Nedostatak parkirališnih mjesta sve je izraženiji u istočnim splitskom kvartovima, uključujući Mertojak. Problem je osobito izražen u Doverskoj ulici gdje nedostatak parkirališnih mjesta, nepropisna parkiranja i zaustavljanja dovode do prometnog kolapsa.
Čelni ljudi ovog Gradskog kotara odlučili su se na akciju jer se ne žele pomiriti s lošim prometnim stanjem na Mertojaku. Zbog toga su predsjednik Gradskog kotara Mertojak Josip Perić, potpredsjednik Marin Jukić angažirali projektanta Boženka Jelića i osmislili idejno rješenje za izgradnju kružnog toka na lokaciji gdje se nalazi garaža.
Josip Perić, predsjednik gradskog kotara Mertojak smatra da je na Mertojaku hitno potrebna izgradnja kružnog toka.
- Doverska ulica je jedno od najgušće naseljenih dijelova grada Splita jer su tamo izgrađeni visoki i veliki stambeni objekti na relativno maloj površini. Takva gustoća stanovanja dovela je do izuzetno velikog broja osobnih automobila stanara koji se trebaju negdje parkirati. Projektanti tog naselja tada su predviđali po prilici jedan auto za jedan stan. Broj automobila se znatno povećao i sada imamo vrlo tešku situaciju, posebno jer tu imamo i dosta poslovnih prostora koji se ujutro opskrbljuju te sa svim time uz kontejnere Čistoće i odvoz iste čine jednu ”slijepu” tj. totalno blokiranu ulicu, a samo je pitanje vremena kad će sve to uzrokovati prometni kolaps kroz cijelu ulicu.
Posebno bih ukazao da je nemoguće u slučaju požara, hitne medicinske pomoći ili prirodne katastrofe, u takvim uvjetima pružiti pomoć. Ne bismo trebali čekati nekakvu nesreću pa da se tek onda „probudimo“ tj. osvijestimo gorući problem!
Stoga smo izradili Idejni projekat uz suradnju sa Boženkom Jelićem, jednim od najboljih statičara u Hrvatskoj koji bismo izložili javnosti - tvrdi Perić.
Jelić: Potrebno je razmisliti o uređenju i povećanju kapaciteta javne garaže
Projektant Boženko Jelić dipl.ing.gr. tvrdi da je Doverska ulica na Mertojaku projektirana i izvedena kao slijepa ulica, "a sve ono što je slijepo ne može funkcionirati ispravno, jednostavno i uredno".
- Ovaj nedostatak te ulice najbolje su osjetili njeni stanari koji su svakodnevno sudionici prometnih gužvi duž ove ulice.
Gotovo je onemogućeno njeno funkcioniranje jer u većini slučajeva nije moguć pristup kolima prve pomoći, vatrogasnim vozilima duž te ulice zbog dvosmjernog načina kretanja kroz tu "slijepu ulicu". Da bi se stanje popravilo potrebno je da ta ulica više ne bude slijepa na način da se na njoj izvrše određene intervencije tako da se uvede jednosmjerni kružni tok odvijanja prometa kroz tu ulicu a što je prema našem idejnom rješenju moguće. Kad se već očekuju intervencije zbog kružnog toka, potrebno je razmisliti o uređenju i povećanju kapaciteta javne garaže u toj ulici - kaže projektant Jelić.
"Koristi se svaki slobodan prostor za parkiranje"
Marin Jukić, potpredsjednik Mertojaka, tvrdi da se na području Mertojaka događa veći broj nepropisnih parkiranja.
- Ne postoji adekvatna prometna signalizacija vezana za parkiranje, a većina uličnih parkirališta je neregulirano, dakle nisu označena parkirališna mjesta niti znakom niti ucrtanim mjestom. Kako je Mertojak područje stanovanja, parkiran je veliki broj vozila stanovnika tog područja koji nemaju pristup do svojih stambenih jedinica, pa se koristi svaki slobodni prostor (zelene površine, nogostupi, slobodne parcele i sl.) za parkiranje. Unutar kotara trebalo bi regulirati novih 1500 mjesta izvan prometnih površina, te je nužna izgradnja te nadogradnja garaža jer ne postoji drugi način za saniranje postojećeg stanja - zaključuje Jukić.