Savjetnik gradonačelnika Andre Krstulovića Opare za Eu fondove, Krešimir Budiša, preko svog Facebook profila napisao je objavu o POS-u Hercegovačka.
U nastavku donosimo Budišin komentar u cijelosti.
- Danas smo imali prilike čitati neke nove - stare ideje, odnosno POS na zemljištu garaže JGP Promet, i onda nekoliko insinuacija.
Čisto da se razumijemo, hvala SDP-u što podržava ideje koje su već bile predstavljene prošle godine na javnom savjetovanju Masterplana, a što je bilo i pojašnjeno vijećnicima tijekom posebne radionice, ali i novinarima i svim drugim dionicima, da grad planira smjestiti POS na područje garaže JGP Promet.
Isto je ostalo i u konačnom prijedlogu Masterplana, koji će skoro biti predstavljen, kao i sa koracima za implementaciju, koji su vrlo kompleksni i trajati će godinama.
Tako je i s ovim projektom, a tako je i sa POS-om Korešnica, koji je još jedan od projekata pokrenut za vrijeme ovog mandata, a koji je bio u razini fikcije, a koji sada kreće u aktivnu pripremu, i što, s obzirom da je to GUP-om predviđeno područje za navedeno, ne vidim što ima netko protiv toga da se gradi tamo gdje je gradnja predviđena i vlasništvo čisto?
Što se tiče samog projekta izmještanja garaže JGP Promet, projekt je prebačen u slijedeće programsko razdoblje iz nekoliko razloga.
Prvo, grad je imao na raspolaganju 60ak milijuna kuna iz ITU-a, a kad su sagledane potrebe Prometa i svih ostalih dionika, prva procjena je da je trošak izgradnje garaže na Dračevcu zajedno sa postajom prometne policije, Split parkingom te upravom za promet grada Splita oko 40 - 50 mil. EUR.
Jasno, navedena financijska konstrukcija se mora zatvoriti dijelom EU sredstvima - zato projekt se nastavlja, ali je potrebno alocirati više sredstava iz idućeg razdoblja do razine 20-30 mil. EUR, ali dijelom se mora zatvoriti vlastitim sredstvima, odnosno, samom vrijednošću zemljišta JGP Promet i drugim načinima.
A sigurno nije isto, je li ono u GUP-u stambeno, ili garaža, i koja je gustoća i katnost gradnje.
Do sada se najćešće iz grada i gradskih firmi, pa i Prometa, otimalo, a ovog puta, uz pomoć i Masterplana i brige grada da vrijednost zemljišta JGP Promet bude maksimalna, ali i gradskog vijeća kojem će ovo biti predočeno, Promet bi svojom imovinom mogao sufinancirati dio troška predmetnog seljenja u nove suvremene prostore.
Grad Split je aktivno uzeo na sebe potpunu revitalizaciju JGP Promet, od čijih je ovo jedan strateških koraka, ali razmišljati o garaži dok se pokazi kupuju u redu satima i dok smo se vozili u karampanama, jednostavno nije u redu.
Upravo dok se zato Promet dovede u uredno stanje s projektom suvremenog ticketinga, nabavljene potpuno nove flote autobusa, uspostave prve linije električnih autobusa u Gradu Splitu - doći će na red i željena selidba, a onda nadajmo se i POS Hercegovačka.