Iznajmljivači na Jadranu, preko ljeta 'grcaju' od posla. A mnogi od njih se susreću sa svakojakim problemima, uglavnom, neurednim gostima. No, valjda im je i to u 'opisu' posla. Nikad ne znate na kakve ćete se gosti 'namiriti'. No, loša iskustva postoje i s druge strane.
Tako nam se jedna Splićanka požalila da su ih vlasnici resorta u kojem je odsjela gadno prevarili. Prodali su im lažne slike s interneta, a nju i njenu obitelj dočekao je potpuni nered.
„Konačno odmor“, pomislila je naša sugovornica kada joj je suprug najavio da ima, po prvi put, nakon 15 godina, godišnji odmor od tjedan dana ljeti. Odmah je znala što joj je čini. Rezervirat će smještaj na otoku kako bi se odmorili i uživali daleko od gradske vreve.
Od odmora iz snova do noćne more
S obzirom da ima dvoje male djece, logičan izbor je bio nekakav obiteljski smještaj, prilagođen djeci. Pretraživala je Internet i oduševio ju je luksuzni resort na otoku Obonjanu. Priznaje, kupile su je i savršene objave influencerica. Uzbuđenje, ali i očekivanja su bila velika. Sve dok nisu stigli na lokaciju. Umjesto tri dana, njen odmor je trajao 24 sata, a prema njenim riječima, to je bila noćna mora.
„Čistoća smještaja je nula bodova. Prljava posteljina, prljavi WC, puknuta daska na školjci, a o prljavom podu i prašini neću ni govoriti. Mravi nema gdje ih nije bilo. Ostatci hrane na terasi. Ma, stravično“, zgroženo nam priča čitateljica koja nam je ustupila i fotografije.

Na užasnute prizore, požalila se na recepciji. Rečeno joj je kako će sobu očistiti. Međutim, umjesto čistog smještaja, dobila je sobu pošpricanu Raidom gdje se nije moglo boraviti od smrada. Kaže nam, mravi su tu još najmanji problem, priroda je okolo pa je nekako razumljivo da će ih biti, ali smatra da je stanje smještaja kojeg su joj iznajmili, nedopustivo.
„Bazen je na pražnjenju i čišćenju usred turističke sezone. Hrana iznimno loša, a pićima koje prodaju u baru je prošao rok. Sramotno“, ogorčeno će Splićanka te dodajte kako je žalosno da na ovakav način varaju ljude.

„Bilo bi lijepo kada bi gostima ponudili stvarne slike bez uljepšavanja. Angažiraju influencere, stave isfotošopirane slike, a unutra teški kaos“, navodi, a ipak lijepe riječi ima za osoblje.
„Jedine pohvale mogu uputiti osoblju s recepcije koji su, unatoč kaosu, ljubazni i susretljivi“, zaključuje.
Po povratku doma, odlučila je da neće stati samo na tome, ipak je platila 250 eura, za smještaj iz 'pakla' pa je recenzijama i komentarima na internetskim stranicama odlučila upozoriti i druge goste da otok i nije baš tako idiličan.
Na njenu reklamaciju, u konačnici su iz Resorta odgovorili pozitivno, izrazili su žaljenje zbog cjelokupne situacije te joj vratili dio plaćenog iznosa.
Privatni otok?
Inače, ovaj resort na Obonjanu predstavljaju kao privatan objekt što dakako nije istina. Uz to su na samom otoku postavili table s natpisom: "Obonjan, PRIVATE ISLAND Resort guests only", a otok je zapravo u vlasništvu Grada Šibenika.
A za Morski.hr iz tvrtke koja upravlja ovim resortom su objasnili kako su to isključivo napravili u marketinške svrhe – jer se bolje prodaje!
Što napraviti kada vam se dogodi ista ili slična situacija?
Ako vam se dogodi ovakva ili slična situacija, moramo napomenuti da nemate baš prevelikog izbora, osim kako je postupila naša čitateljica. Možete se samo žaliti objektu kod kojeg ste napravili rezervaciju i ovisiti o njihovoj dobroj volji hoće li vam uvažiti reklamaciju. Dakako, uvijek možete birati plaćanje na mjestu, pa ako ne dobijete ono što ste tražili, pobjeći glavom bez obzira.
„Pravom EU-a o zaštiti potrošača ne uređuju se uvjeti ni posljedice otkazivanja pojedinačnih usluga, kao što su rezervacije smještaja“.
Dakle, uvjeti povrata novca nisu nigdje zakonom propisani, već se radi o nekakvim praksama kojih se drži većina iznajmljivača. No različiti iznajmljivači imaju različita pravila i uglavnom su navedena preko njihovih vlastitih stranica ili platforma za iznajmljivanje.
[Zeleno]U nastavku vam donosimo nekoliko savjeta pri online rezervacijama smještaja:
1. Birajte plaćanje pri dolasku
Ako ne želite ne morate uzimati smještaj koji traži da naplati barem jedno noćenje unaprijed. Opcija Plati kasnije ili Pay later osigurava vas i iznajmljivača.
2. Što znači ako iznajmljivač traži broj kartice za rezervaciju?
Neće vam teretiti karticu ako imate opciju plati kasnije, ali će ta unesena kartica samo biti u slučaju da vi ne dođete na dogovoren termin, a niste prethodno otkazali, tada će vam se teretiti kartica, ali uvijek imate opcije odabira smještaja koji navedeno ne traže.
3. Provjerene recenzije
Obavezno ih sve pročitajte prije rezervacije.
4. Što ako smještaj ne odgovara onome sa slike?
Mnogi će vjerojatno tražiti da pošaljete snimku na kojoj je vidljivo stanje koje se ne podudara. Zato – zabilježite sve![KRAJ]




