Uskoro se navršava sedam mjeseci od kada autobusi splitskog Prometa više ne koriste autobusna stajališta za ukrcaj i iskrcaj putnika na području općine Dugi Rat.
Upravo su dosadašnji korisnici Prometovih usluga ostali bez mogućnosti da se voze “šezdesetkom” prema željenoj lokaciji i od tada to rade autobusima Prometove konkurencije.
O ovoj temi porazgovarali smo s Hrvojem Mlikotom, vozačem i potpredsjednikom Sindikata vozača i prometnih radnika u Prometu Split d.o.o.
- Razlog takvog poteza sigurno nije želja Uprave ili Skupštine društva da se stanovnicima te općine uskrati prijevoz i otežaju svakodnevne potrebe za javnim prijevozom, već odluka općine Dugi Rat.
Kao što smo već napominjali, sve nabavke iz Europskih fondova temeljene su na potpisanim Europskim ugovorima, Eu uredbi 1370/2007 Europskog parlamenta sa svim jedinicama lokalne samouprave gdje Promet d.o.o. ima ugovoren prijevoz - govori nam uvodno Mlikota.
Ističe da je cilj govora o sufinanciranju javnog prijevoza to da gradski prijevoz ne bi bio komercijalan, nego što dostupniji građanima.
- Podsjetimo da je Promet upravo iz fondova temeljenih na takvim ugovorima već nabavio 34 najmodernija niskopodna autobusa, ovog ljeta u Split pristiže ih još 18, temeljem fondova u fazi izrade je i sustav e-ticketinga koji će prijevoz učiniti još dostupnijim. Na primjer, postojat će mogućnost praćenja linija, točne najave dolazaka na autobusna stajališta, lakša i modernija kupovina putnih karata itd. Izvjesna je i nabavka još 50-ak autobusa - kaže nam.
Mlikota tvrdi da Promet staje na zdrave noge, a poslovnu politiku usmjerava k tome da bude brz, efikasan i dostupan, a onda se požalio:
- Nikako nam nisu jasni novinski članci koji takve projekte stavljaju u sporedan kontekst, a uzdižu i podržavaju neke privatne prijevoznike koji prijevoz vrše na upitno legalan način.
Napomenut ću da prijevoznik koji vozi na relaciji Split-Omiš, a s kojim Općina Dugi Rat ima ugovor o sufinanciranju prijevoza, prijevoz obavlja suprotno dozvolama koje posjeduje, ne poštujući ugovorene polaske, tako da prijevoz obavlja isključivo nekoliko minuta prije polazaka Prometove linije na toj relaciji, s ciljem da ostvari imovinsku korist na štetu Prometa d.o.o. Ne zaboravimo da ilegalno koristi sva autobusna stajališta u Splitu.
Bitno je i spomenuti da su sve nabrojane nepravilnosti teški prekršaji iz Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, na osnovu kojeg se pitamo zašto taj prijevoznik još uvijek uopće ima dozvolu - zaključuje Mlikota.





