Isplati li se pokrenuti takav posao?
Borba s prekomjernom emisijom ispušnih plinova u Europi, kao i promjena propisa u vezi korištenja vozila s dizel motorima doprinijele su tome da se na tržištu pojavila potreba za uslugom čišćenja DPF filtera za osobna i teretna vozila te autobuse. Osim toga, milijuni registriranih vozila u Hrvatskoj predstavljaju veličinu tržišta i ukazuju na mogućnost otvaranja novih poslovnih mogućnosti.
Povećana potražnja za uslugom čišćenja
Veliki dio vozila na hrvatskim prometnicama pogonjen je dizel motorima, što zasigurno predstavlja razloga zašto se nove tvrtke koje pružaju uslugu čišćenja filtera krutih čestica neće žaliti na nedostatak klijenata, a ni posla. Što više, promjena zakonskih propisa, putne provjere po cijeloj Europi, kao i velike novčane kazne, sve češće obeshrabruju vlasnike vozila za nezakonito uklanjanje filtera čestica čađe, što je ranije bilo prilično često rješenje problema začepljenog DPF filtera.
Nove poslovne mogućnosti i brz povratak ulaganja
Usluge tvrtki koje se bave čišćenjem filtera krutih čestica najčešće koriste vlasnici auto-radionica i individualni kupci. Taj se trend mijenja jer direktori transportnih poduzeća, kao i regionalnih prijevoznika sve ozbiljnije shvaćaju pitanje standarda emisije ispušnih plinova te se odlučuju za ovu vrstu usluge u cilju poboljšanja tehničkog stanja voznog parka.
Kako otvoriti vlastiti servis za čišćenje DPF filtera?
Za dobar početak potreban je specijaliziran stroj za čišćenje hidrodinamičkom metodom. Mi smo jedan od najvećih proizvođača takvih uređaja u Europi. Nudimo strojeve po cijeni od 17.500 EURA do 27.000 EURA. Nakon kupnje, poduzetnik je odgovarajuće obučen u teoriji, ali i u praksi. Što više, osim kupnje stroja zajedno s obukom, sam proces ne zahtijeva više posebnih vještina. Zahvaljujući tome, pokretanje djelatnosti i pružanje profesionalnih usluga svojim klijentima neće stvarati poteškoće. Pored osnovne usluge, pružamo pomoć tehničkog savjetnika i asistiramo pri otklanjanju dilema, ukoliko se neke pojave. Uzimajući u obzir prosječni tehnički trošak čišćenja u iznosu oko 5-10 EURA, nije teško izračunati koliko brzo možete očekivati povratak ulaganja nakon kupnje stroja – pojašnjava predstavnik tvrtke OTOMATIC iz Poljske, vodeći proizvođač strojeva za čišćenje DPF filtera u Europi.
Efikasna metoda i inovativni adapter za čišćenje filtera teretnih vozila
Hidrodinamička metoda čišćenja filtera krutih čestica temelji se na uporabi sile protoka vode i impulsa komprimiranog zraka iz kompresora. Tijekom turbulentnog procesa čišćenja, struje tečnosti se miješaju i formiraju vrtloge koje lako prodiru i uklanjaju čestice čađe. Visoka učinkovitost ove metode dominira na tržištu čime se druge, manje efikasne metode regeneracije, potiskuju u drugi plan.
Prednosti čišćenja hidrodinamičkom metodom
- Jeftinije od uklanjanja filtera – prosječni trošak je oko 100 EURA
- Sigurno za katalitičku oblogu filtera
- Brzo – čišćenje se obično odvija oko 60 minuta
- Učinkovito vraća DPF filter do 99,9% njegovog prvobitnog kapaciteta
Počevši od 2020. godine, tvrtka OTOMATIC kao prva i jedina na tržištu nudi svojim klijentima rješenje koje je u potpunosti u skladu s europskim standardima – inovativni, patentirani, priključni adapter za filtere krutih čestica, koji se upotrebljava za teretna vozila, autobuse, građevinske strojeve i viličare.
Prednosti korištenja univerzalnog priključnog Euro 6 adaptera:
- jedan adapter za sve vrste DPF Euro 6 filtera teretnih vozila
- ravnomjerno čišćenje svih kanala keramičkog filtarskog uloška
- čak tri puta manje vremena za sušenje filtera nakon pranja, zahvaljujući termičkoj cirkulaciji vrućeg zraka
- dvosmjerni proces čišćenja i sušenja
- povećana konkurentnost u odnosu na korisnike tradicionalnih adaptera
Prognoze za budućnost
Ekonomska korist je svakako značajan argument ZA uvođenje usluge čišćenja filtera.
Cijena usluge čišćenja filtera je različita u pojedinim zemljama u Europi i varira od tipa vozila
– osobna vozila 100-200 EURA
– teretna vozila i autobusi 400-600 EURA
Pristupačnost usluge uzrokuje smanjenje potražnje za mnogo skupljim postupkom uklanjanja filtera i manipuliranja sistema preko računala.
Od 2017. godine raste broj policijskih patrola opremljenih odgovarajućom dijagnostičkom opremom, koja omogućuje preciznu kontrolu emisije ispušnih plinova, a od iste godine, nova vozila s benzinskim motorom trebaju napustiti tvornicu s GPF filterom čestica benzina.
Važeći kriterij za procjenu zadimljenosti ispušnih plinova na razini 2,5 (m-1) za vozila s Euro 5 i Euro 6 standardom garancija je da će se usluge čišćenja DPF filtera svakako razvijati još u narednim godinama.
Opširnije: www.otomatic.eu
Facebook: OtomaticDPF