- Činjenica da ŽK Split već 21 godinu organizira zajednički nastup hrvatskih kamenara na prestižnom veronskom sajmu, najbolje govori o iskustvima, zadovoljstvu i koristi koje naše tvrtke imaju od ovog predstavljanja. Unatoč digitalizaciji, direktni kontakti svih u struci, koji se ostvaruju na sajmovima, su nezamjenjivi, stoga HGK sufinanciranjem i organizacijom zajedničkih nastupa daje potporu tvrtkama i potiče ih na sudjelovanje - istaknuo je predsjednik HGK - Županijske komore Split, Joze Tomaš povodom zajedničkog nastupa hrvatskih kamenara na sajmu Marmo+Mac, od 25. do 28. rujna u Veroni.
O važnosti sajmova za internacionalizaciju i promociju poslovanja tvrtki, bilo je riječi i na sastancima koje je Tomaš vodio s čelnim ljudima uprave veronskog sajma, generalnim direktorom Giovannijem Mantovanijem, predsjednikom Mauriziom Daneseom i predstavnikom Veronafiere za Aple-Adria regiju i Tursku Matjažom Žigonom, kao i generalnom konzulicom hrvatskog konzulata u Trstu, Nevenkom Grdinić.
Veronski sajam, s tradicijom dužom od pola stoljeća, pruža uvid u cijeli lanac u industriji prirodnog kamena, od sirovina do poluproizvoda i gotovih proizvoda, od strojeva za obradu i tehnologija do primjene kamena u arhitekturi i dizajnu te predstavlja vodeći svjetski događaj i nezaobilazno mjesto za sve u svijetu kamena.
Na zajedničkom štandu ŽK Split od 120 metara četvornih ove se godine predstavlja šest dalmatinskih tvrtki koje se bave vađenjem i obradom arhitektonsko-građevnoga kamena: Brački kamen d. o. o. Nerežišće, Delta-Dragun d. o. o. Dolića Draga, Forma GMK d. o. o. Zakučac, Jadrankamen d. d., u stečaju Pučišća, Kamen Dalmacija d. o. o. Split i Sprega d. o. o. Split. Riječ je o od reda izvozno orijentiranim tvrtkama, kojima se udio izvoza u ukupnoj prodaji kreće od 30% do čak 100%.
Koliko im je sudjelovanje na ovakvom sajmu važno kako za sklapanje novih poslova tako i za odmjeravanje snaga s konkurencijom i upoznavanje s novim trendovima potvrđuju i sami izlagači, od koji su neki, poput Jadrankamena, desetljećima vjerni veronskom sajmu.
- Više od dva desetljeća se potvrđuje da je sajam Marmo+Mac zbog blizine, veličine te činjenice da pokriva segmente komercijalnog i tehničkog aspekta arhitektonsko-građevnoga kamena, najbolja poslovna prigoda za hrvatske proizvođače i prerađivače iz tog sektora - istaknuo je Velibor Jukić iz Jadrankamena. Da je sajam izvanredna prilika za obnovu postojećih i stjecanje novih poslovnih kontakata naglašavaju i Marijana Šestan iz tvrtke Sprega te Ante Bogdanović iz Forme GMK, koji ističe da mu je sudjelovanje otvorilo vrata na nova inozemna tržišta, na kojima će uz kamen prezentirati i svoj novi proizvod eko kameni radijator.
- Zahvaljujući sajmu ostvarili smo kontakte s kupcima od Kine do Amerike, što je utjecalo na povećanje proizvodnje, te smo utvrdili odnose sa svojim tradicionalnim kupcima iz Italije - rekao je Nal Kuzmanić iz tvrtke Brački kamen.
Po drugi put u organizaciji ŽK Split, postojećim i novim poslovnim partnerima kvalitetno se predstavila i tvrtka Kamen Dalmacija, poručila je Veronika Trumbić, dok je Željka Dulčić iz Delta Draguna zadovoljna svojim prvim nastupom za koji je sigurna da će dati pozitivne poslovne rezultate. U prošloj godini, u Hrvatskoj je izvoz kamena, granita, kocaka od prirodnog kamena te obrađenog kamena bio veći od uvoza i iznosio je gotovo 226 milijuna kuna, dok je uvoz iznosio nešto manje od 127 milijuna kuna. 46% od ukupno navedenog izvoza činio je izvoz mramora i drugog vapnenačkog kamena, i to najvećim dijelom u Kinu i Italiju, dok je 43% činio izvoz obrađenog kamena za europsko tržište i to najviše u Njemačku, Austriju i Francusku.
Na ovogodišnjem Marmo+Macu, na površini od 80.000 četvornih metara izlaže više od 1.650 tvrtki iz 60 zemalja, a očekuje se da će ga posjetiti više od 68.000 specijaliziranih kupaca iz 150 zemalja. U moru ponude, hrvatski je kamen prepoznat i ima svoje zapaženo mjesto, a hrvatski izložbeni prostor svih dana sajma bilježi veliki interes i brojne posjete profiliranih poslovnih posjetitelja. Za istaknuti je i kontinuirani interes predstavnika sajmova industrije kamena iz Indije, Španjolske i Kine.
- Osim što je odlična platforma našim članicama za promociju i stvaranje novih poslovnih prilika, Marmo+Mac je i mjesto koje pruža uvid u najsuvremenija znanja, tehnologije, inovacije i projekte na svjetskoj razini koji se tiču obrade i primjene prirodnog kamena'' navodi Ana Marija Puzić iz Odsjeka za industriju ŽK Split. Naglasak ovogodišnjeg 54. Marmo+Maca je na prirodnosti odnosno vezi prirodnih materijala s arhitekturom, graditeljstvom i umjetnosti, a održava se pod sloganom ''S kamenom je sve moguće", o čemu uostalom zorno svjedoče tisućljetna tradicija hrvatskog kamenarstva i hrvatski kamenari svakodnevno.