Predsjednik savjeta za gospodarstvo SDP-a Split Boris Bulović poslao je priopćenje poslao je priopćenje u kojem je komentirao problem depopulacije Splita i plansku gradnju kojom bi se riješilo stambeno pitanje brojnih građana.
"Split postaje grad s dominantno starijom populacijom, a mlađe generacije iseljavaju uokolo isključivo zbog jeftinijih stambenih kvadrata. Trend je najočitiji u široj jezgri grada zbog ekspanzije turističkih kapaciteta. Nezavisno što se Split stanovništvom podupla u turističkoj sezoni, fokus naše priče su stanovnici koji žive u gradu cijelu godinu.
Alarmantna je depopulacija grada koji tavori na granici tzv. demografskog sloma, kao i cijela Hrvatska uostalom. Grad Split od 1991. godine naovamo godišnje izgubi preko 1.100 stanovnika. To znači da uskoro vrlo vjerojatno možemo pasti ispod 150.000 stanovnika. Trend je neumoljiv, treba ga zaustaviti!
Okretanje dominantno turizmu dovelo nas je u paradoks obilja sunca, mora, povijesti i ljepote kojom se dičimo općenito. Nalazimo se u situaciji gdje smo obdareni „prokletstvom resursa“, a to prati u pravilu sporiji gospodarski rast u usporedbi s drugim područjima s manje resursa na široj razini.
Cijene kvadrata zbog turizma paraju nebo i Split biva drugi najskuplji grad po tom pitanju na Jadranu sa stopom rasta u pojedinim trenutcima i preko 10 posto godišnje. To je balon, tj. danak turizmu u kojem se mlade obitelji teško mogu snaći. Vlastite nekretnine su za veliku većinu nedosanjani san. Splitu hitno trebaju novi stanovi po znatno nižim cijenama, vremena nemamo.
Planska gradnja svakako treba biti prioritet naspram divljim intervencijama u prostoru, zato ova ideja o aktiviranju Prometove garaže u stambenu zonu i zvuči zanimljivo. Ona ne isključuje Fantasyland u Korešnici već prioritizira Hercegovačku koja je realno dohvatljiva kroz kratko razdoblje za razliku od tko-zna-koliko vremena za urbanizaciju 15ha zemljišta bez ikakve infrastrukture. Hercegovčka bi naravno bio jeftiniji projekt, troškovi ipak jesu bitni, nije potrebno biti ekonomist za to znati.
Neka raste naš grad, ali neka raste iznutra prema vani. Na taj će način mlade obitelji i ostali dobiti krov nad glavom u gradu puno brže što je i ključ ove priče. Korešnica neće propasti. Ta će fantazija, bojim se, nadživiti mnoge generacije prije negoli se i ako se ikad realizira. Volio bih da me vrijeme demantira, ali ova garnitura to nikako ne može napraviti.
Nikakvog straha od začepljena u Hercegovačkoj ne treba biti, ni prostornog ni prometnog. Prostora na parceli Prometa od preko 20.000 kvadrata ima poprilično i prozor nikada ne bi gledao u prozor, bilo bi mjesta za zelenilo i dječja igrališta. A za prometne gužve se ne trebamo brinuti.
Sreća ovog projekta je blizina Kopilice i željeznice te činjenica da Splitski metro nije ukinut, već je transformiran kako je rekao gradonačelnik. Vozit će metro leva-leva i bit će sigurno više od dva putnika po vožnji. Autobusne stanice su također na dohvat ruke. Postoje načini da se putuje bez stvaranja gužve.
Unaprijed se stoga radujemo svim transformacijama koje su pred nama kad nas to već ide. Jedna od značajnijih, ako ovaj Grad zaista drži do svojih sugrađana koji nemaju riješeno stambeno pitanje, morala bi biti projekt POS Hercegovačka. Bio bi to novi početak u bolje sutra.", stoji u priopćenju.