Petar Škorić, zamjenik predsjednika Gradskog vijeća Grada Splita, uputio je dopis Upravi HŽ Putnički prijevoz d. o. o. u kojem je postavio dva pitanja koja su od velikog značaja za kvalitetu i dostupnost željezničkog prijevoza za građane Splita i Splitsko-dalmatinske županije i šire.
- Zatražio sam odgovor na pitanje kada će ponovno početi prometovati redovna željeznička linija, noćni vlak, 820/821 Zagreb-Split-Zagreb koja je zbog pandemije covid19 prestala prometovati u mjesecu ožujku. Također sam zatražio odgovor hoće li se neki od pet novih niskopodnih vlakova koje je proizvela tvrtka Končar, a koji trenutno prometuju na području Varaždinske županije, koristiti na području naše Splitsko-dalmatinske županije.
Danas sam zaprimio odgovor kako će linija Zagreb-Split-Zagreb ponovno biti puštena u promet od 15. lipnja te da će se za vrijeme sezone pružati usluga prijevoza kako u noćnom, tako i u četiri dnevna vlaka.
Također, jedan novi niskopodni vlak će biti prebačen na splitsko područje kako bi građani Splita i Splitsko-dalmatinske županije i naši gosti imali što kvalitetniju uslugu željezničkog prijevoza - ističe Škorić.
Njegov dopis u nastavku možete pročitati u cijelosti:
Poštovani gosp. Ukić,
upućujem Vam pitanje vezano za prestanak voženje noćnog vlaka broj 820 / 821 Zagreb - Split i obrnuto, koji je do 20. ožujka 2020. vozio s klasičnom Lokomotivom serije 2044 i s klasičnim vagonima (jedan za prijevoz automobila , jedan spavaći).
Vlak je prestao voziti 20.03.2020 i još nije vraćen u redovnu vožnju. Razumijem da zbog COVIDA nije vozio, ali sezona je na vratima, mjere su prestale i ne vidim nikakvog razloga da se odgađa vraćanje toga vlaka koji je od iznimnog značaja za Split i cijelu Dalmaciju, osobito za vrijeme turističke sezone, dok u isto vrijeme za taj vlak postoje osigurana sredstva i zaposlenici koji za posao koji ne rade redovno primaju istu plaću.
Također, imam upit vezano za pet novih niskopodnih vlakova (koje je proizveo Končar), a koji su po informacijama koje posjedujem svi upućeni na prometovanje u Varaždinsku županiju.
Stoga molim razmotrite mogućnost i pružite mi odgovor zašto se se barem jedan od tih vlakova, koji bi se sa svojim voznim svojstvima i kapacitetima odlično uklopio u postojeću željezničku mrežu i prigradski prijevoz putnika na našem području, ne bi mogao koristiti za prometovanje na relaciji Split-Kaštel Stari.
Smatram da Split i Dalmacija zaslužuju barem približno istu uslugu i kvalitetu prijevoza vlakom kao i drugi dijelovi zemlje, a ne da nam se ukidaju i reduciraju postojeće linije te šalju isluženi, dotrajali i loši vlakovi po svim segmentima.
Molim Vaš odgovor o stanju, broju, planovima i mogućnostima prometovanja vlakova za Split i na našem području, kako za vrijeme tako i nakon turističke sezone, vodeći pri tome računa o kvalitetnoj željezničkoj povezanosti Splitsko-dalmatinske županije s ostatkom Hrvatske.
S obzirom na nadolazeće vrijeme turističke sezone i interes građana i javnosti molim ŽURAN odgovor na navedena pitanja.
S poštovanjem,
Petar Škorić,
zamjenik predsjednika Gradskog vijeća Grada Splita