Analizom financijskih izvješća u Vodovodu i kanalizaciji Split (VIK), registrirali su višak u iznosu od 2,8 milijuna kuna za koji se dodatnom provjerom utvrdilo kako pripada građanima, odnosno potrošačima VIK-a koji su preplatili svoje račune za vodu. Stoga su u VIK-u odlučili uvesti informiranje građana o preplatama i mogućnost povrata preplaćenog iznosa, koji će biti vidljiv na budućim računima.
- Preplate su uvijek postojale iz raznoraznih razloga, a učestale su uvođenjem i omasovljavanjem korištenja internet bankarstva gdje je moguće da ista uplata pogreškom korisnika "prođe" po dva ili čak tri puta te da to potrošač ne primijeti. Ili, primjerice, kod vlasnika apartmana koji račune plaćaju po nekoliko mjeseci ili čak pola godine unaprijed, na "neviđeno", pa se naknadno utvrdi da su u preplati. Također, bilježimo i uplate bez poziva na broj i broja računa koji se plaća, pa nam je takvu uplatu gotovo nemoguće povezati s pravim računom vlasnika. Zbog svega toga, odlučili smo uvesti informiranje svojih potrošača o preplati i to na uplatnici na kojoj su do sada imali mogućnost vidjeti samo stanje duga. Od sada će tu moći pronaći i podatak o eventualnoj preplati te će im se omogućiti, kao i do sada, da zatraže povrat novca ili umanjenje sljedećeg/sljedećih računa za preplaćeni iznos. To će moći učiniti obraćanjem Službi za potrošače VIK-a i ispunjavanjem zahtjeva, a za sve informacije o tome mogu dobiti i telefonom, putem našeg Pozivnog centra, pojasnio je zamjenik direktora VIK-a Tomislav Prljević.
Preplate će se, kako najavljuju iz VIK-a, retroaktivno vratiti potrošačima za razdoblje od 01. siječnja 2018. godine svima onima koji to do sada nisu zatražili. Za sve preplate nastale u razdoblju prije toga, nažalost, povrat nije moguć zbog zastare.
- Pri donošenju odluke o povratu preplaćenih uplata, konzultirali smo pravne savjetnike udruge "Splitski potrošač" koji su nam rekli da su preplate nastale prije 1. siječnja 2018. godine, baš kao i dugovi, u zastari, kazao je Prljević i apelirao na potrošače da ubuduće na uplatnicama redovito provjeravaju stanje svog računa te da prilikom uplate pažljivo popune sve potrebne "kućice", osobito opis plaćanja i poziv na broj kako bi se njihova uplata uredno povezala s pravim računom, poručio je zamjenik direktora VIK-a Tomislav Prljević.