Da suvenir može biti odjevni predmet, modni dodatak i još k tome unikatan i s dizajnerskim potpisom pokazale su nam polaznice škole Callegari-talijanske škole mode i dizajna, korisnice EU projekta „Lokalno prepoznatljiv suvenir plod ruku kreativnih žena“ i njihove mentorice Anamarija Asanović i Ines Matas. Na nedavno održanom modnom događaju u samom centru Splita u prekrasnom dvorištu Muzeja grada Splita, na trenutak vratio se duh prošlosti, šušur dalmatinske pisme i tradicije.
Niz stepenice Papalićeve palače nizale su se kreacije - odjevni predmeti inspirirani splitskom radnom i svečanom narodnom nošnjom. Suveniri su rađeni prema Callegarijevim metodama krojenja, sačuvali su se tradicijski elementi nošnje, ali u jednoj modernijoj verziji primjerenoj današnjem vremenu i suvremenoj ženi. Elementi staroga Splita kroz stroge linije kroja, kombinaciju boja i materijala te plise, dominiraju kreacijama i suptilno naglašavaju žensku figuru. Da su itekako Split dočarali kroz ovu modnu priču potvrđeno je reakcijom publike koja je s oduševljenjem pratila izrađene kreacije te se tako na trenutak vratila u prošlost ovog grada upoznavši se sa dijelovima odjeće koje su nosile stare Splićanke.
U drugom dijelu modne revije prvim taktovima glazbe niz kamene stepenice Velikog dvora Papalićeve palače jedna po jedna nizale su se kreacije koje su energično nosile plesačice plesnog kluba Dance Crew United predstavljajući kreacije koje su izradili Callegarijevi Modni stilisti i Modelisti visoke mode iz Zagreba i Splita pod mentorstvom predavačica Anamarije Asanović, Ines Matas i Monike Hršak.
Svoju modnu priču inspiriranu Splitom škola Callegari nastavila je pričati u jednom od najstarijih dijelova grada, Varošu. Težačke kuće, uske kalete, balature prepune cvijeća koje još uvijek odišu životom stare splitske obitelji bile su najbolja kulisa za modno snimanje koje je slijedilo nakon modne revije. Prikazom odjevnih suvenira kroz modnu kampanju vidi se da je velika pažnja posvećena svakom detalju: bijele košulje, plisirane suknje, radničke i svečane haljine ukrašene vezom najbolji su odraz grada Splita.
Za make up modela na modnoj reviji kao i modnom snimanju zaslužni su vizažisti škole Callegari, a svoje su stečeno znanje vješto prezentirali i ovoga puta. Za obuću je zaslužna ekipa iz Borova.
Callegarijevi odjevni predmeti i modni dodaci – suveniri Splita izrađeni su u okviru projekta „Lokalno prepoznatljiv suvenir plod ruku kreativnih žena“ sufinanciran bespovratnim sredstvima iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 892.947,72 kn. Projekt je dio operativnog programa učinkoviti ljudski potencijali (2014.-2020.), odnosno dio lokalnih inicijativa za poticanje zapošljavanja (faza III).
Projekt se provodio u školama u Zagrebu, Splitu i Rijeci, u razdoblju od ožujka 2019. god. do zaključno rujna 2021. god. „Lokalno prepoznatljiv suvenir plod ruku kreativnih žena“ četvrti je EU projekt škole kroz koji je ukupno izrađeno više od 50 odjevnih predmeta i modnih dodataka - suvenira Zagreba, Splita i Rijeke. Projektom “Lokalno prepoznatljiv suvenir plod ruku kreativnih žena”, ŠKOLA CALLEGARI u Zagrebu, Rijeci i Splitu dala je priliku za uključivanje na tržište rada nezaposlenim ženama svih dobnih skupina i pripadnicama nacionalnih manjina. Kroz besplatnu edukaciju, tijekom 4 mjeseca, korisnice projekta - polaznice edukacije u školama (u Zagrebu, Splitu i Rijeci) u izvrsne ekipe "povezala je ljubav prema šivanju, modi i stvaranju" te želja da "nauče nešto više, ostvare stare snove, pokrenu moždane vijuge" i u konačnici pronađu način za ponovno aktiviranje na tržištu rada.
Tijekom edukacije polaznice su vlastitim rukama, po vlastitoj zamisli i po vlastitim tjelesnim mjerama sašile i ukrasile osnovne odjevne predmete - suknju, hlače i košulju, što je rezultiralo vjerovanjem više od polovice polaznica da će im stečena znanja i vještine pomoći u pronalasku posla te potaknutošću njih više od polovice na razmišljanje o samozapošljavanju.
Sudjelovanje u izradi odjevnih predmeta - suvenira bio je nastavak i kruna njihove edukacije; prilika da primijene i usavrše naučeno te da se iz prve ruke upoznaju s primjerima dobre proizvodne prakse u svim njenim segmentima - od idejnog, do izvedbenog i promotivnog.
Projektom je ostvaren cilj kojim su nezaposlene žena svih dobnih skupina te pripadnice nacionalnih manjina dobile priliku da izradom autohtonih hrvatskih suvenira razvijaju sebe i sačuvaju hrvatsku kulturnu baštinu.