Kliška tvrđava sve je popularnija među domaćim i stranim turistima iz godine u godinu. Nema sumnje da su tome najviše doprinijele dvije stvar. Prvo je zalaganje kliškog načelnika Jakova Vetme koji je zaslužan za obnovu tvrđave, kao i za obogaćivanje sadržaja koji nudi. Drugo je planetarno popularna serija Igre prijestolja čiji su se kadrovi snimali i na ovom baštinskom biseru.
Upravo smo ovdje susreli skupinu američkih vlasnika turističkih agencija. Bili su oduševljeni tvrđavom, vodičima, pogledom, a jedini što nisu posve shvatili je smisao selfie stupa na ovoj znamenitosti.
Iz kojeg dijela Amerike dolazite?
Iz Teksasa, New Yorka, Cennecticuta i Chicaga.
Je li vlada financirala vaš dolazak ovamo ili ste tu u privatnom angažmanu?
Privatna, u poslovne svrhe.
Postoje li ovdje poslovne prilike u području turizma koje uviđate?
Da. Ovo je zapravo vrlo podcijenjeno područje Europe iz perspektive Amerikanaca.
Koliko ljudi, ako bismo mogli razmišljati u postotcima, zna za Hrvatsku kao turističku destinaciju?
U Americi vrlo malen postotak, iako mi pronalazimo vrlo ekskluzivna područja.
Svi znaju za Španjolsku, Italiju i Grčku, a zašto je Hrvatska podcijenjena?
Zbog manjka svijesti, znanja i edukacije. Osim toga, kasno se saznalo za Hrvatsku kao turističko područje i taj procvat je krenuo, čini mi se, tek 90-ih.
Koje ste gradove posjetili?
Šibenik, Korčulu, Stari Grad, idemo i u Sinj, sviđaju nam se otoci. Imate toliko toga za ponuditi! Sljedeći put idemo na sjever!
Dalmacija je nekakav miks balkanskog područja, Mediterana, pa čak i zapadnjačkih utjecaja… Što kažete na smještaj?
Smješteni smo u Cornaru. Usluga je odlična.
Jeste li u Splitu jeli lokalnu hranu?
Obavezno probamo lokalna jela, pogotovo ribu, a oduševilo nas je i vino u Kaštelima.
Koje je najzabavnije iskustvo koje ste ovdje doživjeli?
Magareće mlijeko, ha-ha! Nismo znali za to… Skupo je, ali čujemo i da je zdravo.
Kakvi su vaši dojmovi o cijenama?
Mislimo da su cijene razumne u usporedbi s ostalim dijelovima Europe, primjerice Grčkom. Nemojte to zapisati da ne podignu cijene, ha ha! „Skupo je, nije razumno.“ (smijeh) Šalu na stranu, vrijedno je tih novaca.
Vi ste mladi pametni ljudi s druge strane oceana, možete li našim lokalnim ljudima dati kakav savjet vezan za turizam?
Društvene su mreže jako važne, kao i stvaranje više iskustava tijekom jednog dolaska, nismo zainteresirani samo za more i sunce, nego i za lokalnu hranu i slično… A trebalo bi i poboljšati prometnu infrastrukturu. U Splitu, nažalost, kao da nema lokalnog života, a mi smo došli vidjeti drugačije kulture. Nije logično imati sto restorana na jednom području.
Highlight vašeg putovanja po Dalmaciji?
Ovo nam je tek početak putovanja pa se nadamo da će ih biti još, ali kušanje vina bilo je prekrasno, posjetili smo Konavle i oduševili se… To su neka lijepa dosadašnja iskustva.