INTERVJU Marijana Puljak: Komunalni nered u Splitu je rezultat dugogodišnjeg (ne)rada nadležnih službi

Marijana Puljak, čelnica stranke Pametno prokomentirala je prva dva mjeseca Oparina mandata kao i goruće gradske probleme koji se hitno moraju rješavati

Nakon prva dva mjeseca na čelu grada s Androm Krstulovićem Oparom i prvim potezima koje je povukao kao gradonačelnik, kroz medije se javila i oporba komentirajući dosadašnji rad splitskog gradonačelnika.


Za to mišljenje, ali i goruće gradske probleme koji bi se hitno trebali riješiti, mi smo pitali “treću” opciju u Gradu Splitu. Stranku Pametno i Marijanu Puljak.

Za  početak, je li gradonačelnik Andro Krstulović Opara opravdao vaša očekivanja, pa ma kakva ona bila? Kako ste za sada zadovoljni njegovom administracijom?

– Do sada ne vidim nekih krupnijih i strateških poteza gradonačelnika koje je najavljivao u svojoj kampanji. Pokušaji brzinskih akcija kojima se kao želi srediti komunalni nered po gradu ili žnjanskom platou, su površni potezi kratkotrajnog daha ako ne uslijedi postavljanje sustava i provođenje i kontrola svih zakonskih i gradskih odluka. Vidjeli smo da ni nakon katastrofalnog požara koji je došao do samog grada, nema iskrene želje za ispitivanjem uzroka i odgovornosti za tu katastrofu te reorganiziranja i postavljanja dugoročnog sustava koji bi nas zaštitio od slične nepogode.

Mislite li da će koalicija HDZ-HGS izdržati mandat do kraja?

– Ne sumnjam da će se politički brak iz interesa održati do kraja. Za njih je previše toga u igri, gradske tvrtke, zapošljavanja, natječaji za poslove u gradu, izvlačenje novaca građana na sve strane.


Smatrate li sada, s ove točke gledišta, da bi koalicija između Pametnog i HDZ-a ikad bila moguća?

– Ne koaliramo s opcijama koje podržavaju političku trgovinu na svim razinama u ovoj državi. To je nešto protiv čega se borimo i zašto smo se uključili u politiku. Znamo i pokazujemo primjerom da politika može biti drugačija, rad na postavljanju sustava jednakih pravila i jednakih šansi za sve, a ne samo pogodovanje sebi i svojima. To je teži put, ali jedini koji je dugoročan i zaista promjena u ovom društvu.



U kakvim ste odnosima sa splitskim MOST-om obzirom da su i oni svojevrsna treća opcija u gradu?

– Komuniciramo s vijećnicima MOST-a u gradskom vijeću oko tema koje nam dolaze na dnevni red gradskog vijeća.

Na sjednici Gradskog vijeća uveliko se raspravljalo o požaru koji je u srpnju zahvatio Split, međutim ta je tema sada utihnula. Kako to tumačite?

– Tema je utihnula kao što smo i očekivali jer je to način funkcioniranja ovih trenutnih političara na vlasti. Od premijera preko ministara do gradonačelnika i svih čelnika sustava.Ne daju progovarati o odgovornosti, ne žele tražiti uzroke problema niti sankcionirati one koji su zbog dugogodišnjeg nerada i lopovluka doveli do toga da je nekoliko stotina tisuća ljudi bilo životno ugroženo. Građani su pokazali prosvjedom koliko su nezadovoljni cijelim stanjem, a vlast sve relativizira i svaku kritiku proglašava politikanstvom i nehrvatstvom. Naravno da ne žele tražiti odgovorne jer odgovorni su među njima. To su njihovi stranački kolege, njihovi prijatelji i dužnici. Koliko Kornata, Gunja, Žrnovnica se još mora dogodit? Sve dok nam je ovakve vlasti koja misli samo na sebe bit će još katastrofalnih požara, poplava, snijega i poledice.

Koji su po Vama prvi koraci i  točke o kojima se treba raspravljati na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća, što je zapravo prioritet?

– Na prvoj sjednici nas čeka proračun za ovu godinu. Puno je problema i prioriteta u gradu čiji je razvoj prepušten stihiji zadnjih godina. Hitna stvar je pokretanje projekta saniranja Karepovca, zbog kojeg ćemo sasvim sigurno morati plaćati penale, ali istovremeno mora se odmah krenuti hrabro i ambiciozno u program razdvajanja otpada na kućnom pragu, educirati i uključiti građane.Treba zaustaviti točkaste izmjene GUP-a kakve je pokrenuo prošli gradonačelnik i pokrenuti proces izrade potpuno novog GUP-a naslonjenog na strategiju razvoja grada i urbane aglomeracije.Treba konačno početi rješavati i prometnice koje dugi niz godina stoje blokirane tipa Manđerova, Bračka, Lovrinačka. Važno je ravnomjerno razvijati cijeli grad ne samo održavati i uljepšavati strogi centar, davati više na važnosti gradskim kotarevima i mjesnim odborima.Potrebno je voditi računa i o našim građanima s invaliditetom, djeci s teškoćama u razvoju. Vrlo je važno uspostaviti potpuno transparetnu i efikasnu gradsku upravu na usluzi svim građanima jednako, uvesti informatička rješenja koja će omogućiti da su svi detalji o poslovanju gradske uprave i svih gradskih firmi dostupni građanima na web stranicama. Vidjet ćemo kojim će smjerom ići izabrana gradska uprava, a mi ćemo iznositi svoje prijedloge koje smo i najvaljivali tijekom kampanje.

