Nakon jutrošnjeg sastanka koordinacijske skupine za projekt regulacije prometa kroz Zvonimirovu ulicu i Trajektnu luku, s 15-ak minuta zakašnjenja zbog prometnih gužvi na gatu sv. Duje počela je konferencija za medije splitskog dogradonačelnika Nina Vele.
- Iz Banovine mi je do ovdje trebalo 10 minuta od ovdje, znači nije tako strašno. Promet je cijelo vrijeme protočan, što je bitno, nije bilo zastoja. Sve ono zbog čega smo pokrenuli regulaciju daje rezultate. Sada je stvar u tome da napravimo optimalnu regulaciju, najbolje što se može. Zato su da se danas sastali svi oni koje na neki način mogu pomoći. Zadovoljan sam načinom suradnje, svjesni su svi da nemamo dovoljno dobru cestovnu infrastrukturu koja odgovara ovakvom prometnom opterećenju. Znamo da je splitska trajektna luka s više od 5 milijuna putnika najopterećenija na Jadranu i jedna od najopterećenijih na Mediteranu i na nama je napraviti nešto. S povećanjem putnika nama je situacija u pristupu gradskoj luci sve teža - kazao je uvodno dogradonačelnik.
Pojasnio je koji je cilj nove regulacije.
- Nova se prometnica se ne može napraviti u kratkom vremenu, za to nam treba tri godine ili dulje, možemo određenim prereuglacijama u sadašnjim okvirima popraviti stanje. Zato smo se odlučili pokrenuti ovaj projekt u vrijeme kada može dati najbolji efekt. Poljička cesta i Zvonimirova ulica su glavna žila kucavica i primijenili smo pravili iz europskih starih gradskih jezgri o jednosmjernim ulicama u nadi da će protočnost biti bolja.
Zagrebačka ulica je rezervirana za javni gradski prijevoz, taksije i vozila s posebnom dozvolom. Sva ostala vozila ne smiju prometovati tu. Puno bolji način dolaska u trajektnu luku je Zvonimirova koja je sad protočnija. Ukinuli smo pješački prijelaz da bi protočnost bila još bolja - kazao je vela.
Naglasio je tko sve sudjeluje u projektu nove regulacije.
- Komunalni redari pomažu oko funkcioniranja Pazara i ostalih sadržaja, tu su prometni policajci koji pomažu na udarnim mjestima poput luke i Zagrebačke ulice, Hrvatske ceste su pomogli projektu, a tu su i kolege iz gradskog prijevoznika Promet kojima je jučer bilo teško dok su se prilagođavali novoj situaciju. S kolegama iz Lučke uprave smo se dogovorili da ćemo bolje iskoristiti trak koji služi samo za ulaz u trajekte. Želimo sinkronizacijom prometa u trajektnoj luci i okolnim cestama promet učiniti maksimalno protočnim.
Otkrio je do kada se misli primjenjivati nova regulacija.
- Osim što je Zvonimirova postala jednosmjerna, pristup gradskoj trajektnoj luci bit će reguliran na ovaj način do daljnjeg, dakle dok ove mjere budu potrebne. Uz nadopunu ovog projekta, u sljedećim mjesecima ćemo na terenu primijeniti potrebno. Danas smo na terenu dogovorili bolju sinkronizaciju između Lučke uprave gdje će ona ustupiti trak za ulaz u trajekte kako bi ulaz u trajektnu luku bio maksimalno iskorišten. Planiramo i bolju sinkronizaciju između satnice dolazaka brodova i autobusa gradskog prijevoza kako bi se izbjegle istovremene gužve jednih i drugih, te pristup autobusnom kolodvoru.
Komentirao je moguće promjene u Prometovim linijama.
- Određene linije su promijenjene jer idu drugačijom trasom. Stanje i protočnost su puno bolji. Sada dolazi vrijeme najvećih gužvi tijekom jutra. Ako smo napravili barem malo poboljšanje u odnosu na prethodne godine, onda možemo reći da je ovaj projekt uspio.
Prometovi autobusi kasnili do 25 minuta
Ante Zovko, pomoćnik direktora Prometa, naglasio je im je najveći problem u Zagrebačkoj ulici.
- Do 9 sati stanje je bilo u redu. Naši ljudi su na terenu i prate stanje na 4 punkta. Čekamo najnovije informacije. Najveći problem je do 13 sati kada je najveći priljev vozila. Jučer su autobusi kasnili od 15 do 25 minuta. Najveći problem je Zagrebačka ulica. Vozači nepropisno ravno iz Tolstojeve ulice idu ravno prema trajektnoj luci. Moram apelirati da je signalizacija loša. U ulici Domovinskog rata kod križanja s Bihaćkom i Vukovarskom uopće nema obavijesne table gdje se ide za trajektnu luku pa nam turisti često lutaju. Problem stvara pješački u kod Đardina kod usjeka pruge koji dosta zadržava promet, tu predlažem da bude bobi jer kad bi dobili 5 minuta dobili bi puno.
Godišnje prevezeno 35 milijuna putnika, a ako ćemo izvlačiti javni promet na uštrb privatnog, to neće dati dobre rezultate - zaključio je Zovko.