Prije nekoliko dana u Splitu se održalo predstavljanje albuma “Gold collection” Remija Kazinotija. Promocija je pred mnoštvom gostiju održana u restoranu – kavani Bajamotni u Splitu. Predstavljanju je nazožio niz važnih osoba iz glazbenog života Splita i Hrvatske poput Tonča Huljića, Vinka Barčota, Petra Graše, Doris Dragović, Igora Brešana, Ive Amulića, Gorana Karana, Pere Kozomare, Alena Nižitića, Petra Dragojevića ali i Oliverovih “Dupina”.

Moderator večeri bio je Tomislav Mrduljaš, direktor Splitskog festivala.

Remiju je posthumno dodijeljeno prizanje zbog doprinosa hrvatskoj diskografiji od strane Croatia Records, a plakete su uručene članovima njegove obitelji: supruzi Jadranki, kćerci Bruni i sinu Karlu.

Grašo je otvorio glazbeni dio večeri izvedbama pjesama “Utorak” i “Nekog trebam ja”, a kasnije su mu se pridružili izvođači poput Petra Dragojevića ili splitskog Allstar banda koji su izvodili Remijeve evergreene.

Bezvremenska glazbena ostavština

Veliki splitski skladatelj, glazbenik, tekstopisac i aranžer od kojeg smo se zauvijek oprostili ovog ljeta, potpisao je brojne hitove koje su otpjevali Oliver Dragojević, Gibonni, Tomislav Bralić i klapa Intrade, Vinko Coce, Doris Dragović, Petar Grašo i ostala najpoznatija domaća glazbena imena. U želji da ova kompilacija bude odabir njegovih najboljih pjesama, pjesama koje je volio i onih koje su odabrali glazbenici s kojima je najviše surađivao, na kompilaciji se nalaze i pjesme u izdanju ostalih izdavačkih kuća: Scardona, Tonika, Dancing Bear i Cantus.

“Brod u boci”, “Dvije duše”, “Jedini”, “Zora bila”, “Lumin”, “Trebam nekoga”, “Cukar i sol”, “Jugo” samo su neke od ukupno 39 hitova na ovoj iznimnoj kolekciji. Na njoj se nalazi i po prvi put objavljena studijska snimka pjesme “Kada umren umotan u bilo” Vinka Coce, a glazbeni raritet je i pjesma “Palačinke” koju Remi potpisuje kao autor glazbe i aranžmana, a 1988. godine ju je otpjevao Tedi Spalato.



O tome koliki je skladateljski trag Remi Kazinoti ostavio u glazbi, Igor Brešan je u predgovoru ovog izdanja napisao: “Namjenski iščitavamo glazbeni testament i pokušavamo apostrofirati Kazinotijevu inventivnost glazbenog oblikovanja, nastojanje da se ne iznevjere tradicijske vrijednosti, ali u tom poklonstvu i ne zagubi korak s vremenom. Upravo ispisano držim moguće značajnijim i od brojnih uspješnica koje su obilježile prvenstveno Splitski festival, ali i šire domaću zabavnu glazbu. Za nas, što smo ga bolje poznavali, nije bila greška što se okrenuo, veli se reći, čestitosti zanata i aranžerskom poslu. Njegove orkestracije naoko pamtljivih i jednostavnih melodija što su mu stizale do ruku prkosile su i provocirale kakvoćom pismenije i bogatije glazbene sredine od ove u kojoj je odrastao i djelovao. Instrumentalna kombinatorika, logičnosti glazbenih pitalica i suvisli odgovori ostat će obrascem za generacije estradnjaka.


Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0