Kako tumačite Oparinu odluku da smijeni „prvog gradskog komunalca“ Cokarića? Je li ispravno postupio?

– Opara je tijekom kampanje najavljivao dovođenje svojih suradnika u Banovinu pa je ovo samo jedan korak ranije prije nego dovede još novih pročelnika i zaposlenika. Komunalni nered je rezultat rada odnosno nerada cijele službe dugi niz godina, ali riba uvijek od glave smrdi. Dosadašnji gradonačelnike nije zanimalo uvođenje reda već su ga čak multiplicirali svojim odlukama i pogodovanjima pojedincima. Sada je gradonačelnik za glavnog komunalca stavio jednog od najbližih Baldasarovih suradnika iz čega zaključujemo da će se nered samo nastaviti.

Kako komentirate činjenicu i da je naočigled svih sutradan vladao jednak kaos u gradu kao i prije postavljanja nekih fizičkih oznaka na podu ugostiteljskih objekata? Kako to riješiti?

– Upornim i beskompromisnim provođenjem svih gradskih odluka i pravilnika. Nema alternative. Zakon se mora poštivati, a kad se uvede red i jednaka pravila za sve, bez povlaštenih i podobnih, kada se bude znalo da će se svako grubo nepoštivanje pravila odmah sankcionirati bez obzira jesi li veliki ili mali poduzetnik ili si običan građanin ili obrtnik, bez obzira koga u Banovini poznaješ ili ne, tada će se i vratiti povjerenje u institucije i bit će nam svima ugodnije živjeti u takvom gradu.

Hoće li se „uređenim“ Pravilnikom o pomorskom dobru sveopćoj okupaciji plaža, štekata, javnih prostora i površina konačno stati u kraj? Evo, u rujnu je nova sjednica, hoće li Pravilnik biti donesen i smatrate li da za njega „ima nade“?

– Kad se nešto hoće napraviti to se i može. Prije nove sjednice Pravilnik bi trebao proći široku raspravu sa svima zainteresiranima. Predloženi Pravilnik ima manjkavosti zbog čega smo na prošloj sjednici županijske skupštine, koja je sazvana na našu inicijativu, predložili niz amandmana kako bi taj Pravilnik poboljšali. Najvažnije da Pravilnik obuhvati, ne samo koncesije, već i koncesijska odobrenja, što znači da želimo da na Žnjanu, Benama ili Bolu, ležaljke ne zavladaju plažama. Tražimo da sve ležaljke budu uredno sklopljene dok ih gost ne zatraži. Time bi se osiguralo da plaža ne bude pretrpana rastvorenim, a praznim komercijalnim sadržajima, koji pritom građanima onemogućuju kretanje plažom. Tko ne želi koristiti ležaljke, ne mora, i to treba biti jasno napisano i poštivano u praksi. Predložili smo i da u slučaju nepoštivanja Pravilnika davatelj koncesije bude dužanjednostrano raskinuti ugovor o koncesiji i potraživati naknadu štete. Uz to je važno razmotriti svrhu nabujalih koncesija i koncesijskih odobrenja te njihovo smanjenje radi razvoja održivog turizma.

Kaos na Matejušci vladao je i vlada cijelu sezonu. U područje koncesije ŠRC Lubina vezuju se brodovi i skuteri osoba koje se bave nautičkim turizmom jer nemaju dogovor s gradom i županijom na kojem mjestu bi uopće mogli raditi. Što mislite, trebaju li Grad, Županija, Lučka kapetanija ili pomorska policija takvima „lijepiti“ kazne, ili im dati dio obale na kojoj će moći obavljati svoje djelatnosti?

– Još jedan primjer nereda proizašlog iz nerada i neorganiziranosti, a na kraju se sve prepusti stihiji. Ni Grad ni Županija ni ostale službe ne idu u korak s vremenom i umjesto da institucije unaprijed postave pravila igre i provode ih na kraju se događa nered. Ako želimo biti turistički grad i turistima nuditi razne usluge moramo za njih imati i adekvatan prostor i jasna pravila koja ne idu na uštrb lokalnog stanovništva.

Bili ste aktivni po pitanju liberalizacije taxi usluge u gradu. Ove godine i dalje vrijede pravila jedan obrtnik jedna licenca. Je li 130tak dozvola dovoljan broj taksija u turističkom gradu kakav je Split?

– Split kao najturističkiji grad u Hrvatskoj ima najgore uvjete za dodjelu licenci za obavljanje taxi usluga što samu uslugu čini potpuno nedostupnom lokalnom stanovništvu. I dalje ćemo predlagati izmjenu gradske odluke i gurati ideju da grad ima jednake uvjete za dodjelu licenci kao što ih ima na primjer grad Osijek ili Zagreb, veći broj licenci i dozvoljen ulazak firmi koje se bave taxi uslugama. Cilj toga je na kraju imati kvalitetnu uslugu dostupniju i našim građanima, a ne samo turistima.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0