Turistički gledano, 2017. godina bila je do sada najuspješnija godina za Splitsko-dalmatinsku županiju uz činjenicu da popularnost Hrvatske na turističkim tržištima još uvijek raste. Rekordni turistički rezultati koji prate hrvatski turizam od početak godine, osim povećanja dolazaka i noćenja posjetitelja te viših prihoda, nose i izazove s kojima je važno nositi se prema načelima održivog razvoja.
Prošle srijede održana je VIII. sjednica Skupštine Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije na kojoj je naglašena važnost povećanje investicija u turizmu i intenzivnog rada na povećanju broja turističkih dolazaka u pred i posezoni, ali i podizanje atraktivnosti i cjelokupnog turističkog prometa.
Na sjednici je usvojen glavni plan razvoja sa strateškim i operativnim planom marketing turizma za razdoblje do 2027. godine.
Direktor TZ SDŽ, Joško Stella, naznačio je nekoliko osnovnih smjernica turističke politike u 2018. godini. Među njima jedno od najvažnijih mjesta zauzima poticanje investicija u turističkom sektoru.
- To jedan je od prioritetnih ciljeva za jačanje ukupne konkurentnosti hrvatskog turizma – najavljen značajan investicijski val u 2018. Zatim tu su kvaliteta i cjenovna konkurentnost zbog održavanja zadovoljavajuće razine turističkog prometa, upotreba novih tehnoloških dostignuća u promociji i povezivanju s turističkim tržištem te zadovoljavanje raznovrsnih turističkih potreba i prilagođavanje turističke ponude kao glavnih zadataka svih sudionika u turizmu na razini destinacije.
Stella je najavio i da će do lipnja biti gotova i studija nosivih kapaciteta za srednju Dalmaciju koja se naslanja na glavni plan i tezu strateškog cilja. Iako su ove godine konkurentska tržišta na Mediteranu spremnija nego prošlih godina, izrazio je optimizam da će se rekordni rezultati u Dalmaciji nastaviti i ove godine jer na to upućuju podaci iz bukinga i avioletova.
Da je godina počela izvrsno potvrdila je i direktorica TZ Grada Splita, Alijana Vukšić. Kazala je da je u prva dva mjeseca ove godine zabilježen turistički rast u Splitu od 22 posto. Istaknula je Split direktnim zračnim linijama povezan sa 122 destinacije, da se očekuje dolazak 276 kruzera, kao i direktna katamaranska veza za Hvar.
Rekordna 2017. godina
Prema podacima eVisitora tijekom 2017. godine u Splitsko-dalmatinskoj županiji u komercijalnim smještajnim kapacitetima, s nautikom, ostvareno je oko 3,4 milijuna dolazaka i 18,2 milijuna noćenja, što je porast od 17% u dolascima i 12% u noćenjima. U strukturi komercijalnog smještaja, dominira promet u objektima obiteljskog smještaja, a potom slijede hoteli. Udio objekata obiteljskog smještaja u ukupno realiziranom prometu komercijalnih kapaciteta na području Splitsko – dalmatinske županije iznosi 53 posto, a udio hotelskih kapaciteta iznosi 25 posto.
Tako Splitsko-dalmatinska županija učvrstila drugo mjesto u Hrvatskoj i po broju dolazaka i po broju noćenja, iza Istarske županije.
Prvih 5 područja po broju dolazaka u županiji su: Split, Makarska, Hvar, Baška Voda i Seget, a po broju noćenja Split, Makarska, Baška Voda, Omiš i Tučepi.
SDŽ je lani ostvarila izvrsne rezultate u posezoni. Primjerice, rujan je zabilježio rast od 16% u dolascima i 7% u noćenjima sve više ulazi u glavni dio turističke sezone. U listopadu je srednja Dalmacija bila u vrhu turističkog prometa u zemlji – ostvareno 17% više dolazaka i 9% više noćenja, značajan rast stranih gostiju.
Splitsko-dalmatinska županija je i rekorder u nautičkom turizmu Hrvatske i to sa 1,4 milijuna noćenja nautičara u prvih devet mjeseci, odnosno gotovo polovicu svih nautičkih noćenja koja su napravljena u Hrvatskoj.
U zračnoj luci Split prvi put u 50 godina postojanja zabilježeno je više putnika nego u Zračnoj luci Zagreb, uz konstanti rast broja putnika tijekom cijele 2017.
Sve ostvareno okrunjeno je brojnim priznanjima koja su na Danima hrvatskog turizma 2017. u Malom Lošinju dobile destinacije, tvrtke i pojedinci iz turističkog sektora Splitsko-dalmatinske županije, a grad Split proglašen je šampionom turizma Hrvatske 2017. godine.