putu preko vašeg portala koliko mi dozvoli internet veza, a u planu je i video uradak kad se vratimo.

Koliko sada ima vaš BMW GSA na kilometar satu i krećete li s njim na put?

– Moj GSA ima sad trenutno nešto vise od 370.000 km i još je u jako dobroj kondiciji, ali u ovom trenutku još nisam odlučio s kojim motorom krećem u ovu novu avanturu.