Nešto manje od pet mjeseci trajao splitski "metro". Od Kopilice do željezničkog kolodvora ili obrnuto za samo 4 minute ispod gradskih ulica na kraju je bila "ponuda" koju Splićani nisu koristili, a ni turisti se nisu "tukli" za kartu više.
Tako su Hrvatske željeznice potvrdile da se splitski "metro" gasi 4. studenog ove godine. Istaknuli su da metro nije imao puno putnika te da je bio uveden zbog očekivanog premještaja autobusnog kolodvora u Kopilicu, no do tog premještaja nije došlo.

Metro je izazivao podsmijeh građana Splita još od uvođenja. U načelu je to bila više nego dobra ideja u situaciji prometne prezaguštenski grada, ali je realizirana u potpuno pogrešno vrijeme kada nije otvorena niti jedna druga stanica metroa, kada se nije realiziralo premještanje autobusnog kolodvora u Kopilici i kada se niti u predizbornim obećanjima ne vidi početak izgradnje brze željeznice od splitske zračne luke do trajektne luke.
Postavlja se pitanje zašto je se pod svaku cijenu krenulo s projektom koji je u startu bio osuđen na propast. Među splitskim političarima koji su više puta postavljali pitanje svrsishodnosti ovakvog metroa bio je i HGS-ov Igor Stanišić, predsjednik splitskog Gradskog vijeća.

Prisjetimo se što je Stanišić rekao na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća prije mjesec dana:
- – Rečeno nam je da košta oko 300 tisuća kuna, međutim pitam se koliko košta sve ostalo – zaposlenici, gorivo… Nema šanse da je to pokriveno sa spomenutih 300 tisuća kuna.
Pisao sam Hrvatskim željeznicama, oni su me uputili na HŽ Kargo, ali nisam dobio niti jednu prvu informaciju. Iako “metro” ne plaćaju građani Splita, u konačnici ga plaćaju porezni obveznici RH. Bilo bi pristojno da znamo koliko nas košta ovaj projekt i toliko.
Smatram da je načelno gradska željeznica dobar projekt se ukazala potreba za jednom takvom prugom. Međutim, nisu stvoreni preduvjeti za jednom takom prugom. Mislim da treba ukinuti ovu prasku, vidljivo je da projekt nije saživio s građanima.
Možda je sad više putnika kad je u metro ušlo 27 aktivista, ali pripremimo projekt za neku budućnost. Forsiranje nema smisla! – kazao je Stanišić.
Povodom ukidanja splitskog metroa i njegovog izlaganja na zadnjoj sjednici splitskog Gradskog vijeća, upitali smo ga za komentar.
- Tko je platio troškove metroa, koliki je iznos i za koje usluge? - bio je vrlo kratak Stanišić.
Jedno je sigurno. Do nekih boljih, infrastrukturno puno naprednijih vremena od sadašnjih, metro baš nikome neće nedostajati.



