Posljednjih nekoliko godina Split je doista postao jedna od nezaobilaznih svjetskih turističkih destinacija. Iako je ove godine bilo puno priče o podbacivanju sezone, Split se statistički ne uklapa u crni scenarij. Prema podacima Turističke zajednice Grada Splita, u prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je 327.865 dolazaka, odnosno 12 posto više u odnosu na isto razdoblje 2018. godine i 853.646 noćenja ili 15 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što je u skladu sa strateškim ciljevima povećanja turističkog prometa u predsezoni. Popunjenost po krevetima u prvoj polovici godine porasla je za sedam posto.
Split ove godine bilježi porast od 10 posto u hotelskom smještaju, a u izgradnji je još nekoliko hotela i može se zaključiti da su investitori prepoznali potencijal Splita kao turističke destinacije. U ovu turističku sezonu grad je ušao sa ukupno 45 hotela, pri čemu je u ovoj godini otvoreno čak sedam novih manjih i većih hotelskih objekata, što je najviše novootvorenih hotela u jednoj godini u Splitu u ovom desetljeću. Grad se može pohvaliti i raznovrsnošću hotelske ponude jer nudi i lječilišne hotele i hotele baština i difuzne hotele, što dodatno daje na kvaliteti ukupne ponude destinacije.
Prema Strateškom marketinškom planu, strategiji razvoja grada Splita pridonosi i kulturni turizam, poslovni turizam, eno-gastro i sportsko-rekreacijski turizam. Upravo je u tijeku izrada Strategije brendiranja koja će dati daljnje smjernice za razvoj proizvoda i manifestacija. One generiraju značajne turističke dolaske te povećavaju turistički promet i vidljivost Hrvatske. Konkretno, splitski Ultra Europe festival doprinosi iznimnoj vidljivosti Hrvatske u svijetu. Ultru je ove godine posjetilo oko 150 tisuća partijanera iz 140 zemalja, što ima i financijski učinak s obzirom na potrošnju, na popunjenost smještaja i ugostiteljsku potrošnju.
Također, važan promotor turizma su ugostitelji, dodaje Udruženje ugostitelja Split. Prema podacima istraživanja o stavovima i potrošnji turista u hrvatskim primorskim destinacijama TOMAS ljeto 2018., daleko najvažniji motiv dolaska turista u Splitsko-dalmatinsku županiju je gastronomska ponuda - odmah nakon odmora i opuštanja. Unatoč tome, ugostiteljstvo je još uvijek zanemareno u strateškim planovima svih razina. Osim što se previđa nužnost suradnje s ugostiteljima, njihov doprinos razvoju turizma, a time i Splita, ne uzima se u obzir pri definiranju novih pravila, pa ona tako idu na štetu svih nabrojanih dionika.
Jasno je, kažu iz Udruženja ugostitelja Split, da ne žive svi u Splitu direktno od ugostiteljstva i turizma, ali bi slika Splita bez tih gospodarskih grana bila posve drugačija. Zabrane, ograničavanja i ponuda samo kratkoročnih i nesigurnih ugovora za zakup štekata, ne donose ništa pozitivno, osim dojma da gradska vlast čini nešto po pitanju reda na splitskim ulicama i trgovima. Poduzetnike koji donose sadržaj i radna mjesta u centar u zadnje se vrijeme prikazuje kao kršitelje zakona ili, kod blažih kritičara, kao uzrok buke i meteža u kasnim noćnim satima. Udruženje ugostitelja Split zalaže se stoga za pošteniji pristup prema ugostiteljstvu, za poštivanje prava zakupnika, za objektivnost gradskih vlasti u istupima o odgovornosti za red i mir te za razumijevanje stanovnika koji su odlučili živjeti u centru divne mediteranske turističke top destinacije, jer se ključne odluke o našem Splitu tiču svih i svi bi trebali moći u njima konstruktivno sudjelovati.