Na današnjoj sjednici Županijske skupštine Splitsko-dalmatinske županije, u dijelu koji je bio vezan uz proračun za 2019., bilo je riječi i o planiranim ulaganjima u prometnu infrastrukturu. Tako je najkasnije za početak 2019. planiran početak izgradnje mosta i tunela preko rijeke Cetine, što bi bila prva faza spoja na cestu od Tugara prema Žrnovnici i Splitu.

– Svi čekamo sljedeću godinu da krenu radovi. Kroz Tugare u dogledno vrijeme planiramo povećati nogostupe, staviti sigurnosne stupove. Želimo stvoriti uvjete da preko Tugara i Naklica osiguramo zaobalni promet, kako bi rasteretili Jadransku magistrali. Radovi će krenuti kada budu gotovi tunel i most. Od Grada Splita smo zatražili izgradnju zaobilaznice u Žrnovnici, a rekonstrukcija ceste Strožanac – Žrnovnica je pri završetku.

Bili su to ogromni napori. Svi koji se budu priključivati neće morati ništa kopati, imamo modernu cestu kojom prolazi 12 do 15 tisuća vozila dnevno i to će nam biti glavni zaobilazni pravac za Omiš – kazao je ravnatelj Županijske uprave za ceste, Petar Škorić.

Najave ovih prometnih infrastrukturnih zahvata s velikom pozornošću se prate na cijelom poljičkom području. Svoj osvrt na ove najave dala je udruga Savez za Poljica. U nastavku pročitajte objavu naslovljenu s “Ima li nade za nas?“:

“U proteklih godinu dana Savez za Poljica objavio je na svojim internetskim i fb-stranicama četrdesetak tekstova na temu prometne infrastrukture na području Poljica, dakle gotovo svaki tjedan po jedan tekst s namjerom da Poljičanima i drugim žiteljima Poljica pomognemo u razumijevanju ovog životno važnog problema. Pored toga, predstavnici naše udruge održali su istim povodom samo ove godine na desetke sastanaka sa stručnjacima raznih profila, predstavnicima mjesnih odbora, udruga i građanskih inicijativa s područja Poljica, kao i s odgovornim ljudima iz Poljicima nadležnih jedinica lokalne samouprave. Također smo slali dopise investitoru Hrvatskim cestama d.o.o. i nadležnom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture RH, ŽUC-u, SD županiji, Poljicima nadležnim JLS, raznim medijima te u suradnji s više poljičkih mjesnih odbora nedavno održali i dobro posjećenu javnu tribinu u Tugarima.



Međutim, kad ispod svega učinjenog podvučemo crtu, dade se zaključiti da važnost ove tematike, razmjeri problema i moguće dugoročne posljedice po kvalitetu života u Poljicima i sveukupan poljički razvoj još uvijek nisu doprli do kritičnog broja naših ljudi potrebnog da se stvari počnu mijenjati na bolje. U traženju razloga ponekad se zapitamo jesu li, možda, Poljičani i drugi žitelji Poljica sretni i zadovoljni što se preko njihovih leđa i na njihov račun rješavaju tuđi problemi? Jesu li Poljičani, zapravo, altruisti ili sadomazohisti? Jer pored svega učinjenog naprosto je teško povjerovati da još uvijek netko normalan može ne razumjeti da je svaka prostorna i životna zajednica bez odgovarajućih prometnica isto što i čovjek bez udova s kojim zdrava osoba može jedino suosjećati!

A Poljica su, administrativnoj rascjepkanosti i formalno-pravnom nepostojanju usprkos, još uvijek itekako živa i logična životna, prostorna, funkcionalna i razvojna povijesno-kulturna cjelina koja je bila i opet može biti na ponos sebi i svojoj hrvatskoj domovini, uz uvjet da Poljičani i drugi žitelji Poljica napokon osvijeste potrebu zajedničke suradnje barem na razini pitanja od životne važnosti kao što je to pitanje prometne infrastrukture. Novoizabrani predsjednici poljičkih mjesnih odbora, od kojih je većina mlađih i obrazovanih, daju nadu da bi u suradnji sa starijima i iskusnima za Poljica još moglo biti nade. No pravi izazovi za sve nas tek slijede. Živi bili, pa vidjeli kome je i koliko do Poljica stalo!” – stoji u popodnevnoj objavi.

Poljica

Međutim, svega nekoliko sati nakon prve, stigla je i druga objava dana kao komentar na članak objavljen na našem portalu.

“Nastavno na prethodnu objavu naslovljenu retoričkim pitanjem “Ima li nade za Poljica?”, evo i mogućeg odgovora s obzirom da ‘radosne’ vijesti sustižu jedna drugu, pa tako nema nikakve sumnje da će poljički altruisti i sadomazohisti biti oduševljeni nakon što pročitaju izjavu ravnatelja Županijske uprave za ceste Petra Škorića kako se ubrzano radi na “stvaranju uvjeta da preko Tugara i Naklica krene zaobalni promet kako bi se rasteretila Jadranska magistrala”.

Dodajmo i to da samo naivci mogu povjerovati u to da će ovim ‘bajpasom’ preko nejakih poljičkih pleća biti rasterećena Jadranska magistrala nego će se naprotiv broj vozila još i dodatno povećati i to na obje prometnice jer će spomenuti ‘bajpas’ privući dio tranzitnog prometa s autoceste A1 iz smjera Dugopolja te posljedično pojačati promet vozila i cestom D70 do/od čvora “Blato n/C”. Ukratko, kako već rekosmo, sve jedno lipše od drugog!” – stoji u posljednjoj objavi Saveza za Poljica.

 



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime