U današnje vrijeme sve više je onih koji se smatraju fotografima. To je, izgleda,
postalo prilično jednostavno; dovoljno je otvoriti app kamere na svom pametnom
telefonu, okinuti koju brzu fotografiju, ubaciti kakav brzi Instagram filter, ili dva, te
naizgled proizvesti fotografiju koja nalikuje profesionalnoj. Dani iščekivanja kada
ćemo se diviti fotografijama snimljenim tijekom putovanja su time izgleda zauvijek iza
nas. Fotografiranje digitalnim aparatom je mnogima možda promijenilo ponašanje tijekom
putovanja. Sve je postao jedan veliki, gotovo automatski, klik-klik-klik, često bez
potrebe da zastanemo da razmislimo što je točno objekt, a što subjekt fotografiranog
i same fotografije.
Putovanja su često među najvažnijim miljokazima u životu kada vlastiti tijek vremena
dijelimo na ono prije ili poslije, bilo to zato što nas je ono zaista obilježilo ili samo zato
što nam ga je tako jednostavnije bilježiti. Ivan Perić je u svojoj izložbi "Photographic
landscape memory" tako zabilježio svoje putovanje te predstavio fotografije sa svojih putovanja na kojima su prikazani detalji iz raznih poznatih lokacija diljem Europe i Sjeverne Amerike.
Što točno izdvaja rad Ivana Perića? Glavnina fotografija tipičnošću lokacije odaje mjesto
njenog snimanja, neka od tih mjesta su toliko usađena u kolektivnoj svijesti da ih,
poput naziva izložbe, fotografski pamtimo. No, osim što je umjetnik želio sam
doživjeti lokacije koje je od nekud upamtio, želio je posvetiti jedan osobni hommage
povijesti same lokacije, ali još više i samoj povijesti fotografije i fotoaparata kao
nekadašnje tehnološke inovacije i njegove uloge kao takvog u svijetu umjetničkog
izražavanja pri tom otkrivajući umjetnika kao znalca, dubokog zaljubljenika i
istraživača fotografije kao umjetnosti i znanosti.
Umjetnikova potreba za analognosti, čiji su motivi već prethodno objašnjeni, dodatno
je i ambivalentno osnažena samom ekspozicijom te korištenjem crno-bijele tehnike
koja, osim što može bolje od analognosti eksterno manifestirati osjećaj nostalgičnosti
u promatrača, filtriraju i apstrahiraju summa summarum i svojevrsni nukleus
umjetnikovih težnji. Osim što je fizički putovao od točke A do B tijekom svojih putovanja, umjetnik je od razmišljanja o mjestima koja će zahvatiti na svojim fotografijama do njihovog razvijanja, te konačnog predstavljanja na ovoj izložbi, prešao i jednu umjetničku
pustolovinu.
Izložbu Ivana Perića možete pogledati u Galeriji Škola (drugi kat Škole likovne umjetnosti u Splitu) od 7. veljače do 3. ožujka.