Udruga Autizam 365 objavila je s velikim razočaranjem da se ove godine neće održati Ljetna škola za djecu koja pohađaju Osnovnu školu Centar za autizam Split. Ova je odluka duboko pogodila roditelje, djecu i same članove Udruge, koja je prethodnih godina bila nositelj jedinstvenog programa socijalizacije i podrške tijekom školskih praznika.
Teška srca moramo odustati od projekta Ljetna škola najavljenog za ovo ljeto. Nikada dulji ljetni praznici, a naša djeca neće imati sadržaja ni druženja s prijateljima", poručili su iz Udruge Autizam 365.
Godine predanog rada – bez nastavka
Podsjećaju kako su Ljetni kamp i Ljetna škola održavani 2023. i 2024. godine, a djeca su tada uživala u glazbi, radu s glinom, tjelesnim aktivnostima, rođendanskim proslavama, šetnjama i vodenim radostima. Ipak, kako naglašavaju iz Udruge, najvažnije od svega bilo je – prijateljstvo.
"Fokus je bio na socijalizaciji, komunikaciji i sudjelovanju u radionicama", ističu.
Posebno su ponosni na to što su, kako kažu, "prvi započeli i provodili ovaj program, što je grad Split prepoznao važnost kontinuiteta u radu i socijalizaciji za djecu s poteškoćama i osobe s invaliditetom, i bio partner na projektu Ljetna škola 2024. godine".
"Sada ga slijede i drugi gradovi i osnovne škole u Republici Hrvatskoj", dodaju.
Ljetna škola 2025. trebala je početi 7. srpnja, no kako tvrde iz Udruge, Uprava OŠ Centar za autizam Split nije im dostavila osnovne informacije.
"Uprava OŠ CZA Split nije nas obavijestila o broju djece koja će pohađati Ljetnu školu niti koliko će pomoćnika u nastavi raditi na projektu", upozoravaju.
Posebno zabrinjava i činjenica da Grad Split, zbog procesa promjene vlasti, još nije objavio rezultate natječaja potrebnog za financiranje programa.
Ni dežurstva za djecu zaposlenih roditelja
Udruga dodatno ističe kako Osnovna škola Centar za autizam ove godine neće organizirati ni dežurstva za djecu zaposlenih roditelja, što je, kako navode, "uvijek bila praksa".
"Bit će ovo tužno ljeto za našu djecu", zaključuju iz Autizma 365.
Ova situacija još jednom otvara pitanje sustavne podrške djeci s poteškoćama i njihovim obiteljima, osobito u razdobljima kada su izvan redovnog sustava obrazovanja.