Jedan od ključnih problema hrvatskog, ali i splitskog turizma već je godinama produljenje sezone. Da bi se taj kompleksan plan ostvario, potrebno je više preduvjeta. Jedan od njih je svakako dobra izvanpansionska ponuda. Dolaskom hladnijeg i nestabilnijeg vremena i kraćih dana ta ponuda, poručuju iz Udruženja ugostitelja Splita, postaje i mnogo bitnija nego u punoj ljetnoj sezoni. Split tada ne može gostima jamčiti sunce i topao zrak, na plažama uživaju samo oni hrabriji, pa mnogi turisti sve nade polažu u gastroenološka uživanja.
Uz sve aktualne prepreke, u postezoni splitski ugostitelji nailaze na nove, prije svega u pogledu nesigurnosti oko toga hoće li i u kojem opsegu moći poslovati na štekatima. Naime, predloženim odredbama moći će se izvan snage stavljati i već potpisani ugovore. Pravna nesigurnost prijeti uništenjem i ugostitelja i brojnih radnih mjesta. A na kraju će sve ugroziti i turistički razvoj, tvrde splitski ugostitelji.
Kako je ovo ljeto pokazalo, strana turistička konkurencija oporavila se i krupnim koracima grabi naprijed. Split kao destinacija, osim ljepotom grada i okolice, svoj adut mora oformiti i kroz njegovanje kvalitetne gastronomske ponude koja je posebno bitna u većim, urbanim destinacijama. Gradu Splitu je za kraće city breakove, posebno izvan glavne sezone, konkurent gotovo svaki atraktivniji europski grad i to valja imati na umu ako se želi ograničiti i otežati poslovanje splitskih ugostitelja.
Jasna je namjera uvođenja reda, međutim i u uvođenju reda - mora biti nekoga reda. Ono ne smije biti nepredvidljivo i u suprotnosti s postojećim pravilima i strategijama, niti jezgra smije postati muzej na otvorenom, bez života i sadržaja, upozorava Udruženje ugostitelja Split i kao najbolje rješenje predlaže dijalog ključnih dionika obuhvaćenih novim planovima s gradskom vlasti. Nažalost, odluke koje se tiču ugostitelja nisu jedine neprilagođene odredbe. Jedan od primjera neusklađenosti odluka gradske vlasti s postojećim propisima je i privremeni autobusni kolodvor. Stanje prometa u Splitu daleko više utječe na kvalitetu života građana od položaja štekata na ulicama i trgovima, ali se ni rješavanju prometnih gužvi ne pridaje dovoljna pažnja ni strateško promišljanje.
Hrvatska poslovna klima ne smije predstavljati izuzetak i u odnosu na razvijeni Zapad i na slabije razvijen mediteranski krug zemalja. I jedni i drugi turizam drže kao kap vode na dlanu, dok je u nas on još uvijek prepušten gotovo slučaju. Posebnu zabrinutost među zaposlenima u ugostiteljstvu izazivaju najave nove recesije u Njemačkoj i drugim europskim zemljama. Mogućnost investiranja u još veću kvalitetu i još širu ponudu u takvim okolnostima postaje najvažniji diferencijacijski faktor. Udruženje ugostitelja Split ističe kako je, uz ove prijetnje, najvažniji temelj uspjeha pomno planiranje uz uključivanje stručnjaka iz svih sektora koji utječu na turizam.





