RAZVOJ ISTOČNE OBALE I KOPILICE Dovršena Masterplan-studija urbane regeneracije Splita

Dovršetkom Masterplan-studije ostvaren je najvažniji preduvjet za korištenje EU fondova u novoj financijskoj perspektivi koja kreće 2021. godine

Grad Split, u suradnji s Hrvatskim željeznicama te Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i timom iskusnih međunarodnih konzultanata, dovršio je izradu Masterplan-studije urbane regeneracije Splita – razvoj Istočne obale i Kopilice, koja je podloga za sustavno i strateško urbanističko planiranje grada u narednih 50 godina. Masterplan-studijom tako je utvrđen komercijalni potencijal Istočne obale i Kopilice te je predviđen istovremeni sustavni prometno-prostorni razvoj lokacija, uzimajući u obzir potrebe stanovnika i posjetitelja Splita.


Izrada Masterplan-studije bila je dugoročan proces u sklopu kojeg su konzultanti prikupljali podatke, povijesne dokumente i stručne podloge, slušali i analizirali planove i želje Grada, održali niz radionica sa svim ciljanim skupinama, stručnom i općom javnosti u sklopu javne rasprave te dobivene prijedloge i sugestije uspoređivali s najboljim svjetskim praksama i kretanjima na tržištu. Cilj je bio izrada plana revitalizacije dva najvrjednija područja koje Split ima, a čijim će se urbanističkim i gospodarskim razvojem u skladu s UNESCO-ovim nasljeđem snažno utjecati na viziju Splita kao mediteranskog grada budućnosti.

„Epidemija koronavirusa na par je mjeseci prolongirala završetak dokumenta i njegovo predstavljanje, no gospodarska kriza koja nam prijeti kao trajna posljedica istovremeno je i dodatan poticaj maksimalnoj aktivaciji najvrjednijeg što grad Split uz svoje stanovnike ima, a to je prostor. Transparentnim procesom izrade Masterplan-studije, uz uključenost neovisne struke, svih razina vlasti, dionika, vlasnika te onih koji znaju kako se i odakle ovakvi zahvati financiraju, dobili smo realnu, stručnu i održivu podlogu razvoja grada, snažno podržanu od strane Vlade Republike Hrvatske, nadležnih ministarstava, Splitsko-dalmatinske županije, HŽ Infrastrukture, Hrvatskih cesta i Lučke uprave Split“, poručio je splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.

Ideja o potrebi Masterplan studije urbane regeneracije Splita postoji od ožujka 2015. godine kada su Grad Split i tadašnja Vlada Republike Hrvatske dogovorili osnivanje tima koji će raditi na izradi studije. U listopadu iste godine EBRD je započeo postupak nabave konzultantskog tima te je početkom 2016. ugovoren projektni tim IC Consultenten. U narednih dvije godine ništa nije poduzeto po pitanju izrade Masterplan studije te je EBRD u siječnju 2018., za vrijeme službenog posjeta Splitu, iznio namjeru raskida ugovora o dodijeljenim bespovratnim sredstvima zbog neaktivirane darovnice i neizrađene studije.

Kako se navedeno ne bi dogodilo, Grad Split je zajedno s EBRD-om i odabranim konzultantima te ostalim dionicima u veljači 2018. započeo rad na Masterplan studiji čiji je nacrt, nakon niza odrađenih sastanaka te analiza, predstavljen u ožujku 2019. godine. Nakon službenog predstavljanja uslijedila je neobvezna, ali sveobuhvatna javna rasprava u sklopu koje je održan niz radionica, predavanja i događanja, kako bi se sve ciljane skupine upoznale s planom te mogle informirano sudjelovati u javnoj raspravi. U 40 dana zaprimljeno je 18 primjedbi, prijedloga, mišljenja i očitovanja na predstavljeni nacrt, na koje su konzultanti odgovorili te na temelju njih finalizirali plan.


Finalna verzija Masterplan studije u veljači 2020. predstavljena je Vladi RH te svim ključnim dionicima s kojima je dogovoren zajednički nastavak na razvoju projektno-tehničke dokumentacije te implementaciji projekata. Finalizirana Masterplan studija urbane regeneracije Splita recenzirana je i od strane ostalih ključnih dionika, čime je završen proces njene izrade.

Dovršetkom Masterplan-studije ostvaren je najvažniji preduvjet za korištenje EU fondova u novoj financijskoj perspektivi koja kreće 2021. godine. Realizacija dijela najvećih planiranih infrastrukturnih projekata, uključujući i dva ključna strateška projekta „Novi ulaz u Split – Vučevica A1 – Trajektna luka Split“ te „Brza gradska željeznica Zračna luka Split – Trajektna luka Split s multimodalnim čvorom Kopilica“, naime, premašuje financijske potencijale grada i države. Masterplanom je dobiven potreban alat za pristup vanjskim izvorima financiranja, odnosno pripremni i neformalni instrument koji prethodi formalnom postupku urbanističkog planiranja, a koji se temelji na detaljnoj analizi potreba obiju lokacija.



Izrada Masterplan-studije financirana je bespovratnom darovnicom Europske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 589.930,00 eura, a na njoj je radio konzorcij austrijskih tvrtki predvođenih tvrtkom iC Consulenten te Austrijskim institutom za prostorno planiranje (ÖIR).

Cijeli dokument bit će objavljen do kraja idućeg tjedna, nakon ovjere službenog prijevoda, na stranicama Grada Splita.

Moja reakcija na članak je...
Vau
0
Haha
0
Hagić
0
Hmmm
0
Plač
0
Grrr
0
Molim?
0

Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime