Prema preporuci Nacionalnog stožera Civilne zaštite preporučeno je ograničavanje javnih skupova s više od 1000 sudionika, a koja će biti na snazi do daljnjega. Jedan od takvih skupova trebao se održati u Zagrebu krajem ožujka, ali ovom odlukom je odgođen, kao i mnogi drugi skupovi.
Naš čitatelj D.M. planirao je ići upravo na taj javni skup u Zagrebu.
- Kupio sam 2 karte za autobus, jednu na relaciji Split - Zagreb, a drugu na relaciji Zagreb - Split. Karte sam kupio preko dvije različite kompanije. Jedna od njih je Arriva, trebao sam se njome vratiti u Split.
Međutim, posjedujem First minute kartu koju nakon kupnje nije moguće otkazati ili mijenjati. Tako bar piše u njihovim uvjetima.
No, u pitanju je javni skup koji je otkazan Vladinom odlukom, a ne mojom greškom.
Kontaktirao sam Arrivu mailom i objasnio im situaciju - priča nam naš čitatelj.
Očekivano, dobio je negativan odgovor koji prenosimo u cijelosti.
"Poštovani,
Vaš zahtjev za povrat je zaprimljen te Vas ovim putem obavještavamo da povrat za First minute karte nije moguće ostvariti.
Prema Općim uvjetima internet prodaje stavak 1, članak 7: '' Povrat naknade za prijevoz vrši se isključivo prema članku 9. Općih uvjeta prijevoza dostupnim na internet stranicama www.arriva.com.hr i www.eurolines.hr, osim u slučajevima first minute kupnje pri čemu vrijede Specifični uvjeti first minute prodaje voznih karata.''
Prema Specifičnim uvjetima first minute prodaje voznih karata: ''Kupnjom first minute karte nije moguće odustati od putovanja i ostvariti povrat naknade''
Navedeni Specifični uvjeti se mogu naći na ovom linku:
Novac se vraća isključivo ukoliko mi otkažemo vožnju na navedenoj relaciji na kojoj putujete, a karta je kupljena kao First minute."
Prema ovome, da je kompanija otkazala tu vožnju, D.M. bi dobio puni povrat novca, ovako - ostao je bez ičega.
Podsjetimo, danas svugdje postoji mogućnost da kupite nešto što nećete moći otkazati i nećete dobiti nikakav povrat. Također, postoji i mogućnost kao primjerice kod nekih smještaja na Booking.com i Airbnb-u gdje možete rezervirati smještaj po povoljnijoj cijeni, ali pod strožim uvjetima: ako otkažete, dobit ćete dio povrata, često 30-50%, ovisi o datumu otkazivanja.
Međutim, oba portala nude mogućnost da zatražite puni povrat npr. ako je neki veći slučaj u pitanju, kao ovaj s čitateljem.
Također, mnoge zrakoplovne kompanije izlaze u susret kupcima, nude im puni povrat ili besplatnu promjenu datuma ili relacija, kao što je nedavno postupio Ryanair.





