U splitskom hotelu Briig jutros je, povodom Svjetskog dana turizma, otvorena izložba pod nazivom "Ljepote srednje Dalmacije". Izložene su fotografije trojice autora - Jurice Galića Juke, Saše Stojanovića Sape i Ivana Banovića.
"Izložba je posvećena ruralnom kraju, tema ovogodišnjeg Svjetskog dana turizma je Turizam i ruralni razvoj. Ovom fotoizložbom željeli smo pokazati naše ruralne krajeve, našu baštinu i mislim kako su tri autora koja su prezentirana najbolji primjer svega toga", kazao nam je Zvonimir Pavlinović, organizator izložbe.
Ideja je došla na inicijativu marketinga hotela Briig. Na fotografijama se mogu vidjeti ljepote cetinskoga kraja i Nacionalnog parka Krka.
Jurica Galić Juka prešao je vrlički kraj uzduž i poprijeko, pa nije čudno da se na izložbi predstavio upravo tim fotografijama. Upravo zbog promocije vrličkog kraja, uskoro će primiti godišnju nagradu grada Vrlike za promicanje prirodne i kulturne baštine Vrlike.
"Nijedna fotografija ne može opisati tu ljepotu Vrlike niti emociju ljudi koji su rođeni tu, ali nadam se da mogu bar približno predočiti ljudima koja je to ljepota, a za sve ostalo što želite saznati o Vrlici - uputite se tamo, ostat ćete pozitivno iznenađeni", kazao nam je Jurica Galić Juka.
"Svaka fotografija je posebna na svoj način, a ja osobno preferiram noćnu fotografiju. Taj mračniji dio, duge ekspozicije, to su možda kadrovi koji nisu uobičajeni, ali kad se neka stvar noću slika, to je sasvim drugačija priča, ima malo mistike i svega", kazao nam je Saša Stojanović Sapa.
Suorganizator izložbe su TZ Splitsko-dalmatinske županije i TZ Grada Splita.
"Ova izložba znači da imamo kvalitetne ljude u turizmu. Imamo kvalitetne autore koji rade samostalno, bez naknade, istražuju cijelu županiju. Ideja menadžmenta hotela bila je da napravimo proslavu na ovaj način. TZ županije i Grada Splita je to podržala. Tema je ruralni razvoj tako da su sve ove fotografije i filmovi tematizirani na ruralni razvoj.
Počeli smo još 2005 i 2006. godine ozbiljan rad na razvoju ruralnog turizma, kad smo u klaster SDŽ stavili i Dalmatinsku zagoru koja uopće nije postojala kao jedan entitet, nego je bila povezana sa makarskom i splitskom rivijerom. Ona je i dalje povezana, ali kad smo je stavili kao entitet, onda su počela veća ulaganja u Dalmatinsku zagoru i sve to je rezultiralo razvojem. Bili smo podrška svemu tome i vidimo jednu ogromnu inicijativu posebno iz imotskog područja gdje su ljudi sami prepoznali potencijal ruralnog turizma i sad imamo preko 300 vila sa bazenima. Ove godine stvarno se pokazala snaga tog ruralnog turizma i mislim da će u budućnosti toga biti više na području cijele Dalmatinske zagore. Dalmatinska zagora čini 70 posto prostora SDŽ, a 2 posto turističkog prometa", kaže Joško Stella.
U rujnu je Splitsko-dalmatinska županija ostvarila 565.000 noćenja, a od početka godine ostvarila je 46 posto noćenja u odnosu na lani.
"Danas je Svjetski dan turizma, na temu ruralnog turizma tako da se ova izložba izvrsno uklapa u tu temu. Grad Split je organizirao mnoge manifestacije povodom Svjetskog dana turizma, među ostalim imamo i rimski đir ulicama našeg grada, rimski vojnici pozdravljat će, kako domaće tako i goste kojih ipak ima unatoč pandemiji.
Brojne su manifestacije pred nama, imat ćemo festivale, regate, vraćamo se nakon 25 godina profesionalnom tenisu, sve su to razlozi da nam gosti dolaze, a vrijeme koje je pred nama je uvijek poznato po brojnim regatama tako da su u ovom, i drugim splitskim hotelima, brojne sobe već rezervirane. Sve nam to govori da je situacija teška, ali da su se turistički djelatnici ipak prilagodili situaciji, promijenili su načine poslovanja. I ova izložba je specifična, nastojimo gostima približiti proizvode kojima se mogu baviti, gdje mogu ići u vrijeme pandemije, a da im je osigurana i sigurnost i zdrava hrana. To je dodatna vrijednost Splitu jer se Split brendira kao splitska rivijera i uključuje sve gradove koji imaju bogatstvo ruralnog naslijeđa", kazala nam je direktorica TZ Grada Splita Alijana Vukšić.