Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila je 24. siječnja Međunarodnim danom obrazovanja, ističući njegovu ulogu za mir i održivi razvoj. Obrazovanje nije samo ljudsko pravo, već ima i ključnu ulogu u izgradnji pravednijeg društva jednakih šansi za napredak svakog pojedinca te u iskorjenjivanju siromaštva. Kroz svoju odgojnu komponentu, ono promiče toleranciju i ravnopravnost.
Nažalost, stanje obrazovanja u Hrvatskoj je na samom dnu po svim pokazateljima, ako se uspoređuje s ostalim europskim zemljama. Naš obrazovni sustav nije učinkovit i zastario je.
Gradski vijećnik i član Predsjedništva SDP-a Split dr. sc. Joško Markić drži da su djeca i mladi temelj budućnosti, kao i kvalitetnog razvoja Splita. Stoga je zabrinjavajući porast netolerancije kojem svakodnevno svjedočimo. Nasilje nije i ne smije postati prihvatljiv obrazac ponašanja.
- Kreativnost, optimizam i želja za poboljšanjem svijeta oko sebe ključni su čimbenici održivog i inovativnog društva i gospodarstva. Stoga moramo težiti što bržem uklanjanju prepreka i ograničenja koja djecu i mlade sprječava u postizanju njihovog maksimalnog potencijala i učenju novih suvremenih sadržaja. Potrebna su nam i rješenja temeljena na jasnim stručnim kriterijima koja bi bolje uskladila obrazovanje s potrebama tržišta rada - rekao je Markić.
Prof. Suzana Kačić-Bartulović, članica Predsjedništva i predsjednica Savjeta za obrazovanje SDP-a Split, poručuje da je dobro obrazovanje temelj ne samo osobnog uspjeha, već i društva u cjelini.
- Obrazovanje je djelatnost koja najbolje govori o dugoročnoj perspektivi jednog društva te ono mora postati vodeći prioritet i u našoj državi. Kako bi bili uspješni građani i aktivnije sudjelovali u stvaranju boljeg društva, važno je da djeca i mladi žive u poticajnom okružju i usvajaju kompetencije koje zahtijeva moderna Europa. Zbog toga SDP Split nanovo ukazuje na važnost cjelovite obrazovne reforme te potrebu uvođenja Građanskog odgoja u školske kurikulume. Njime bi se poticala spoznaja o važnosti solidarnosti te o uvažavanju drugih i drugačijih. A čini se da nam toga uistinu nedostaje!