Jučer smo ušli drugu fazu popuštanja epidemioloških mjera kojom je predviđeno postupno reaktiviranje zdravstvenog sustava i početak rada djelatnosti u kojima se ostvaruje bliski kontakt, poput frizera, brijača i pedikera.

Tako su od jučer i u Splitu otvoreni frizerski i kozmetički saloni, a kako je to izgledalo u splitskom frizerskom salonu Frame, pogledajte u fotogaleriji:

– Interes je golem, što ne čudi nakon toliko dugo vremena u kojem frizeri nisu radili. Držimo se svih uputa i bez obzira na “navalu”, vjeruje da će svi doći na red ovih dana – kazala nam je djelatnica salona.

Obrtnici dužni evidentirati klijente

Osim promjena u načinu rada, poput stalne dezinfekcije alata za rad, održavanja distance i nošenja maski, novost je i obavezno vođenje evidencije klijenata. Upravo ta preporuka Stožera civilne zaštite RH izazvala je najviše kontroverze; građanima se nije svidjela ideja davanja osobnih podataka prilikom svakog odlaska na uljepšavanje.

Prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pružatelji kozmetičkih usluga od građana trebaju prikupiti osnovne podatke: vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme napuštanja salona, a sve u svrhu brže identifikacije kontakata i sprečavanja širenja zaraze, ukoliko se osoba razboli.

No čini se da Hrvatska obrtnička komora (HOK) smatra da ovi podaci nisu dovoljni. Na njihovim stranicama objavljen je obrazac koji bi frizerima i kozmetičarima trebao poslužiti prilikom evidencije klijenata. Osim imena, prezimena, adrese prebivališta i kontakt broja, od građana se traže i podaci o zdravstvenom stanju.

Stručnjakinja za GDPR Marija Boban naglašava da građani nisu dužni potpisivati nikakve izjave.

–  Preporuka HZJZ nikako ne traži kreiranje izjave koje klijenti moraju potpisati a koja sadrži detaljne podatke o zdravstvenom stanju (temperaturi, kašljanju, simptomima?!), boravku u samoizolaciji, kretanju izvan granica, i sl, i to s traženjem ovjere izjave vlastoručnim potpisom. Navedeno predstavlja kršenje Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR). Dakle, kod primanja telefonskih narudžbi vlasnik salona bilježi podatke: ime, prezime, i kontakt u narudžbi termina i kasnije ulaz i izlaz iz salona prema preporuci HZJZ u evidenciji salona što predstavlja nužni minimum. Klijent nije dužan ispunjavati nikakve izjave niti ih potpisivati! Odgovorno ponašanje građana samo po sebi nalaže da ne dolaze u salone ako imaju simptome zaraze virusom – kaže Boban.

Dodatne informacije o preporukama HZJZ za rad frizerskih salona pogledajte ovdje.



Komentiraj

Napišite komentar
Upišite svoje ime