Što muči vlasnike OPG-ova, kako se danas nametnuti kupcima i u najgorim uvjetima, poput epidemije i karantene zbog koronavirusa, kako digitalizirati svoje usluge i unaprijediti i proizvodnju i distribuciju, moglo se čuti danas u razgovoru Marijane Puljak i Ante Pranića s vlasnicima OPG-ova i malim prodavačima na splitskom pazaru. Oboje su kandidati koalicije Stranke s imenom i prezimenom, Pametno i Fokusa i oboje su u svojim sredinama bili začetnici digitalizacije OPG-ova, što je malim proizvođačima pomoglo da ne samo opstanu u najvećoj krizi, već i da prošire svoju proizvodnju i steknu puno novih kupaca. Naime, puno vlasnika malih obiteljskih gospodarstava se za vrijeme pandemije koronavirusa suočilo sa zatvorenim pazarom, jedinim mjestom za prodaju vlastitih proizvoda, pa su prelaskom na virtualni pazar u Splitu i digitalnu zelenu tržnicu u Vrgorcu prešli na sasvim novo poslovanje, a mnogima se posao čak i povećao.
- Kad sam pokrenula Virtualni pazar u Splitu, nisam ni sama slutila koliko će se ljudi tome priključiti i u kojem kratkom roku će zaživjeti. Međutim, ljudi su jedva dočekali tu mogućnost s obje strane, i prodavači i kupci i sve je išlo dosta brzo i jednostavno. To nam samo pokazuje koliko malo volje i truda treba da se stvari promijene na bolje za građane. Proizvođači oglašavaju svoje proizvode, ljudi biraju po kvaliteti i cijenama, izabrano im se donosi na kućni prag, a kad su zadovoljni i dodatno pohvale proizvođače. To je sva dobrobit virtualnog pazara. On je živ i vrlo aktivan i nakon karantene, a kako postoje naznake novog vala, za očekivati je da će biti i još aktivniji – rekla je Marijana Puljak, predsjednica stranke Pametno i nositeljica liste za X. izbornu jedinicu.
Njezin kolega iz koalicije, ujedno i gradonačelnik Vrgorca, je pokazao kako vlast koja brine o svojim građanima to može vrlo brzo i službeno provesti u praksu.
- Mi smo prvi u Hrvatskoj razvili digitalnu tržnicu i za to prije dvije godine dobili nagradu, za pametnu digitalizaciju. Povezali smo mnoga vrgorska obiteljska gospodarstva, koji proizvode domaće voće i povrće, med ili kvalitetna vina. Izradili smo i web stranicu, s bazom njihovih proizvoda, a potom i aplikaciju „Kupuj domaće“, preko koje se u tri koraka poveže proizvođače i kupce. Time smo našim gospodarstvima omogućili i prodaju u cijeloj Hrvatskoj – objasnio je Ante Pranić iz Stranke s imenom i prezimenom, 14. na listi za X. jedinicu.
A koliko takvo povezivanje značimalim proizvođačima, najbolje su ilustrirali oni sami.
Maja Banić iz Nature Garden M&M kaže da su u posao krenuli još prije desetak godina, a da se tek sada posao ozbiljno zahuktava, no bez Virtualnog pazara Split bi im bilo jako teško plasirati proizvode na tržište, s obzirom na karantenu tijekom epidemije virusa. Kriza s koronom nekima je, u prvom trenutku, donijela i ozbiljne gubitke, kao što ističe Mario Pivčević iz OPG-a Pivčević, a kojem je Virtualni pazar pomogao da ponovno pokrene prodaju gerbera upravo tamo i preko kojeg im još uvijek stižu narudžbe.