Zašto je strojovođa koji je stradao u sudaru putničkog i teretnog vlaka kod Novske prošao kroz crveno, zašto mu netko nije rekao da stane, je li signalizacija bila ispravna ili nije, što se to dogodilo u vlaku broj 2506. Sve to u RTL Direktu je komentirao Nenad Mrgan, šef Sindikata strojovođa Hrvatske.
Mrgan je na početku komentirao tvrdnju da signalizacija nije bila ispravna.
"Istraga će pokazati što je glavni uzrok nesreće. Sigurno je da smo reagirali i sazvali tiskovnu konferenciju iz razloga što je član Uprave izjavio da je signalizacija ispravna. Imamo dokaze iz zapisa vlaka iz kojeg se vidi na osnovu vožnje strojovođe i posluživanja sigurnosnih uređaja na lokomotivi, da je prolazio svjesno pokraj signalnih znakova koji su pokazivali zabranjenu vožnju", kazao je Mrgan.
Kazao je i kako je strojovođa dobio nalog da iz kolodvora Okučani pokrene vlak pored signalnog znaka koji pokazuje zabranjenu vožnju, da je vozio dijelom pruge gdje je lagana vožnja, da se vidi da je poštivao brzinu, te da je stao ispred neosiguranog cestovnog prijelaza.
"Imao je u nalogu napisano da kasnije postupa prema signalnim znacima. Ne vjerujemo da bi iskusni strojovođa s 30 godina staža sam od sebe prolazio pokraj signalnih znakova koji pokazuju zabranjenu vožnju, jedan, drugi, treći i zabio se sa sto kilometara", kazao je.
'Nešto se dogodilo'
Kazao je i da sindikat misli da je u pitanju nalog ili da se dogodilo nešto takvo kad aje nastavio voziti pokraj signala za zabranjenu vožnju.
"Nešto se dogodilo, ali mislim da ako ima njegove greške, trebao je sigurno stati ispred signala ako mu ništa nešto nije rekao ili dojavio. Ne bi ulazio je ili nije, vjerojatno ima možda njegove pogreške, propisi govore jedno, ali sigurno postoje nekakva razmišljanja da je morao dobiti naputak ili nalog", kazao je Mrgan.
"Sindikat prometnika vlakova, mi prometnika ne želimo okrivljavati, objavio je snimku na kojoj se vidi da je njemu na uređaju, da vidi da mu stoji žuto svjetlo i iza toga crveno. U normalnim okolnostima, ako je sve ispravno, ako je strojovođa tijekom vožnje vozio vlak, prvo mu se mora naći na putu signal koji pokazuje opreznu vožnju, žuto, što znači da mora kod prvog narednog signala stati. Prometnik kaže da je on to vidio, strojovođa po zapisu vlaka nije to vidio", kazao je Mrgan.