U svrhu istraživanja posjećenosti tvrđave Gripe, zadovoljstva postojećim sadržajima te ispitivanja želja građana Splita i okolnih gradova o tome što bi voljeli vidjeti na tvrđavi Gripe u budućnosti, Grad Split u suradnji s Razvojnom agencijom Split – RaST d.o.o., pripremio je anonimnu on-line anketu u trajanju od 20 dana koja je bila otvorena do 10. studenoga. Anketi je pristupilo više od 1700 građana, te je više od 98% ispitanika potvrdilo kako smatra da je ova inicijativa grada potrebna.

Rezultati ankete koristit će kao izvor informacija studentima Diplomskog studija arhitekture u Splitu koji će na temelju ulaznih podataka dobivenih iz ankete na semestralnim radionicama oblikovati ideje za revitalizaciju tvrđave Gripe. Po završetku radionica, studentski radovi biti će prezentirani na javnoj izložbi, a građani će svoje ideje moći iznijeti i na javnoj tribini. Zaključno, na temelju preporuka struke i preferencija građana, razradit će se projektni zadatak za tehničku dokumentaciju valorizacije i prezentacije same tvrđave. Semestralne radionice održavaju se u suradnji s Fakultetom građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu kao organizatorom i provoditeljem radionica te uz stručnu i operativnu pomoć Razvojne agencije Split – RaST d.o.o. i podršku Ministarstva kulture – Konzervatorskog odjela u Splitu.

Što se tiče pitanja u kojem su građani mogli predložiti svoje ideje za sadržaje na tvrđavi Gripe, najviše građana je izrazilo želju za koncertnim sadržajima zatim parkom, a neke od zanimljivijih ideja su: panoramski restoran s vinskim podrumom, kino na otvorenom, piknik zona, dječji grad, street food tržnica, knjižnica s otvorenim vrtom, kulturne večeri, virtualna šetnja s povijesnom edukacijom, teatar na otvorenom, “fortress escape” game zona, večernja tržnica, božićni i uskršnji sajam, klaster svih akademija s kvalitetnim prostorima za izvedbe i izložbe, zip line iznad grada, plesna bašta pod zvijezdama, pub u prirodi.

Zahvaljujemo građanima što su sudjelovali u ovako velikom broju te u nastavku donosimo najrelevantnije rezultate ankete, napisali su iz Grada.

  • Anketi su u najvećem postotku pristupili ispitanici u dobi od 27 do 36 godina (34%)
  • Najveći broj ispitanika tvrđavu Gripe najčešće posjećuje povodom šetnje (35.6%, odnosno 606 ispitanika), zatim koncerta i festivala (31%, odnosno 528 ispitanika). Čak 258 građana izjavilo je da najčešće posjećuje tvrđavu Gripe jer se tamo parkira (15.2%), što je zanimljivo obzirom na postojanje triju institucija na tvrđavi Gripe od čega su dvije društvene i jedna visokoobrazovna, što je u vrlo malom postotku motiv građana za posjet tvrđavi Gripe (posjećenost triju institucija zajedno kao najčešći motiv navelo je svega 11.2% građana)
  • Najviše ispitanika ankete bilo bi motivirano češće posjećivati tvrđavu Gripe zbog zabavnih sadržaja (69.2%), zatim kulturnih sadržaja (60.3%) i na trećem mjestu obiteljskih i rekreacijskih sadržaja (47.2%)
  • Ispitanici ankete uglavnom su nezadovoljni izgledom i postojećim sadržajima na tvrđavi Gripe (skoro 70% ispitanika je izjavilo da su vrlo nezadovoljni ili nezadovoljni)
  • Više od 98% ispitanika ankete smatra da je inicijativa za uređenjem površine tvrđave Gripe potrebna (više od 1600 ispitanika), dok 78% ispitanika smatra da je i potrebna i važna (1329 građana)
  • Više od 89% građana smatra da bi uređenje i revitalizacija tvrđave Gripe novim sadržajima obogatila kulturnu ponudu i unaprijedila urbani standard grada Splita (više od 1500 građana)




Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime