Početka nove školske godine vratio je mnoge đake u autobuse, a na splitskom području najviše ih koristi usluge splitskog Prometa. Splitski prijevoznik od početka pandemije susreće se raznim problemima veznim uz rentabilnost pojedinih linija, a još osjećaju financijske posljedice lockdowna kada je vozilo minimalan broj autobusa.
U Prometu pokušavaju vozne redove prilagođavati aktualnoj situaciji no povremeno se javljaju problemi. Jedan od njih iznijela nam je Splićanka Zrinka Damjanović.
- Moja kćerka je polaznica Srednje škole „Braća Radić“ u Kaštel Štafiliću. Svaki dan u školu odlazi autobusom broj 37 koji putuje na relaciji Split-Trogir. Jučer nam se dogodila izuzetno neugodna situacija. Naime ona je krenula u školu u poslijepodnevnom terminu i vozila se autobusom koji nije bio klimatiziran (vjerojatno zbog epidemioloških uvjeta) te koji je bio dupkom pun – otkrila nam je Zrinka. Nadodala nam je da je uslijed velike vrućine te velikog broja ljudi u autobusu njezinoj kćerki u jednom trenutku došlo loše te je morala izaći iz autobusa. Nakon izlaska iz autobusa, toliko joj je bilo loše da se onesvijestila, prepričava nam zabrinuto.
Dupkom put autobus u vremenu pandemije, putnici u njemu kao 'srdele'
Istražila je, te nam je otkrila da u ovim udarnim terminima autobus od Splita do Kaštel Štafilića putuje i do 50 minuta, a već na prvoj stanici bude gotovo potpuno pun. Kaže da veliki broj putnika stoji na nogama, iako imaju maske, napominje da svi stoje jedni uz druge te da uopće ne postoji normalna socijalna distanca koje bi se svi trebali pridržavati.
- U vremenu kada djeca idu u škole trebalo bi pojačati linije. Mnogo djece ide iz Kaštela u Split, ali i iz Splita u Kaštela u školu i redovno se voze u prepunim autobusima u kojima nije uključena klima, a socijalna distanca ne postoji. Ne vidim razlog ne pojačavanja linija u udarnim terminima. Strah me da ne dođe do veće zaraze zbog ovoga, a svakome je njegovo dijete najvažnije – oštra je. Napomenula nam je da je odmah po incidentu kontaktirala školu koja je uputila zahtjev Prometu Split za pojačavanjem linija.
Direktor Prometa Split Miroslav Delić nam je kazao da na dnevnoj bazi dobiva po nekoliko desetaka primjedbi nezadovoljnih građana.
- Mi svakodnevno zaprimamo određene primjedbe građana. Koliko su te primjedbe opravdane o tome bi se već moglo raspravljati. Svatko ima neku svoju ideju, svi bi bolje radili ovaj posao od nas – početno nam je rekao Delić kojemu su već ušle u naviku rasprave o problemima Prometa Split.
"Ova linija je dovoljno pojačana, ne možemo udovoljiti svakom pojedincu"
Otkriva nam da su linije koje prometuju iz Kaštela prema Splitu i obrnuto zadržale vozni red koji su imale i prije pandemije Covida-19.
- Dakle imate liniju broj 37, 38, 2 i 2A. Znači postoje čak četiri linije koje imaju 78 polazaka u smjeru Splita i u smjeru Trogira. Mi smo prema podacima koje posjedujemo utvrdili da broj putnika koji putuje ovom linijom nije kritičan, te da nema nikakve potrebe za dodatnim pojačavanjem iste – objašnjava Delić te napominje da je prema statistikama popunjenost ove linije na negdje 60 posto. Kaže da autobus broj 37 s polazne stanice iz Trogira, odnosno iz Splita kreće svako 20 minuta i takav mu je vozni red gotovo cijeli dan, pojašnjava.
- To što je u nekim dijelovima dana autobus pun, to ovisi o nekim drugim elementima. O tome smo također vodili računa. Pojačali smo broj linija u udarnim terminima dana, a to je jutro, poslijepodne i predvečer. Na žalost, nemamo neograničene resurse po pitanju autobusa, a ni po pitanju vozača. A mislim da u ovom slučaju nema potrebe za ulaganjem dodatnih napora da se pojača nešto što je dovoljno voznim redom pojačano – jasan je direktor Prometa Split.
"Sa sigurnošću vam tvrdim, 90 posto putnika se drži epidemioloških mjera"
Osvrnuo se i na pritužbe građanke koja tvrdi da se ne provode epidemiološke mjere u autobusima. - Što se tiče epidemiološkim mjera, sa sigurnošću tvrdim, u autobusima se građani i vozači toga drže. Prema našim saznanjima preko 90 posto putnika se drži epidemiološkim mjera u gradskim autobusima – odgovorio je te se u nastavku referirao na pad prihoda Prometa Split u vremenu pandemije.
- Naš pad prihoda od početka pandemije je oko 50 posto. To su egzaktne brojke i to je jedina točna istina. Znači kada vidite te brojke, ne vidim način da Promet Split pojačava linije zbog određenih slučajeva pojedinca. Takvih slučajeva ima jako puno, mnogo je nezadovoljnih, ali vjerujete mi, puno je više zadovoljnih korisnika naših usluga – uvjerava nas te nadodaje da se trude svima, pogotovo predstavnicima raznih institucija, gradova, općina i gradskih kotareva ući u susret.
- Pokušavamo svima ući u susret. Ne možemo prema pojedincu prilagoditi vozni red onako kako njemu odgovara. Na sve upite gradova, općina i gradskih kotareva odgovaramo na vrijeme i svima se pokušavamo prilagoditi – zaključio je Miroslav Delić koji je iskazao osobno žaljenje zbog nemilog događaja.