Marko Bartulić, direktor splitske gradske tvrtke Split Parking, bio je prisutan na sinoćnjoj tribini u kinoteci Zlatna vrata, ali samo kao posjetitelj. Saslušao je prijedlog gradskog vijećnika Ante Zoričića da se stanovnicima splitske stare gradske jezgre ne naplaćuje parking.
Sam Bartulić je dobio dosta upita i komentara od samih posjetitelja događaja, a mi smo s direktorom ove gradske tvrtke popričali nakon održane tribine.
Upitali smo ga kako tumači velik broj upita prema njemu, odnosno Split Parkingu.
- Građani su imali dosta primjedbi, a dobrim dijelom imali su upite prema Split Parkingu. Smatram da građani često miješaju ovlasti Split Parkinga s ovlastima prometnog redarstva. Sinoć smo vidjeli da velik dio onog o čemu građani negoduju nije u nadležnosti Split Parkinga. Naravno, kada se to iznese, može se protumačiti kao svojevrsni "ping-pong". Ipak, ne mogu provoditi odluke koje nisu u mojoj nadležnosti jer samo provodimo odluke Gradskog vijeća. Tu ne možemo bilo što mijenjati. Ono što možemo je predlagati i zato radimo tribine po kotarevima. Ovim putem ću sve zainteresirane pozvati na tribinu u Spinut. Na tribinama razgovaramo s građanima gdje želimo doći do rješenja koja ćemo predložiti gradskim tijelima koja će onda poslati prijedloge Gradskom vijeću.
Čuli smo nekoliko različitih prijedloga za rješavanje problema parkiranja stanovnika splitske stare gradske jezgre. Na tribini se lako moglo zaključiti da će većina vijećnika podržati ideju besplatnog parkinga za stanare. Bi li to bio velik udar na budžet Split Parkinga?
- Uopće ne znamo brojke. Spominje se 1000 stanara stare gradske jezgre i 200 vozila. Ne mislim da bilo kakva odluka Gradskog vijeća može ugroziti stabilnost tvrtke Split Parking, ali moramo uzeti u obzir i sljedeće: Devet garaža s 2200 parkirališnih mjesta se isključivo financira sredstvima gradske tvrtke Split Parking. Ukupna investicija je 80 milijuna kuna. Odakle to? Upravo iz prihoda o kojima je na tribini bilo riječ.
Što nam možete reći o novim garažama?
- Arhitektonski natječaj ako nije danas objavljen, bit će objavljen ovaj tjedan. Nakon toga ide idejno rješenje, pa raspisujemo natječaj za izvođača.
Kada očekujete prvu garažu?
- Ne bih o tome. Paralelno bi se gradilo devet garaža. Gradilišta se neće otvarati istovremeno, ne znam koja tvrtka to može odraditi. Sigurno će se graditi po prioritetima, tamo gdje se može najbrže dobiti građevinska dozvola, gdje je "najčišće". Vjerujem da su postojeće garaže možda najizglednije za proširenje.
Čuli smo procjenu koliko Split ima parkirnih mjesta.
- Prema podacima HAK-a, Split ima 92 tisuće registriranih vozila. Dakle, ne pričamo o Solinu, Kaštelima i Podstrani, nego samo o Splitu. Procjenjujemo da Split ima 22 tisuće legalnih parkirališnih mjesta, onda vidite koliki je problem. Neće se to riješiti preko noći ni gradnjom garaža nego pametnim rješenjima. Zato idemo po kotarevima i razgovaramo s ljudima.
Na tribini jer malo zaiskrilo između Vas i Ante Zoričića. Kako to tumačite i je li to za Vas politikantstvo?
- Za mene da! Zoričić je političar i zna stvari jako dobro prezentirati. Gradonačelnik je procijenio da dobro radim svoj posao i dok je tako, bit ću na sadašnjoj poziciji, ako bude drugačije, neću ga raditi i to je cijela priča.