Stella komentirao lošiji booking ove godine: “Imali smo sezona kada je booking bio loš, a poslije se popravio”

"Zadnje tri godine smo navikli na odličan booking, moramo i toga biti svjesni. Mi vjerujemo u odličnu sezonu, ali nikada se ne zna"

Uoči još jedne turističke sezone porazgovarali smo s direktorom Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Joškom Stellom.


Kako teku pripreme za sezonu?

– Pripreme teku dobro, stiže nam Wine vip fest, imali smo Forum iznajmljivača u Makarskoj gdje smo im podijelili knjige za administrativno poslovanje u privatnom smještaju, imali predavanje i rasprave za novi zakon. Dakle pripreme su u jeku, imamo manifestacije i ono što je bitno imamo rezultate. U prva dva mjeseca godine na razini županije imamo povećanje broja gostiju i noćenja od 20 posto. U trećem mjesecu do sada je rast bio 17 posto, dakle za sada je turistička godina uspješna. To se tiče bookinga, on je ove godine zakasnio u dosta segmenata. U segmentima kvalitetnog smještaja nemamo posebnih problema na razini županije. Korisnici Internet portala su uočili da u samoj sezoni cijene znaju biti visoke pa su ove godine odlučili pričekati i vidjeti da se cijene korigiraju.

Tri godine zaredom se sve bukiralo dosta unaprijed, a sada se trendovi mijenjaju. Možda će neki u Hrvatskoj reagirati korekcijom ili smanjenjem cijena, ali to su redovite promjene na tržištu gdje svatko mora procijeniti daje li dobiveno uloženo i obrnuto, a to će procijeniti sam gost. Sudeći prema najavama, prema rasporedu letenja i broju kompanija gdje ove godine preko prelazimo rekordnih 100 direktnih linija prema zračnoj luci Kaštela Split, ove se godine imamo čemu veseliti. Mislim da ćemo imati izazovnu turističku godinu jer nam konkurencija ne miruje, ali smo napravilo sve da nam turisti ponovno dođu.

Imamo ogromna ulaganja u marketinškom smislu da nam turisti opet dođu. Putem Internet marketinga najviše ulažemo u reklame kojima promoviramo događanja u predsezoni i posezoni. Dva listopada zaredom imamo najviše noćenja u državi. Očigledno se turistička sezona produžila. Ove godine imamo kasni Uskrs, vidjet ćemo kako će se to odraziti na travanj i svibanj, a očekujemo dobro rezultate. Naravno, sve će ovisiti o situaciji na svjetskom tržištu, ali i Brexitu. Budimo realni, to je trenutno najveća opasnost za turizam u cijeloj Europi.

U hladnijem dijelu godine rade se aktivnosti koje su zanimljive za selektivne oblike turizma. Imamo cikloturiste koji dolaze u određene tipove objekata, kulturni turizam, obilaske raznih lokaliteta u Zagori…


Neki portali su direktnu svezu doveli slabiji booking s prognozom za sezonu 2019.?

– Booking je kao vremenska prognoza, niti takvo. Booking se može i ne mora preslikati na samu sezonu. Imali smo sezona kada je booking bio loš, a poslije se popravio. Zadnje tri godine smo navikli na odličan booking, moramo i toga biti svjesni. Mi vjerujemo u odličnu sezonu, ali nikada se ne zna.



Lani je TZ SDŽ predstavila Studiju nosivih kapacitet koja je bila prvi takav projekt u Hrvatskoj. Je li se ove godine išta napravilo ili uskladilo sa smjernicama spomenute Studije?

– Ne mogu dovesti u direktnu svezu, ali samo izmještanje autobusnog kolodvora u Kopilicu je na tragu toga svega i na tragu toga da se nešto mora poduzeti da bi se riješila prometna i druga infrastruktura kako ne bi došlo do zagušenja u samom srcu sezone.

Na Sajmu u Berlinu puno se naglaska stavilo na održivi razvoj turizma…

– Turizam u Dalmaciji je održiv, ali mislim da dodatno moramo poraditi na tome. Smatram da je potrebno ekologiju više uključiti u turizam. Prvenstveno govorim o razdvajanju otpada, o Lećevici za koju se nadam da će uskoro biti gotova. Isto tako važni su nam kanalizacijski sustav i sve ostalo što je vezano uz održivi razvoj turizma. Nadam se da idemo u tom smjeru i da će to biti što kvalitetnije riješeno, ne samo zbog turista nego i stanovnika.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime