U Gradskom kotaru Grad, koji obuhvaća povijesnu jezgru Splita, stanovnici su odlučili poduzeti konkretne korake kako bi zaštitili svoj mir tijekom turističke sezone. Predsjednica Gradskog kotara Grad, Lara Arapović Bonačić, objavila je inicijativu kojom se nastoje informirati gosti, posebno oni koji borave u apartmanima unutar stambenih zgrada, o pravilima ponašanja.

U okviru ove inicijative, tiskani su plakati dimenzija A3 koji će se dijeliti stanarima zgrada na području kotara. Plakati su dizajnirani kako bi podsjetili posjetitelje da borave u naseljenim zgradama gdje su obitelj, djeca i stariji ljudi, te da je potrebno poštivati kućni red.
Na plakatima jasno stoje pravila poput zabrane održavanja zabava, puštanja glasne glazbe, konzumacije alkohola u zajedničkim prostorijama te obveza poštivanja vremena odmora, koje traje od 15 do 17 sati, i noćnog mira, koji počinje u 22 sata i traje do 7 sati ujutro. Upozorava se i da će u slučaju kršenja ovih pravila stanari obavijestiti policiju.
Tisak plakata financiran je iz decentraliziranih sredstava Gradskog kotara u iznosu od 225 eura s PDV-om, dok je dizajn osigurala Jana Jelavić. Plakati će biti dostupni stanarima na Rivi, u prostorijama kotara, a cilj je da ih postave u svojim zgradama kako bi se što veći broj turista upoznao s pravilima.
Narušava kvalitetu života lokalnog stanovništva
Ovaj potez dolazi u kontekstu sve češćih pritužbi stanovnika splitske stare gradske jezgre, ali i drugih povijesnih dijelova grada, na neprimjereno ponašanje turista. Ljetni mjeseci donose veliki priljev mladih posjetitelja, čije ponašanje nerijetko narušava kvalitetu života lokalnog stanovništva.
Grad Split, kao i mnogi drugi turistički gradovi, suočava se s izazovom balansiranja između ugodnog života za stanovnike i pružanja gostoljubivosti turistima. Ovi plakati predstavljaju korak u smjeru zaštite prava stanara na mir i tišinu, a istovremeno pomažu posjetiteljima da bolje razumiju i poštuju lokalnu zajednicu.
Stanovnici Gradskog kotara Grad se nadaju da će ovakve mjere doprinijeti boljoj harmoniji između domaćih i gostiju, te osigurati ugodniji suživot tijekom turističke sezone.





