Sinoć je u Splitu na prekrasnoj terasi restorana Roof 68 otvoren deseti jubilarni Cigar Smoking World Championship. Festival u organizaciji splitskog kluba Mareva prije nekoliko je godina proglašen 4. najznačajnijim cigar festivalom na svijetu, koji je time Split i Hrvatsku pozicionirao na vrlo kratak i ekskluzivan popis najpoželjnijih destinacija za sve ljubitelje cigara.

Iako Split tradicijski nije vezan za ovu tematiku, entuzijastična ekipa iz splitskog kluba Mareva na čelu s predsjednikom Markom Bilićem i njegovim prvim suradnicama Ivanom Vrdoljak i Željanom Bilić, deset je godina uspješno gradila brend, koji je svjetski poznatim učinio ne samo njihov klub, već i Split i Hrvatsku. Marko Bilić je 2015. godine dobio prestižnu nagradu Cigar Trophy za najboljeg cigar ambasadora svijeta, a dvije godine kasnije je njihov klub „Mareva“ bio nominiran među 5 najboljih cigar loungea u svijetu. Pobjedu im je te godine za dlaku odnio klub Davidoff.

Cigar Smoking World Championship je pozivnica, koja istaknute pojedince iz Hrvatske i svijeta poziva da dođu u Split kako bi sudjelovali na festivalu hedonizma i gastronomije, ali isto tako festivalu kulture i tradicije. Kako tradicije, pitate se? Cigar Smoking World Championship je hrvatski brend koji su osmislili Hrvati Marko Bilić i Nenad Medak, organizira se u Hrvatskoj, konkretnije u Splitu, te u svakom pogledu promovira grad i zemlju iz koje je potekao. Iako mu je sjedište u gradu podno Marjana, klub Mareva većinu svojih aktivnosti obavlja internacionalno, organizirajući kvalifikacijske turnire za centralni festival u Splitu diljem svijeta; od Chicaga, Nashvillea, New Orleansa i New Yorka na zapadu, preko europskih metropola poput Londona, Rima, St. Petersburga, Pariza, Kopenhagena, Osla, Helsinkija, Kijeva, pa do Bejruta, te Hanoija i Bangkoka na istoku. Na svim kvalifikacijskim turnirima predstavnici kluba, uz promociju vlastitog brenda Mareva, promoviraju i zemlju, odnosno grad iz kojeg dolaze. Potpredsjednica kluba Ivana Vrdoljak često ističe da je Cigar Smoking World Championship zapravo turistički projekt, koji je osmišljen da na jedan inovativan način prezentira Hrvatsku, odnosno njenu tradiciju i kulturu. „Smatramo da je naša dužnost promovirati sebe i zemlju iz koje dolazimo na najbolji mogući način, kada nam je već omogućeno da to činimo. Istina, svake godine se trudimo organizirati festival na visokoj razini i pružiti gostima razinu luksuza na koju su navikli, ali isto tako se jako trudimo učiniti to u duhu naše kulture i tradicije, uključujući što veći broj lokalnih partnera. Tako smo imali odličnu suradnju s Nadalinom, koja nam je prvih godina poklanjala praline za festival, te smo beskrajno zahvalni gosp. Marinku Biškiću što je podržao naš projekt i vjerovao u nas, kada velik dio ljudi oko nas nije niti razumio što radimo, a kamoli da su nas podržali. Mi mu to nikada ne možemo zaboraviti. Sličnu situaciju smo imali i s firmom Pernod Ricard Hrvatska, pod kojima su Martell, Chivas, Havana Club i Mumm. I oni nas prate od prve godine, jer su vjerovali u ovu ideju jednako koliko i mi. Takve stvari čovjek ne zaboravlja. Imali smo u međuvremenu ponuda od različitih konkurentskih firmi, ali ostali smo vjerni njima, kao što su oni bili vjerni nama od početka. To su bili naši počeci i zbilja su bili izrazito teški. S godinama je postalo lakše. Sada partneri većinom pristupaju nama i traže da se promoviraju na našoj platformi. Tako smo tokom godina surađivali s brojnim ekskluzivnim imenima poput Sunseekera, McLarena, Cuervo y Sobrino švicarskih satova, Bovede, ST. Duponta… No, uz sva ta zvučna imena, nama je uvijek posebno drago kada ostvarimo suradnju s nekim hrvatskim brendom, kao što smo zadnjih godina imali prilike surađivati s Croatom, Nadalinom ili Muzejom uja na Braču. Ne smijemo zaboraviti ni pojedince, koji su s nama od početka, kao što su to bili fotografi Jadran Babić i Ante Majić. I oni su dio jedne velike slagalice, koji čine sliku potpunom. Zbog toga smo im beskrajno zahvalni na svoj podršci što su nam pružali tokom godina.“

