Više od 85 posto učitelja podržava zabranu korištenja mobitela u školama, pokazalo je to istraživanje Instituta za društvena istraživanja koje je provedeno na više od 1.700 učitelja i 7.000 učenika petih i sedmih razreda.
S druge strane, 69 posto učenika sedmih razreda protivi se zabrani. Učenici petih razreda su podijeljeni po tom pitanju pa ih 52 posto podržava zabranu, dok se 47 posto protivi.
Evo što kaže Boris Jokić.
"Postavlja se pitanje treba li ih koristiti, ako ih treba - kako i kada i u koju svrhu. Životi mladih su ionako u digitalnim svjetovima. I sada se postavlja pitanje kako dobrobit digitalne tehnologije iskoristiti još bolje u obrazovnom procesu. odgovori učitelja pokazuju da se oni trenutno ne koriste na dobar način, ne koriste se na način koji poboljšava obrazovni proces, niti na način na koji učitelji smatraju da poboljšava socijalni razvoj mladih osoba", komentirao je Jokić za Dnevnik.hr.
Ravnatelj: "Vidimo i po odmorima da se više druže, više komuniciraju, veća je graja u školi"
Francuska je zabranila mobitele u školama a Nizozemska je najavila da će to učiniti. Reporterka Dnevnika Nove TV Sanja Vištica pitala je učenice i ravnatelja osnovne škole Petra Preradovića u Zagrebu kako je njima ista ta stvar pošla za rukom.
Učenica Eva koja mobitel koristi 3 do 4 sata dnevno rekla je što misli o zabrani.
"Zabrana mobitela je uvedena puno prije nego što sam ja svoj mobitel i dobila zato ga nikad nisam u školi ni koristila pa prilagođavanje na zabranu i nije bilo teško", rekla je.
Ravnatelj Denis Žvorc ispričao je da su zabranu uveli prije pet godina, a otkrio je i zašto.
"Odlučili smo se za to jer smo primijetili da za vrijeme odmora učenici se međusobno ne druže ne komuniciraju nego ih provode tipkajući na mobitelu. Ajmo tako reći, kap koja je prelila čašu je bilo kada su učenici snimili jednu učenicu s teškoćama i onda je objavljivali na društvenim mrežama", nakon toga ideju su podržali i svi roditelji rekao je ravnatelj.
Rezultati pravila su odlični, kako na odmoru tako i u nastavi.
"Vidimo i po odmorima da se više druže, više komuniciraju, veća je graja u školi. Na nastavi je malo mirnije, nema dopisivanja i tipkanja jer moraju biti fokusirani na nastavu."
Novi problem su pametni satovi.
"Bilo je prisluškivanja. Imamo i te zlouporabe nove tehnologije. Kako ćemo s pametnim satovima, to nam je novi jedan izazov. Moramo još malo promisliti kako ih ograničiti", rekao je za kraj.