Peta sjednica splitskog Gradskog vijeća održat će se 6. i 7. prosinca, otkriva nam izvor iz Banovine. Tako će se nova sjednica održati gotovo tri mjeseca nakon prethodne koja je imala “maratonski” karakter jer je sadržavala čak 57 točaka.

Uz klasične točke vezane uz funkcioniranje Grada, na dnevni red bit će stavljene točke o Kazališnom vijeću i Vijećima u kulturi.

Ipak dvije točke plijenit će posebnu pažnju. To su donošenje proračuna za 2018. godinu i preustroj gradske uprave.

Škola Pujanke, rodiljne naknade, udžbnici…

Kako doznajemo, proračun je usuglašen i verificiran od strane oba koalicijska partnera. Tako bi prvi proračun HDZ-ove i HGS-ove koalicije trebao biti “težak” 906 milijuna kuna. Povećanje je to za 37 milijuna kuna u odnosu na prethodni.

U novom proračunu konačno su osigurana sredstva za školu Pujanke, što će obradovati tamošnje učenike, nastavnike i njihove roditelje. Kada smo kod roditelja, dobre vijesti tu ne staju. Nakon što je to prije nekoliko dana najavila i županija, Grad namjerava pronatalitetnu politiku pojačati rodiljnim naknadama. U školskoj godini 2018./2019. svi osnovnoškolci imat će besplatne udžbenike.

Jedna stavka proračuna odnosi se na proširenje škole Kamen-Šine-Sirobuja. Naš sugovornik kaže da se planira riješiti problem zemljišta s Vladom, pošto se radi o državnom zemljištu. Plan je tijekom 2018. godine riješiti kompletnu dokumentaciju. Radi se o školi koja radi u 3 smjene i po službenim kriterijima radi u najgorim uvjetima u Splitu. Aneksom izgradnje škole dugoročno bi se riješio cjelokupan problem Kamena, Šina i Sirobuje. Radit će se i nadogradnja škole na Mejašima i tako bi se riješio problem s Kilom.



Tijekom ponedjeljka na stručnom skupu o Karepovcu gradonačelnik Krstulović Opara stanovnicima Kamena najavio je da će istok Splita osjetiti konkretna sredstva u novom proračunu. Doznajemo da će se dio novca uložiti u lokalne prometnice, što uključuje pristupne ceste POS-ovim zgradama na Kili, oko Karepovca i na samom Karepovcu.

Grad će izdvojiti 15 milijuna kuna privremeno rješenje za Žnjan 15 milijuna za cijeli obuhvat oko tipiziranih modula čiji će vlasnik biti Grad. Module će potom davati na upravljanje i koncesioniranje.

Neke gradske tvrtke izlaze iz proračuna

Valja dodati će nekim gradskim tvrtkama biti zatvorena “špina” gradskog proračuna.

– Grad nema novaca za sve, a neke su gradske tvrtke itekako likvidne. Primjerice, Grad se zadužio za 30 milijuna kuna, a gradske tvrtke su lani imale oročeno preko 50 milijuna kuna. To je apsurd – kazuje naš sugovornik. – Primjerice, tražit ćemo da projekt neke gradske tvrtke financira sama tvrtka ako ona na računu ima dovoljno tekućih sredstava. Od novaca kojega smo trebali dati nekom gradskom poduzeću može se dosta toga napraviti po Splitu. Ne bi se više smjelo događati da nam s jedne strane autobusi propadaju, a s druge netko radi zgradu. Možda to nekim direktorima neće biti drago, no na red će sigurno doći i pitanja eventualnog viška radnika u nekim firmama, objedinjavanja javne nabave. Grad mora imati jaču kontrolu nad vlastitim firmama. Postojeće dugove Grada jednostavno treba smanjivati – doznajemo od sugovornika.

Preustroj Banovine

Na Gradskom vijeću glasat će se o novom ustroju Gradske uprave. Naš izvor kaže da će se u Banovini nastaviti događati svi procesi koji se inače događaju, samo će biti manje izvršitelja! – Cilj je smanjiti broj upravljačkih pozicija sa 75 na 40-ak. Izbjeći ćemo i zamjenike. Time će se ostvariti bolja funkcionalnost, ali i ušteda na plaćama. Želimo u konačnici dobiti više djelatnika jer nam u nekim odjelima ljudi pucaju po šavovima – kazuje nam.

