Krajem studenog na Trsteniku je u cijelosti izgorio jedan stan, a nekoliko susjednih stanova zgrade u Papandopulovoj ulici je pretrpjelo određeni stupanj oštećenja. Usprkos vrlo brzoj i požrtvovnoj reakciji splitskih vatrogasca, stanu nije bilo spasa. Nema sumnje da je početni dio vatrogasne akcije otežala činjenica da su automobili blokirali tamošnji vatrogasni prilaz zgradi pa su ih uklanjala vozila Split Parkinga.

– Nesavjesna ponašanja građana uvelike nam otežavaju djelovanje. Nama to otežava posao, ne bih rekao da nas sprječava. Na ovakve požare odmah se ide s maksimalnim brojem ljudi. Objasnit ću slikovito, lakše je povući 2 cijevi do objekta, nego 15. Ali ako treba vući 15, vučeno 15, zovemo tri čovjeka više. Izgubi se pola minuta. Znamo da su važne sekunde, a ne minute. Čim se dođe na Mertojak, Trstenik, osobito u Papandopulovu, imamo 50 do 70 metara od objekta.

U takvim situacijama odmah nam uskače policija. Dobijemo odmah Split Parking. U prvom udaru mi počnemo gasiti, međutim, onda čekamo da se raščisti put za nadolazeća vatrogasna vozila. Tu je danas posao odrađivao Split Parking. Mislim da su 10 vozila makli u 15 minuta, da bi vatrogasci mogli lakše komunicirati. Tek nakon što je prolaz očišćen mogli su nam dolaziti cisterna, voda, zamjene i sl.

Auto ljestve nisu mogle doći odmah do mjesta požara jer ne postoji put. Nekada 5 sekundi znači hoće li eksplodirati plinska boca ili ne. Ako smo je pogodili mlazom vode sada, neće puknuti, ako smo je pogodili 5 sekundi poslije, hoće. Svaka sekunda znači – rekao nam je tada zapovjednik JVP Split, Ivan Kovačević.

Problematična cesta sa sjeverne strane FESB-a

Iako je u Splitu svakoga dana sve izraženiji problem parkirališnih mjesta, situacije koje se mogu vidjeti na ulicama i prilazima zgradama nisu obećavajuće.

Čitatelj nam je poslao fotografije snimljene na splitskom Kampusu, iznad zgrade Fakulteta elektrotehnike strojarstva i brodogradnje. Mogu se vidjeti automobili parkirani s obje strane ceste tako da u slučaju bilo kakve požarne opasnosti vatrogasna vozila nikako ne bi mogla proći. Na Trsteniku je bilo potrebno 15 minuta da se ukloni 10 automobila. Koliko dugo bi se uklanjali automobili oko FESB-a u slučaju da nastane požarna opasnost?



1 KOMENTAR

  1. Ništa. Bager bi razgrnuo vozila. Kasnije bi se vlasnicima vozila naplatila šteta na izgorenim objektima radi gubitka vremena za gašenje uz štetu na bageru i kazne za parkiranje.

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime