Prije nekoliko dana objavljena je vijesti da je Upravno vijeće Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP) prihvatilo zajedničku ponudu Valamar Riviere i AZ fonda za kupnju Hotela Makarska.
Hoteli Makarska tako našli su kupca nakon više od deset godina pokušaja prodaje državnog udjela od 55,5 posto, za što je kompanija Valamar Riviera, koja u tome djeluje sa AZ mirovinskim fondom, ponudila 172,6 milijuna kuna ili oko 22,6 milijuna kuna više od početno tražene cijene za te dionice. Najavili su znatna ulaganja u Makarskoj, no, ni iz CERP-a sada ni iz Valamara do sada nisu otkrili koliko točno planiraju uložiti.
"Za Hotele Maestral ponudu češkog J&T IB Capital Marketsa Upravno vijeće je odbacilo jer, iako su ponudili početnu cijenu za dionice, očekivali smo viši iznos za ulaganja, s obzirom na to da se radi o dubrovačkoj hotelskoj kući na atraktivnoj lokaciji. Slijedi skoro raspisivanje novog natječaja, pri čemu će se voditi računa da se dobiju dobre ponude", kazali su iz CERP-a.
Povodom ovog važnog događaja za Makarsku, razgovarali smo s direktoricom makarske Turističke zajednice, Hloverkom Novak Srzić.
Upitali smo zašto se privatizacija događa baš sada?
- Ne bih znala prave razloge. Mogu samo pretpostaviti da su neki tu privatizaciju opstruirali. Ne ulazim uopće u situaciju koja je bila prije. Šteta što nisu bili prije privatizirani jer bi turizam sasvim sigurno puno dobio na tome. Međutim, očito se isplatilo čekati jer nam je u Makarsku stigla najjača hotelska kuća u Hrvatskoj i to je ono što će značiti jedan preporod za Makarsku, jedan novi zamah makarskog turizma. Pogotovo što ta hotelska kuća puno radi na podizanju destinacije – komentirala nam je Hloverka Novak Srzić činjenicu da je tek nakon 10 godina nađen kupac za Hotele Makarska.
Što če Makarskoj donijeti ova prodaja?
- Valamar ima standarde od + 4 do 5 zvjezdica hotela, njihov je glavni posao hotelijerstvo i u tome su doista vrhunski. Možemo samo pogledati kako oni rade npr. u Poreču. Samo da spomenem ono što je možda i za ljude koji su zaposleni u makarskim hotelima važno – Valamar je prije neki dan objavio da će najniža plaća biti 5000 kuna. Prema tome, oni itekako brinu o radnoj snazi u vrijeme kada vidimo da je sve manje radne snage u hrvatskom turizmu - objašnjava direktorica Ureda Turističke zajednice grada Makarske što prodaja hotela znači za makarski turizam.
VEZANE VIJESTI:
A što je najavljenim novim ulaganjem u Biokovku?
- Biokovka je specifična lječilišna ustanova, vrlo uspješna i bolnica i zapravo dijelom je komercijalizirana tako da ona doista uspješno radi. Hvala bogu da je imamo u Makarskoj jer će upravo ona biti temelj razvoja zdravstvenog turizma.
Krajem prošle godine još jednom ste upozorili da Makarske ne može ući u sezonu bez adekvatne zdravstvene skrbi svojih građana i turista. Je li se što u međuvremenu promijenilo?
- Dobili smo medicinsko-biokemijski laboratorij prije neki dan, to je bila velika vijest za nas Makarane. Pogotovo meni osobno važna vijest jer sam doista u predizbornoj kampanji dala sve od sebe da se naš laboratorij vrati. Zahvalila sam županu Bobanu koji se također angažirao, ali poručujem dr. Petricu, šefu splitsko-dalmatinskog Doma zdravlja da je još dužan Makarskoj. Puno je štete dr. Petric makarskom zdravstvu napravio, ali ako se popravi – možda ga i pohvalim. Mi smo tražili kao gradsko vijeće izdvajanje iz Doma zdravlja SD županije i hoćemo svoj Dom zdravlja i mislim da ćemo ga u budućnosti dobiti, trebamo ga imati s obzirom na milijun i pol noćenja . To jer nama nužno, bez toga nema ni gospodarskog ni turističkog razvoja, a ni kvalitete življenja za građane Makarske i makarske rivijere - kazala je Novak Srzić za naš portal.
Pokladna zbivanja su završila pokladnim utorkom. Kako ste zadovoljni?
- Jučer je riva zbilja bila krcata, bilo je puno gostiju iz susjednih općina. Pored mene je bilo dvoje njemačkih turista, možda ih je bilo i više, i to je dobar znak pa sam se jako razveselila. A Ljetni karneval je jedan od prepoznatljivih znakova Makarske. U njega još dosta treba uložiti kako bi bio prepoznatljiviji brend razvoja turizma i ostalih turističkih manifestacija koji privlače turiste.