Sada se mora donijeti osnovni “kostur”, Gradsko vijeće mora izglasati novi ustroj gradske uprave. Nakon toga teče rok od 60 dana za napraviti novu sistematizaciju, točnije sistematiziranje radnih mjesta. Ono što je glavna poruka novog ustroja jesu smanjivanje broja pročelničkih mjesta s 18 na 12, a time se želi postići brža efikasnije i štedljivija gradska uprava.

Naš izvor priznaje da u Banovini postoji i određeni broj “izmišljenih” radnih mjesta, a to se novom sistematizacijom želi dokinuti. Potom nam je dao podulje objašnjenje što je se novom sistematizacijom želi postići i kako će ona izgledati:

– Bitno je da ćemo ubuduće djelatnike moći seliti iz odjela u odjel. Ovisno o prilikama, posao se negdje poveća, negdje smanji, pa nam je bitno da djelatnike možemo rotirati u sustavu bez posebnih promjena u ugovorima. Time bi postigli fleksibilnost unutar odjela. Novi ustroj će omogućiti seljenje djelatnika. Dogodit će se ušteda, a dio tih novaca bit će isplaćeni djelatnicima kao stimulacija za njihov dobar rad. To znači da će se učinak djelatnika ocjenjivati po određenim kriterijima i shodno tome, nagrađivati one koji rade najbolje. Postojat će tijelo koje će to pratiti i ocjenjivati. Do sada su se davale ocjene i svi su dobivali petice. To nema nikakvog smisla. Djelatnici su se bojali ako odbiju 2 da će dobiti otkaz. To ne stoji, neće nitko dobiti otkaz, već neće dobiti stimulaciju, neće biti nagrađen.

Stimulacija, a ne kazne

Bitno je naglasiti da konačan cilj nije kažnjavati ljude, upravo obrnuto! Želimo ih stimulirati da naprave bolji posao. Dat ću vam konkretan primjer. Posljednja tri mjeseca napravljeni su svi obračuni za komunalni doprinos. Taj posao po postojećoj dinamici završili bi za tri godine. Drugi primjer, sada u prometnom redarstvu tko ima bolju struku ima bolju plaću. Trebalo bi više gledati koliko netko radi.

Temeljem svega što se planira reorganizirati u Banovini, slična stvar bi se potom preslikala na ustanove i gradske tvrtke. Dobra praksa iz Banovine mogla bi se primijeniti na ustanove i tvrtke ili obrnuto. Time bi se postigli izjednačeni standardi za kolektivne ugovore. Sada su razlike goleme. Izjednačavanja, naravno, nisu moguća, ali sistematizacija mora donijeti efikasniju upravu, mora pojednostaviti procese koji moraju biti transparentniji, a pri tom se osobito misli na javne nabave da su jasno istaknute i da se bilo tko može javljati. Novi ustroj znači da će se morati izdati nova rješenja o imenovanjima, morat će se krenuti u definiranje i opisa svih radnih mjesta, svakom odjelu se definira obujam posla – pojašnjava nam.

– Postojat će Odjel za kontrolu tvrtki i ustanova. Radi će se o službi koja će nadgledati sve gradske Ustanove i tvrtke. Radit će se konstantna revizija poslovanja – govori naš izvor iz Banovine, a onda nam je otkrio neke od detalja novog ustroja:

Mega resor društvenih djelatnosti

– Dogodit će se povezivanje kulture, športa i obrazovanja u mega resor društvenih djelatnosti. Spaja se urbanizam, mjesna samouprava postaje dio komunale, kontroling i financije se također spajaju s upravljanjem gradskim poduzećima i informatikom. Digitalizacija javne uprave je bitna kako bi se bolje i transparentnije upravljalo procesima.

Također se stvara zasebna pravna služba koja će biti servis svim drugim resorima. Zadnjih godina bilježimo povećan broj izgubljenih tužbi, a ovim potezom to će se, među ostalim, pokušati preokrenuti. Također se osniva zaseban upravni odjel EU fondova i razvoja koji će servisirati sve druge upravne odjele i poticati ih da što više koriste europska sredstva.

Upravljanje kriznim situacijama ide pod Ured grada što znači direktniju nadležnost gradonačelnika – zaključuje naš sugovornik.

Bilo kako bilo, čini se da se Andrina “metla” s gradskih površina vrlo uskoro seli i u Banovinu. Možda na njoj nitko neće letjeti, ali bi mogla ukloniti debeli sloj prašine koji se godinama nataložio u slabije “nadgledanim” dijelovima ove zgrade.


Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0