Skupo me koštalo - govori nam na početku razgovora sugovornik (podaci poznati redakciji portala Dalmacija Danas) kojem je krajem prošle godine iz novčanika 'odletjelo' 260 eura! I to vlastitom krivicom. Razlog - prometni prekršaj na području Splita, točnije na jednom od nekolicine ključnih raskrižja koji imaju lijevu dopunsku strelicu postavljenu samo u semaforu koji se nalazi u raskrižju. Kretao se lijevim prometnim trakom kada je na semaforu neposredno ispred njega prelazilo iz žutog u crveno svjetlo. Međutim, na semaforu u raskrižju tada se upalila dopunska strelica - zelena. Laički - nalazio se ispred semafora koji je pokazivao crveno svjetlo, a na semaforu u raskrižju upalila se dopunska zelena strelica.
Uskoro je na njegovu kućnu adresu stigla, kako se kaže u narodu, plava čestitka... Kazna za prolazak kroz crveno svjetlo u iznosu od 390 eura.
- Još sam ja i dobro prošao. Iako sam bio siguran da mogu proći jer je na semaforu unutar raskrižja bila upaljena zelena strelica. Pitate se sigurno zašto sam se javio u medije? Moja je želja osvijestiti znanje vozača s obzirom da sam napravio jedan je od najtežih i najopasnijih prometnih prekršaja iako tada nisam bio ni svjestan - govori te dodaje:
- Splićani, dobro otvorite oči. Ja sam prošao kroz crveno, svjestan sam greške za koju sam platio. Ali, ponovite znanje. Nemojte da netko strada.
Prolazak kroz crveno svjetlo jedan je od najtežih i najopasnijih prometnih prekršaja, kazna je od 390 do 2650 eura i oduzimanje vozačke dozvole za recidiviste od najmanje 6, odnosno 12 mjeseci te do 60 dana zatvora.
Kontaktirali smo prometnog stučnjaka, prof.dr.sc. Željko Marušić koji je za portal Dalmacija Danas komentirao spomenutu situaciju.
Zakon o sigurnosti prometa na cestama (u članku 59. stavku 1.) jasno definira da crveno svjetlo znači zabranu prolaza za sva vozila i tu nema izuzetaka, kaže Marušić, naglašavajući da ni vozila hitne pomoći, vatrogasca i policije ne smiju preko crvenog prolaziti kroz križanje.
Dopunska zelena svjetleća strelica, koja je postavljena kao zasebno prometno svjetlo, koristi se u iznimnim situacijama i isključivo služi za signaliziranje izlaska iz raskrižja. Kada govorimo o postavljanju ove strelice u raskrižju, misli se na njen položaj unutar raskrižja, a ne ispred njega, kao što je slučaj s glavnim semaforima. Najčešće se nalazi na suprotnoj strani raskrižja u odnosu na vozila koja stoje pred semaforom, odnosno s druge strane glavnog semafora za vozila koja dolaze iz suprotnog smjera.
- Ta dopunska strelica služi isključivo za izlazak vozila koja se već nalaze u raskrižju - zaključio je Marušić.
Dopunska zelena strelica za skretanje u lijevo može biti postavljena na dva načina:
-uz glavni semafor u razini zelenog svjetla, i kao zasebno svjetlo unutar raskrižja.
U slučaju opisanom u članku radi se o zasebno zelenoj strelici unutar raskrižja.
Dopunska strelica postavljena kao zasebno svjetlo na suprotnoj strani raskrižja, dok je na glavnom semaforu upaljeno crveno svjetlo, vozilima koja još uvijek nisu ušla u raskrižje ne dozvoljava ulazak.
Stoga, pripazite kako vozite. U Splitu, kao i u drugim gradovima Lijepe naše pod 'normalno' je proći u spomenutoj situaciji lijevo, međutim učite iz primjera drugih. Nemojte se opeći na svojoj koži.
Znate li u kojoj je državi najteže položiti vozački ispit?
Točan odgovor je Hrvatska! Stranica Zutobi sastavila je rang-listu zemalja u kojima je najlakše, a gdje najteže naučiti voziti, te je prikazala troškove za stjecanje vozačke dozvole.
Hrvatska je zemlja u kojoj je najteže sjesti za volan zbog skupih i strogih vozačkih ispita koji zahtijevaju veliku količinu učenja i praćenja kako bi se položili. Prosječan broj sati vožnje u Hrvatskoj iznosi oko 85 sati, a zakonska obveza je odraditi te sate prije nego što se uopće može pristupiti ispitu. Hrvati također moraju predočiti više liječničkih uvjerenja te potrošiti oko 930 funti kako bi položili test i dobili vozačku dozvolu.
Važno je napomenuti da je u Hrvatskoj minimalni broj sati obuke za B kategoriju u autoškolama 65. Ta brojka uključuje 30 sati teorijske nastave i 35 sati praktične vožnje. U slučaju ponovljenog pada ispita, kandidati moraju odraditi dodatnih 12 sati vožnje.