U klubu ističu da kroz svaki dio festivala nastoje promovirati što više naše tradicije i kulture. Tako je ove godine na terasi restorana Roof 68 goste dočekao pršutar, koji je ispred njih rezao pravi domaći pršut, te ga nudio gostima s nagrađivanim domaćim paštetama od maslina Katje Cukrov iz Muzeja uja na Braču.

Klub se može pohvaliti i suradnjom s brojnim hrvatskim vinarijama, poput vinarija Meneghetti, Bibich, Korta Katarina, Belje, Tomić, Duboković, Kutjevo, Kozlović, Krauthaker, Roxanich, Tomac, Rizman, Matošević, Vukoje, Boškinac, Galić, Degrassi, Nuić, Babić, Kolarić, Pošip Milan i Bruno Ferenac. Marko Bilić ističe: „Jako smo sretni što nas već 10 godina hrvatske vinarije prate i daju nam podršku u realizaciji naših ideja kroz Championship. Svake godine osmislimo vrlo intenzivan trodnevni program za 200 ljudi, a na svakom dijelu tog programa imamo vina, šampanjce, žestoka pića… Na večerama uz svaki slijed ide drugo vino, prije večere su kokteli, nakon večere su kokteli, za vrijeme radionica je Havana rum, u pauzi je šampanjac… Velike su to količine i zato smo iznimno sretni da smo ove godine ostvarili suradnju s Dalmacijavinom, koje nam daje vina za drugu večer festivala. To je firma s dugom tradicijom i bila je jedan od simbola Splita. Stoga smo zbilja iznimno sretni što su ponovno stali na noge i ako mi kao klub možemo pomoći da se još više uzdignu, bilo kroz brendiranje ili prodaju, rado ćemo to učiniti.“

Na pitanje je li to maksimalan broj ljudi koji mogu primiti na festival, tajnica kluba Željana Bilić odgovara: „Trenutno jest, jer toliko može primiti Ballroom hotela Radisson Blu. Mi u Splitu ne znamo za drugu lokaciju koja je na razini našeg festivala, koja je zatvorenog tipa, a koja može primiti toliki broj ljudi. No, sve i da takva postoji, hotel Radisson Blu nam je nekako prirastao srcu, jer već 6 godina organiziramo festival kod njih i s njima se osjećamo kao s obitelji. Bilo bi nam neobično prekinuti tu suradnju i započeti sve iz početka s nekim drugim.“ Pitali smo nije li to malo neuobičajeno za poslovni svijet, uzme li se u obzir da svake godine imaju podužu listu čekanja i da bi komodno mogli primiti 50 ili 100 ljudi više, Mareva u glas odgovara: „Nije sve u novcima! A ni u brojkama! Prvenstveno nam je važno da u organizaciji festivala imamo partnere u koje imamo povjerenja i na koje se možemo osloniti u situacijama kada ne ide sve po planu. Isto tako nam je važno da imamo direktan odnos sa svim gostima i da se oni, od trenutka dolaska u Split do trenutka kada opet sjednu na avion, osjećaju kao da su dio nas; dio tima, dio naše velike cigar obitelji. Ovo nije masovni festival. Ovdje svaki gost ima ime, prezime i priču. Svaki je za nas poseban i svaki od njih to zna. Zato nam se i vraćaju desetu godinu zaredom.“



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime