Grad Hvar je na zamolbu gradskog trgovačkog društva Nautički centar Hvar objavio njihov demanti na objavu udruge DICTUM, FACTUM!, nakon što je PR agencija spomenute udruge Nautičkom centru odbila zahtjev za objavom očitovanja na FB stranici na kojoj se nalazi otvoreno pismo anonimnog člana pod naslovom PROBLEMI HVARSKIH BRODARA.
"Poštovani,
ovim putem želimo demantirati određene netočne tvrdnje iznesene u javnosti te pružiti točne informacije o situaciji u luci Hvar. Kao nadležno tijela, smatramo nužnim iznijeti činjenice kako bi se izbjeglo širenje dezinformacija koje stvaraju nepotrebnu napetost i narušavaju objektivnu percepciju upravljanja lukom i pomorskim prometom u Hvaru.
1. Nepravedan položaj hvarskih ‘taxi boat’ prijevoznika
Tvrdnja da splitski „taxi boat“ prijevoznici slobodno koriste operativnu obalu u Hvaru bez plaćanja pristojbi je netočna. Županija je poslala račune za ukupno 292 brodice koje koriste luku Hvar, među kojima su i one koje nisu registrirane u Hvaru. Dakle, svi koji koriste luku podliježu obvezi plaćanja, neovisno o mjestu registracije plovila.
Ukoliko netko raspolaže informacijama o brodicama koje ne plaćaju pristojbe, pozivamo ga da dostavi podatke o registraciji Nautičkom centru Hvar ili Lučkoj upravi Splitsko-dalmatinske županije, kako bi se osigurao pravedan sustav naplate.
2. Ometanje ukrcajno-iskrcajne zone na Fabrici (ex Carina)
Svjesni smo sezonskog pritiska na luku Hvar i potrebe za regulacijom iskrcaja putnika. Međutim, tvrdnja da nadležni ne poduzimaju mjere je neutemeljena. Lučki redari su dostupni na VHF kanalu 9 i interveniraju kada se ne poštuju pravila. Brojni slučajevi nepravilnog sidrenja i ometanja prometa su riješeni upravo njihovom intervencijom.
Također, potrebno je naglasiti da barkarijoli NAŽALOST nisu registrirani kao redovna linija, što znači da nemaju ista prava i obveze kao koncesionari javnog prijevoza. Postoje pravni mehanizmi putem kojih bi barkarijoli mogli steći status redovne linije, čime bi se regulirali troškovi i omogućila subvencija Grada. Također, što se tiče iznajmljivača s “Mandrača” na koje se ovdje insinuira kao jednu od nelojalnih konkurencija, želimo istaknuti kako oni ne potpadaju pod nadležnost Nautičkog centra Hvar prilikom, budući da prilikom bukiranja njihovih brodica i izleta se isti nalaze izvan lučkog područja i kao takvi potpadaju pod ingerenciju Grada, Carine, Državnog inspektorata.
3. Neopravdano povećanje naknada za tradicionalne barkarijole
Tvrdnja da su naknade za barkarijole neopravdano povećane također je netočna. Cijena je trebala ostati ista u 2023. i 2024. godini, no tijekom zime je proveden popis brodova od strane Lučke uprave SDŽ, zbog čega se nekim korisnicima privremeno obračunala povoljnija tarifa. Nije riječ o drastičnom povećanju, već o povratku na stvarnu cijenu vezane uz korištenje lučkog područja. Svake godine pred početak sezone napravi se revizija postojećih muringa, te se ujedno izvrši i zamjena dotrajalih i nesigurnih muringa. Tako je bilo svih ovih godina, pa će tako biti i u budućnosti, te stvarno ne vidimo zbog čega se pokušava obmanuti javnost kada postoji stalna komunikacija između barkarijola i Nautičkog centra Hvar.
4. Opasnost na operativnoj obali u predjelu Fabrika (ex Carina)– nesigurne stepenice
Pitanje sigurnosti operativne obale u dijelu Fabrika (ex Carina) nije bilo ignorirano, već je tema koja se nastoji riješit, međutim zbog niza dionika (Lučka uprava SDŽ, Grad Hvar, Konzervatorski odjel u Splitu) rješenje nažalost iziskuje određeno vrijeme. Svakako zahvaljujemo na dojavi i konstruktivnoj kritici. Svaka primjedba koja doprinosi poboljšanju sigurnosti putnika je dobrodošla, i u suradnji s nadležnim institucijama radit ćemo na tome da se eventualni izazovi što prije premoste.
Zaključak
Navedene tvrdnje i difamacije od pojedinih aktera o nesankcioniranju nelojalne konkurencije, nebrizi za sigurnost, ugnjetavanju domicilnog stanovništva kao produžena ruka Lučke uprave SDŽ te neopravdanim nametima su neutemeljene. Poduzimamo sve potrebne mjere kako bi se osigurala pravednost, sigurnost i regulacija pomorskog prometa u luci Hvar.
Također pozivamo sve zainteresirane strane na konstruktivnu suradnju i dijalog, umjesto iznošenja netočnih informacija koje stvaraju pogrešnu percepciju", stoji u priopćenju.



