U Brodograđevnoj industriji Split na stroju za rezanje limova započela je danas obrada čelika za Novogradnju 485. Riječ je o izgradnji broda za krstarenja polarnim područjima ugovorenog za nizozemsku tvrtku Oceanwide Expeditions.

– Prvi brod je ponos škvera, napravljen tijekom restrukturiranja i novim softverskim alatom. Naime, prvi smo u niši polarnih kruzera, u klasi ‘LR PC6’ izašli s tim brodom, a napravljen je u roku i kvalitetno i u budžetu i to je rezultiralo još jednom narudžbom. Završetak gradnje predviđen je za arktičku sezonu 2021. godine. U planu nam je predati ga čak nešto i ranije. Zarada na ovom brodu trebala bi biti oko 10 posto njegove vrijednosti, rekao je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Na svečanosti su prisustvovali Zvonimir Novak, pomoćnik ministra gospodarstva i Ruđer Friganović direktor Hrvatske brodogradnje-Jadranbrod te brojni predstavnici naručitelja i partneri u gradnji.

Nakon primopredaje ‘Hondiusa’ u svibnju ove godine upriličeno je potpisivanje ugovora za gradnju još jednog broda istih dimenzija, takozvani „sistership“ za istog naručitelja, čime je nizozemska tvrtka na najbolji mogući način iskazala svoje zadovoljstvo kvalitetom rada u Brodosplitu i završetkom izgradnje brodova u ugovorenim rokovima.



– Kada smo se odlučili izgraditi ovakav brod, niti jedno brodogradilište u Nizozemskoj i Njemačkoj mi nije moglo dati garanciju da će brod biti završen u onom roku, u kojemu mi to želimo. Zbog toga smo se obratili menadžmentu splitskog škvera, koji je prihvatio naše rokove gradnje i garantirao kako će brod biti dovršen na vrijeme. I ispoštivali su sve ono što je dogovoreno. Gradnja ovakvog broda nije laka, ali suradnjom našeg tima stručnjaka i stručnjaka iz splitskog škvera, brod je izgrađen u ugovorenom roku. Zato sam odlučio da ćemo i drugi brod graditi u Splitu, istaknuo je na primopredaji u svibnju Wijnand van Gessel, vlasnik tvrtke Oceanwide Expeditions.

Brod će biti dugačak 107,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravat će mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Moći će ugostiti 196 putnika smještenih u 85 kabina, o kojima će se brinuti 70 članova posade. Svojim će putnicima ponuditi visoki hotelski standard kao i razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvokrevetnih i četverokrevetnih kabina, gdje će im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućiti siguran i ugodan boravak.

– Ovo je dokaz da se može opstati ako se rade sofisticirani brodovi i nešto što drugi ne rade. Pokazali smo da hrvatska brodogradnja ima znanje što nikada nije bilo upitno, a mi u DIV Grupi smo dokazali da našim pristupom možemo pozitivno poslovati, istaknuo je Tomislav Debeljak.

O Oceanwide Expeditions®-u

Oceanwide Expeditions nizozemska je tvrtka specijalizirana za ekspedicijska putovanja na Antarktiku i Arktik. Razvijajući vlastitu flotu brodova prilagođenih ledenim morima, Oceanwide promovira male, fleksibilne ture koje putnicima pružaju bliski kontakt s polarnim divljim životinjama, krajolicima i povijesnim znamenitostima. Ove ture se obično odvijaju u područjima koja su dostupna samo putem mora, s malo ili bez infrastrukture. Do lokacija se najprije stiže brodom, nakon čega ekspedicijski vodiči vode male skupine putnika do krajnjih destinacija  Zodiac Milpro RIB-ovima (krutim gumenim čamcima) omogućujući tako sigurnu plovidbu i dulji boravak na kopnu.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime