Hrvatske željeznice su pojačale broj linija vlakova do Kaštel Starog, a uskoro će to učiniti i Promet d.o.o. sa svojim autobusnim linijama, a sve kako bi se uspostavile što kvalitetnije veze do centra Splita i obrnuto na relaciji Trogir – Kaštel Stari – Split Predgrađe (Kopilica) – Split.
- Uz postojeća 24 vlaka, novom organizacijom prometa na relaciji Split – Kaštel Stari – Split bit će uvedeno 10 dodatnih vlakova, a na relaciji Split – Split Predgrađe (Kopilica) – Split vozit će 28 vlakova. Uvođenjem dodatnih vlakova do kolodvora Kaštel Stari ostvarit će se bolja usluga u gradsko-prigradskom prijevozu na širem splitskom području -, ističu iz HŽ-a.
Promet će pojačane linije od Trogira do Kaštel Starog uvesti točno za pet dana. Miroslav Delić, direktor Prometa, prokomentirao nam je uvođenje integrirane linije.
- Od 14. listopada krećemo s novom uslugom prema našim građanima. Radi se o integriranom prijevozu od Trogira preko Kaštel Staroga do Splita u smislu da će Promet sa svojim autobusom prometovati na relaciji Trogir- aerodrom- željeznička postaja Kaštel Stari, a iz K. Starog se nastavlja linija HŽ-a do trajektne luke Split.
Negdje po prvim procjenama vrijeme trajanja vožnje od Trogira do Splita trebalo bi biti oko 40, 45 minuta; uključujući i našu vožnju autobusom koja traje oko 20 minuta te 20, 25 minuta prijevoza vlakom od Kaštel Staroga do trajektne luke Split. S obzirom na gužve koje povremeno nastaju na putu iz Trogira odnosno iz Kaštela prema Solinu i Splitu, nekada se putuje i sat i pol do dva sata vremena, mislimo da će ovo biti jedna usluga koja će građanima omogućiti jedan puno brži dolazak do grada Splita izbjegavajući gužve pogotovo u terminima kada se one stvaraju -, kazao je Delić.
Velik interes putnika s Resnika
Naglasio je kako se već do sada linija koja je vozila na relaciji Zračna luka – Kaštel Stari pokazala jako dobrom i učinkovitom.
- Do sada smo imali liniju od zračne luke do postaje u Kaštel Starom koja je pokazala svoju opravdanost; samo u 10 dana prevezeno je više od 2.000 putnika. Završetkom sezone i smanjivanjem broja putnika u zračnoj luci odlučili smo se na ovaj novi integrirani prijevoz odnosno produžetak te linije do Trogira. Ta linija po ugovoru koji imamo vrijedi do 14. prosinca ove godine, a nakon toga ćemo vidjeti što će biti. Sve ovisi o tome što će ova nova linija pokazati i koliko su korisnici zadovoljni, pa ćemo prema tome vidjeti što će s njom biti iduće godine -, rekao je direktor Prometa.
Linija do Trogira ciljana je za domaće stanovništvo, cijene karata su nepromijenjene.
Ovu liniju su do sada najviše koristili turisti, odnosno strani gosti koji bi u Kaštela, odnosno Split došli preko zračne luke, a sada su ovom integriranom linijom do Trogira ciljali na naše stanovnike, prvenstveno one koji žive na području Kaštela i Trogira.
- Za sada su ovu liniju najviše koristili korisnici zračne luke, veliki broj putnika koji je na ovaj način putovao do zračne luke. Ova linija je u dogovoru s HŽ-om tek profunkcionirala u drugoj polovici kolovoza kada je sezona već bila pri kraju. Dogodine imamo u planu tu liniju puno ranije pokrenuti, možda već oko Uskrsa i puno više ćemo napraviti s promidžbene strane kako bi upoznali strane goste s mogućnosti tog novog prijevoza odnosno kako da dođu relativno brzo iz zračne luke do trajektne i obrnuto.
Izbjegavanje gužvi
- Što se tiče ove linije za naše stanovnike, za korisnike naših usluga, ciljana je prvenstveno za stanovnike od Trogira i ovog dijela od Trogira do Kaštel Štafilića koji osim linije broj 37 mogu koristiti i ovaj novi integrirani prijevoz kojim mislim da će u određenim intervalima puno brže i lakše dolaziti do trajektne luke odnosno centra Splita nego redovitim linijama koje znaju zapeti u ovim gužvama koje se stvaraju u predjelu oko Solina i na samom ulazu u Split -, smatra Delić.
Obzirom da je ovo sasvim jedna nova usluga, čekaju se povratne informacije od građana, odnosno korisnika integriranog autobusnog i željezničkog prijevoza putnika.
-Za iduću godinu imamo s HŽ-pom već dogovorene linije na relaciji Kaštel Stari - Zračna luka s tim da će oni urediti jedan dio postaje u Kaštel Starome, tj. još bolje ga prilagoditi toj novoj usluzi odnosno ukrcaju iskrcaju putnika iz autobusa u vlakove. Vidjet ćemo već za dva mjeseca kako će funkcionirati i ovaj dio koji je namijenjen našim ljudima, ne gostima, je li potrebno liniju koja je bila od zračne luke tijekom cijele godine možda produžiti i do Trogira -, rekao je Delić te naglasio kako će i te autobusne linije prolaziti kraj aerodroma i stajati na stanici na aerodromu, odnosno stajat će na svakoj autobusnoj stanici koji postoji i inače u redovnoj vožnji.
Uvođenjem dodatnih vlakova do Kaštel Starog bit će uveden novi integrirani tarifni model. Pojedinačne i papirnate pokazne (pretplatne) karte Prometa vrijedit će u vlakovima na relaciji Kaštel Stari – Split i obrnuto, a karte HŽ Putničkog prijevoza vrijedit će u 1., 2. i 3. zoni autobusnog prijevoza na širem splitskom području. Uz prodajna mjesta Promet, karte za 1., 2., 3. i 4. zonu autobusnog prijevoza moći će se kupiti i u željezničkom kolodvoru Split.
Cijena karte
- Cijena karte će biti u visini naše karte te zone, primjerice karta koja je kupljena u autobusu odnosno na kolodvoru u Trogiru bit će u visini cijene karte Trogir, neće biti ništa veća, ništa manja. Karta koja se kupi bit će u tarifnom modelu koji već postoji. Netko je može kupiti u Kaštel Starome, netko u Trogiru,…nije cijena svima ista, ovisno o relaciji. Karta koja je kupljena u Prometovom autobusu na određenoj relaciji, odnosnoj tarifnoj zovi vrijedi i za tu vožnju i nastavak vožnje vlakom -,pojasnio ej Delić.
Nova organizacija integriranog prijevoza putnika na širem splitskom području vrijedit će do 14. prosinca 2019. godine.