Iako Split cijelu godinu, a poglavito tijekom sezone, pati od nedostatka parkirnih mjesta u centru grada, čini se da se taj problem neće baš tako skoro riješiti. I ne samo to, već će se i pretvaranjem malobrojnih ulica u koje su stanari desetljećima parkirali svoje automobile u pješačke zone, i produbiti.
Stanari će odsad plaćati za prilaz vlastitom dvorištu
'Naglo' pretvaranje sredine Plinarske ulice u pješačku zonu razbjesnilo je brojne iznajmljivače koji su u nedostatku bolje lokacije turiste usmjeravali ovdje, ali još je veći udarac za malobrojne stanare koji ne samo da neće imati gdje parkirati, već će i oni koji imaju dvorišta i garaže, morati plaćati dozvolu za prilaz.
Potez gradske vlasti nije šokirao samo stanare, već i kotarske glavešine, koji nisu znali da će se ovo dogoditi.
Odluka donešena još prošle godine
Od Damira Babića, voditelja Odsjeka za komunalne poslove, doznajemo da je odluka o proglašenju Plinarske pješačkom zonom 'pala' još prošle godine kao posljedica tematskih sjednica u GK Varoš.
- Tema jednog od tih sastanaka je bila promet, a na njemu su sudjelovali predstavnici Grada, komunalnih tvrtki, policije, prometnih redara. Jedan od zaključaka da se dio Plinarske definira kao pješačka zona. To je dio ulice koji se nekoliko godina u sklopu Dana bez automobila zatvarao za promet, dok je Split to malo aktivnije obilježavao. Nakon tih tematskih sastanaka, izradili smo prometni projekt, dobili suglasnost MUP-a i proveli u djelo - kaže Babić.
Na pitanje zašto stanari ili bar GK Varoš nisu obaviješteni o datumu zatvaranja Plinarske ulice za promet, kaže da Grad Split uređuje promet na svom području i za to mu nije potrebna suglasnost stanara. Priznaje da su mogli stanare unaprijed obavijestiti putem medija.
- Načelno se slažem da smo mogli dati obavijest u medije, ali nije se krenulo s represivnim mjerama. Grad je bio tolerantan po činjenici dugo tražene, ali radikalnije mjere i neće biti agresivan prema stanarima u smislu sankcija, već ćemo dopustiti 2-3 dana da se prilagode - govori.
Evo što je sve potrebno za odobrenje prolaza
Svi stanari koji su do danas kroz Plinarsku dolazili do svojih garaža i dvorišta, odsad će za to morati imati odobrenje Grada koje će plaćati 500 kuna godišnje. Babić u tome ne vidi ništa sporno, upravo suprotno.
- Temeljem zaključka gradonačelnika i odluke Grada Splita, svi stanari koji žive u pješačkoj zoni, mogu dobiti odobrenje Grada. Naknada je 500 kuna godišnje. To nam je i bio cilj, da stanari koji imaju tu mogućnost aktiviraju svoje garaže i okućnice, pa ih pozivam da što prije podnesu zahtjev - kaže Babić.
Svi stanari koji žele dobiti odobrenje Grada za prolaz automobilom do svojih kuća u Grad trebaju podnijeti zahtjev s dokazom o vlasništvu čestice zemlje ili garaže. Na pitanje koliko procedura dobivanja odobrenja traje, Babić odgovara da će proteći najdulje 2-3 dana do izdavanja. Tvrdi da gradske službe u tom periodu neće kažnjavati građane.